چهارشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 24 Apr 2019
 
۰
۶۷
موافقت مجلس با وقف اموال دانشگاه آزاد

مجلس حکومت جاسبی را مادام العمر کرد

يکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۵۲
بالاخره پس از لابی های گسترده یاران جاسبی در نهادهای قانون گذار و قضائی و تنها یکروز پس از رای سوال برانگیز یک دادگاه برای توقف اجرای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی،مجلس کار را تمام کرد.
مجلس حکومت جاسبی را مادام العمر کرد
به گزارش جهان رای مجلس برای تغییر مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در حالی است که گفته می شود، این شورا شان ولایی دارد و در صورت تعارض مصوبات آن با قوانین مجلس رای شورا ترجیح دارد.بر همین اساس کارشناسان و برخی نمایندگان مجلس معتقدند که مصوبه امروز مجلس در شورای نگهبان رد می شود.

نمايندگان مجلس ضمن موافقت با وقف اموال دانشگاه آزاد مصوب كردند كه تغييرات اساسنامه دانشگاه و مراكز آموزش عالي غير دولتي با پيشنهاد هيئت موسس صورت بگيرد.
به گزارش  فارس، نمايندگان مجلس در جلسه علني امروز يكشنبه جزئيات طرح حمايت تغيير و تقويت موسسات و مراكز آموزش عالي غير دولتي را بررسي و تصويب كردند.

بر اساس مصوبه مجلس اساسنامه دانشگاه و مراكز آموزش عالي غير دولتي به پيشنهاد هيئت موسس و حسب مورد به تصويب شوراي گسترش وزارتخانه‌هاي علوم، تحقيقات و فن آوري و يا بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و تائيد شوراي عالي انقلاب فرهنگي صورت خواهد گرفت.

مجلس مقرر كرد فرايند اداري تصويب فوق در صورت آماده بودن مدارك نبايد بيش از 3 ماه به طول بيانجامد.

بر اساس مصوبه ديگر مجلس مقرر شد اساسنامه اوليه دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالي غير دولتي كه فعاليت خود را با آن آغاز كرده و به تصويب شوراي عالي انقلاب فرهنگي رسيده است همچنان معتبر بوده و هر گونه تغيير در آن با پيشنهاد هيئت موسس و تائيد شوراي عالي انقلاب فرهنگي صورت خواهد گرفت. همه مصوبات وضع شده مغاير با اين تبصره لغو مي‌شود.

نمايندگان ملت در ادامه مصوب كردند وقف اموال مراكز آموزش عالي و غير دولتي، غير انتفاعي و ساير موسسات غير دولتي غير آموزشي كه هيئت موسس يا هيئت امناي آنها حق تصور مالكان نسبت به آن را دارند و تا تاريخ تصويب اين قانون صيغه وقف آن جاري شده است و يا در آن جاري شود معتبر است.

بر اساس مصوبه مجلس نوع وقف در اين بند از نوع وقف عام است.
کد مطلب: 120997
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


۱۳۸۹/۰۳/۳۰ ۱۱:۱۷
اینم از نفوذ ............
انشاء الله شورای نگهبان جلوی این باند بازی رو بگیره
۱۳۸۹/۰۳/۳۰ ۱۱:۱۹
احسنت بر نمایندگان جاسبی گرای مجلس
۱۳۸۹/۰۳/۳۰ ۱۱:۲۵
بايد براي اكثريتي كه در مجلس به اين طرح رأي دادند تأسف خورد كه به طور شرم‌آوري وامدار مافياي فساد و رانت در دانشگاه آزاد هستند. چگونه مي‌توانند پاسخگوي خون شهيدان باشند؟
۱۳۸۹/۰۳/۳۰ ۱۱:۲۶
چه مي كنه مافياي آقاي "ج"!!!

آدم اين دردها رو كجا ببره!!
۱۳۸۹/۰۳/۳۰ ۱۱:۲۷
آفرين بر مجلس اصولگراي حزب اللهي!!!!!!!!!!
از مدير سايت تقاضا دارم اطلاعات كاملتري در اين خصوص تهيه و گزارش نمايند.
ضمنا در صورت امكان ليست.... را نيز منتشر نماييد بخصوص آنهايي را كه...........
متشكرم
۱۳۸۹/۰۳/۳۰ ۱۱:۳۳
اینها نماینگان ملت نیست
اینها ..........
اینها ........
درود بر رئیس جمهور که در تمام این مدعیان اصولگران یک نفر به شجاعت او یافت نمی شود
۱۳۸۹/۰۳/۳۰ ۱۱:۴۰
نمردیم یک ضرب شصت از سمت آقای .... دیدیم .
۱۳۸۹/۰۳/۳۰ ۱۱:۴۰
خدا حافظ عدالت خواهی! باید به همه ......... دانشگاه آزاد برای مات کردن نماینده ملت و به همه اعضای مافیای کشور تبریک گفت
۱۳۸۹/۰۳/۳۰ ۱۱:۴۴
ای بابا ،بی انصافها کدامتان مغازه ای را که خودتان تاسیس کرده اید به دولت واگذار می کنید؟
اندکی وجدان داشته باشید.
۱۳۸۹/۰۳/۳۰ ۱۱:۵۷
اينها نماينده ملت نيستند.
۱۳۸۹/۰۳/۳۰ ۱۱:۵۹
به به به این مجلسی که اسمش اصولگراست. اگر اصولگرا نبود معلوم نبود چیکار می کرد!
۱۳۸۹/۰۳/۳۰ ۱۲:۰۳
یه ذره توضیح بدید ببینیم این که وقف میشه یعنی چی؟ دست اوقاف می افته؟ چه طوریا میشه؟
۱۳۸۹/۰۳/۳۰ ۱۲:۰۳
احتمالا در همین راستا هم هیئت مؤسس آقای جاسبی را به عنوان رییس مادام العمر دانشگاه آزاد وقف می کنه.
۱۳۸۹/۰۳/۳۰ ۱۲:۰۴
مزيت بزرگ اين قبيل مصوبات اين است كه شيعان علي بعد از 1400 سال با گوشت و پوست خود مظلوميت علي(ع) را لمس كردند كه براي اجراي عدالت چه كشيد!25 سال خانه نشيني! چندين جنگ نابرابر! و در نهايت شكافته شدن فرق سرش بدست اهريمن زر و زور و تزوير!!! بله ايرانيان و شيعيان علي ! وقتي عدالتخواهي در نطفه خفه شود چگونه مي توان به اجراي عدالت در جامعه اميدوار بود؟! آقاي هاشمي رفسنجاني ، آقاي جاسبي، آقاي عباسپور تهراني و نمايندگان نمگ گير دانشگاه آزاد بدانيد و مطمئن باشيد فارغ از بحث احمدي نژاد و هر زنده باد و مرده باد اين حركت ضد مردمي و ضد ملي شما با پاسخ محكم و كوبنده شيعيان علي مواجه خواهد شد!!!!!!!
۱۳۸۹/۰۳/۳۰ ۱۲:۱۰
جاسبی کلاه نمایندگان به اصطلاح ملت رو برداشت
اسم این نمایندگان رو اعلام کنید تا ملت بدونند این افراد نماینده جاسبی هستند و نه اونها و چه جانفشانی می کنند در راه ناحق
۱۳۸۹/۰۳/۳۰ ۱۲:۱۱
سالهادانشگاه آزاد زحمت کشیده به برخی مدرک دکتری داده وبرخی راهم هیئت علمی کرده که روزی به دردش بخورند!!!!!
۱۳۸۹/۰۳/۳۰ ۱۲:۱۴
انشاالله شورای نگهبان به داد این ملت برسه.
۱۳۸۹/۰۳/۳۰ ۱۲:۳۰
به جای نمايندگان ملت بنویسید نمایندگان ذلت...
۱۳۸۹/۰۳/۳۰ ۱۲:۳۳
نتیجه منطقی : اکثریت نمایندگان مجلس مزدور دانشگاه آزادند .
ضمنا اینجانب ضمن شهادت به وحدانیت خدا و حقانیت فرستاده اش از همه ذوی الحقوق حلالیت می طلبم و به بازماندگانم سفارش می کنم که همواره در راه حق باشند و از قدرت مافیایی دانشگاه آزاد و امثال آن حساب نبرند .
۱۳۸۹/۰۳/۳۰ ۱۲:۳۹
یاد فیلم کیف انگلیسی به خیر عجب فیلمی بود
۱۳۸۹/۰۳/۳۰ ۱۳:۰۰
اين هم از مجلس مدعي اصولگرايي!
حقا كه «جاسبي‌گرا» هستند.
انشاءالله دو سال ديگر همه اين‌ها رو از خانه ملت جارو مي‌كنيم.
خانه ملت نياز به خانه‌تكاني اساسي دارد!
۱۳۸۹/۰۳/۳۰ ۱۳:۱۵
وکیل الجاسبی ها......!!!
۱۳۸۹/۰۳/۳۰ ۱۳:۲۴
حالا پی به قدرت باند هاشمی می برید
۱۳۸۹/۰۳/۳۰ ۱۳:۳۱
بالاخره ثابت شد کدام قوه عدالتخواه تر است!
من میگم پایان مصوبه هم می نوشتن (جاوید جاسبی)
۱۳۸۹/۰۳/۳۰ ۱۴:۰۰
یعنی چی ؟؟؟
چه وضعشه ؟؟؟
اینها نمایندگان مردم اند یا نمایندگان جاسبی؟!!!
مگر این که شورای نگهبان یه کاری بکند...
۱۳۸۹/۰۳/۳۰ ۱۴:۱۲
فاتحه
۱۳۸۹/۰۳/۳۰ ۱۴:۱۹
تکمیلی:در همین راستا مجلس به همراه نمایندگان حامی آقای جاسبی به عنوان اموال دانشگاه آزاد شناخته شده و وقف خواهند شد.
۱۳۸۹/۰۳/۳۰ ۱۴:۵۰
وای برما..وای بر آخرت موکلانمان...
۱۳۸۹/۰۳/۳۰ ۱۴:۵۸
اگر جاسبی روزی بخواهد در این کشور تاجگذاری کرده و سلطنت هم کند این نمایندگان به وی رای می دهند و مجمع تشخیص هم آن را تایید می کند. امروز زنگ خطر بزرگی برای این مملکت به صدا در آمد.
مملکت را دارند می خورند.
۱۳۸۹/۰۳/۳۰ ۱۵:۰۰
عجب مسئولين ولايت پذير و ولايت مداري اينها اگر امام زمان روحي فداه هم حكم به عزل جاسبي و عدم وقف دانشگاه آزاد بده رو حرفش حرف ميارن
واقعا كه
ما كه واگذارشون كرديم به خدا اين اصولگرنماهاي مردمي نما رو
والسلام
۱۳۸۹/۰۳/۳۰ ۱۵:۰۲
به عنوان یک دانشجوی دانشگاه آزاد همه ی نمایندگان خائن را به خدا واگذار می کنم
۱۳۸۹/۰۳/۳۰ ۱۵:۰۷
دوستمون درست گفت. حالا به قدرت و نفوذ باند هاشمی پی میبرید. بیخود نبود موسوی گفت من به حمایت آقای هاشمی از خودم افتخار میکنم. حمایت ایشون بود که وضع انتخابات اینجوری شد دیگه. حالا هم که جاسبی.
۱۳۸۹/۰۳/۳۰ ۱۵:۱۰
ای کاش اقای لاریجانی لا اقل به اندازه کروبی در هنگامی که قانون مطبوعات در مجلس ششم میخواست مطرح شود و با نظر رهبری مخالف بود به دفاع از نظر رهبری میپرداخت که جایی که شورای عالی انقلاب فرهنگی وارد شده مجلس وارد نشود
۱۳۸۹/۰۳/۳۰ ۱۵:۱۱
قابل توجه نمایندگان مجلس شورای جاسبی! یاد کیف انگلیسی بخیر!
۱۳۸۹/۰۳/۳۰ ۱۵:۱۴
این مصوبه نتیجه جنگ نرم جاسبی و هاشمی است
۱۳۸۹/۰۳/۳۰ ۱۵:۲۰
عجب مجلس با حالي داريم .به اسم اصولگرا و به كام ...........
۱۳۸۹/۰۳/۳۰ ۱۵:۳۳
نوش جانش.
۱۳۸۹/۰۳/۳۰ ۱۵:۳۴
پس راست مي گفتند كه لاريجاني همان هاشمي است با همان خصوصيات اما چند سايز كوچكتر
۱۳۸۹/۰۳/۳۰ ۱۵:۳۵
عجب موکلان با بصیرت و خبره ای داریم!!!!!تنها برای رضای خدا! خدمت میکنند!تنها برای خدمت به خلق الله رای میدهند!!!!!
بدا به حال آخرتشان!!!!!!!!!!!!!!!!!!
۱۳۸۹/۰۳/۳۰ ۱۵:۳۹
مدرک تحصیلی کسانی که به این بی عدالتی رای دادند را نگاه کنید همه لیسان/فوق لیسانس و دکتری خود را غیر حضوری از دانشگاه آزاد گرفته اند رسوایشان کنید متاسفم برای خودم که وکیلم در مجلس بمن خیانت می کند و ......
۱۳۸۹/۰۳/۳۰ ۱۵:۴۴
چرا نوشتید نمایندگان ملت تصویب کردند؟!
۱۳۸۹/۰۳/۳۰ ۱۵:۵۴
نام نمايندگاني كه به اين طرح راي موافق دادند را بنويسيد تا ملت بشناسند و ثبت در تاريخ شود.
روزي فرا خواهد رسيد كه از اين مصوبه بازخواني تاريخي خواهد شد.
۱۳۸۹/۰۳/۳۰ ۱۵:۵۹
همه نمایندگان مزدور را به خدا واگذار می کنیم
۱۳۸۹/۰۳/۳۰ ۱۶:۰۱
نماينده‌اي كه در انتخابات چند صد ميليون هزينه مي‌كند بايد يه جورايي هزينه‌هايش جبران شود. يكي از بي‌دردسرترين جاها دانشگاه آزاد مثلاً اسلامي.
خوب جاسبي هم بنده خدا براي مثلاً نمايندگان ملت هزينه كرده بود و بايد در اين فصل برداشت كه اواخر خرداد است حاصل دسترنج خود را برداشت مي‌كرد!
اين قانون طبيعت است!
۱۳۸۹/۰۳/۳۰ ۱۶:۱۷
به هر حال انتخابات مجلس نزدیکه و تبلیغات و نماینده شدن خرج داره
۱۳۸۹/۰۳/۳۰ ۱۷:۴۷
این حوادث و جهتگیریها مثل کفگیر آدمها را پشت و رو میکند تا خوب مردم آنها را بشناسند
۱۳۸۹/۰۳/۳۰ ۱۷:۵۵
انالله وانا الیه راجعون
با نهایت تاسف و تاثر بدین وسیله مرگ مشکوک مجلس اصولگرا را به اطلاع عموم هموطنان انقلابی و همیشه در صحنه می رساند همه ی عزیزان می توانند جهت اطلاع از چگونگی این مرگ به دفتر ریاست مدام العمر دانشگاه آزاد آزاد مراجعه نمایند.
مراسم تشییع وختم متعاقبا اعلام می شود.
۱۳۸۹/۰۳/۳۰ ۱۷:۵۷
4 سال یک نهاد با کار کارشناسی اساسنامه ای در جهت قانونمند شدن دانشگاه آزاد تنظیم می کند. آنگاه نمایندگان وامدار، می خواهند یک شبه همه چیز را عوض کنند.
آقایان نمک گیر شده! منتظر خشم و خروش ملت باشید.
۱۳۸۹/۰۳/۳۰ ۱۷:۵۸
انصافا دمشون گرم....
فکر نمیکردم اینقدر بی وجدان باشند.......
۱۳۸۹/۰۳/۳۰ ۱۷:۵۹
مطمئناً روز 30 خرداد 1389 به عنوان لکه ننگی در تاریخ مجلسیان ثبت خواهد شد و مردم این روز را فراموش نخواهند کرد. لطفا اسامی این نمایندگان را اعلام کنید تا در تاریخ ثبت شود.
۱۳۸۹/۰۳/۳۰ ۱۸:۰۴
الحمد لله در يكسال اخير بيش از سي سال قبل غربال در حوزه سياسيون ، اصولگرايان ، علما ، مدعيان خط امام ، نمايندگان مجلس ، دولت داشتيم
۱۳۸۹/۰۳/۳۰ ۱۸:۰۹
انشاء الله در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی ملت عزیز و هوشیار ایران با دقت بسیار بیشتری نمایندگان خود را انتخاب نمایند.
۱۳۸۹/۰۳/۳۰ ۱۸:۱۴
بالاخره معلوم شد كه پول چقدر چيزه خوبيه كه حتي ميتوني باش مجلس رو هم (حداقل راي اكثريت رو) بخري
كي ميگه پول بده
زنده باد پول
مرگ بر فقر
پولدارها بايد حكومت كنند چون پول است كه همه كار ميكند...
۱۳۸۹/۰۳/۳۰ ۱۸:۱۷
واقعا متاسفم
آقایونی که ادعای ولایتمداری دارند حرف آقا رو هم نقض می کنند.
بالاخره سیستم لیبرالی تو مجلسی ها هم هست دیگه . همین مونده بود که مجلس هم رانتی بشه!!!!
البته خبر رفت و آمدهای جاسبی به مجلس خیلی وقته به گوش می رسه
آقای رئیس مجلس کجایی!!؟؟؟
۱۳۸۹/۰۳/۳۰ ۱۸:۱۸
روایت است از حضرت محمد(ص) که زمانی بر امت من بگذرد که اکثریت کسانی را می بینی که ظاهرشان نیکو ولی باطن آنها دور از ترس خدا است . که علت این بی تقوائی طمع به دنیاست.
۱۳۸۹/۰۳/۳۰ ۱۸:۲۳
این کار ننگین مجلس کمتر از ننگ شورای امنیت در تصویب قطعنامه علیه ایران نبود.
۱۳۸۹/۰۳/۳۰ ۱۸:۳۲
یعنی نمایندگان محترم مجلس هم.... این پول چه کارا که نمیکنه
۱۳۸۹/۰۳/۳۰ ۱۸:۴۲
اصلا قانونیت و مشروعیت کاری که نمایندگان مجلس انجام دادند زیر سوال است.
۱۳۸۹/۰۳/۳۱ ۰۸:۳۸
لابي! مجلس اصولگرا!
كجان اونايي كه يك هفته رئيس جمهور رو به خاطر بيان حكم اسلام ميكوبيدند؟
۱۳۸۹/۰۳/۳۱ ۰۸:۴۰
زنده باد آقاي احمدي نژاد كه خوب مي دونه كه اين ها زير سر چه كسيه...
به اميد ظهور حضرت حجت ك فقط ايشان به داد ما خواهند رسيد و واي بر نما يندگان ..............واي بر نمايندگاني كه سكوت كردند. بقيه نماينده ها هم كه موافق بودن بچه هاشون تا دكتراي رايگان .........خودشون هم.................
۱۳۸۹/۰۳/۳۱ ۱۰:۱۸
پس باقی نمایندگان کجا بودند!
به به ! حقوق بالا از ملت میگیرند که مافیای ثروت شاد بشود؟
۱۳۸۹/۰۳/۳۱ ۱۰:۲۰
اولا اين ها نماينده مردم نيستند.
ثانيا مجلسي كه به اين راحتي مي توان خريد و حق مردم مظلوم را پايمال كرد بايد..............
۱۳۸۹/۰۳/۳۱ ۱۱:۳۹
خوب است که این نمایندگان مجلس سوگندنامه هم میخوانند
بترسید از خدا حق دل این مردم بی پناه را این جوری به گردن کلفت ها ندهید
آخه بحث دانشگاه آزاد که مثل روز روشنه
۱۳۸۹/۰۳/۳۱ ۱۲:۰۹
سلام
روز 30 خرداد برای من به عنوان یک طلبه حوزه علمیه قم ، یک شنبه ننگین مجلس هشتم بود .
۱۳۸۹/۰۳/۳۱ ۱۲:۵۶
نمایندگان مردم... بهتر بود میگفتید نمایندگان جاسبی در حوزه دانشگاه آزاد...
نمایندگان مجلس انتخابات نزدیک است... عجله نفرمایید مردم به خدمتتان خواهند رسید
۱۳۸۹/۰۳/۳۱ ۱۲:۵۸
مگر خدا به وسله ملک الموت به حکومت جاسبی پایان دهد
۱۳۸۹/۰۴/۰۳ ۱۴:۵۴
آقایان حق طلب, دوستان، شما وقتی کالایی را خریداری میکنیدو پول آنرا پرداخت میکنید بعد از مصرف آن کالا به مغازه می روید و میگید پولی که دادیم حق ما است و به ما بر گردان!؟؟خیلی جالبه مجلس یه مصوب درست تصویب کرده اما بعضی دوستان نمیتونن درک کنن . بحث حکومت جاسبی هم که میگید من نمیدونم دقیقا و درباره این قضیه نظر قطعی هم نمیدم اما فکر میکنم آقای جاسبی یک سهمی در دانشگاه آزاد خریده باشه که کسی نمیتونه کله پاش کنه.واین هم که کاملا قانونی است و مالک هم به حساب میاد. مالک هم وقف هم میتونه بکنه .حالا خدماتی که دانشگاه آزاد به دانشجویانش میدهد یک صدمش هم دانشگاه دولتی نمیدهد. در حالی که دانشگاه دولتی هر ترم به ازای هم دانشجو مبلغی زیادتر از دانشگاه آزاد را از دولت میگیرد.اما بازم خبری از خدمات نیست.این پول ها کجا میرود.تازه سهمیه های دانشگاه دولتی آن قدر زیاد است که اصلا به بچه درس خونا نمیرسه که برن اون دانشگاه ها.یه نکته دیگه هم بگم شما دانشگاه آزاد را اول انقلاب نگاه کنید چه از نظر امکانات و اساتید و بار علمی الان هم نگاه کنید.تمام اساتید این دانشگاه های دولتی که به نمیدونم چیشون مینازن همه در دانشگاه های آزاد دارن تدریس می کنن.پی بار علمی دانشگاه آزاد بسیار رشد داشته اما به عنوان مثال دانشگاه شریف را بنگرید و ببینید ظاهر و امکانات و پیشرفت های علمی این دانشگاه چقدر در مقایسه با دانشگاه آزاد اسلامی بوده.منصفانه نظر بدید تو رو به اون خدا. مگه دولت الان بودجه دانشگاه آزاد رو میده؟؟!!که حق ملت رو از دانشگاه آزاد میخواهید؟؟!!البته بگم من اینکه جاسبی این همه سال رییس دانشگاه آزاد باشه رو یک جور پادشاهی میبینم.اما باید به این نکته توجه داشته باشیم که کسی با این تجربه در کشور هست که بتواند این دانشگاه عظیم را مدیریت کند.