کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بیشترین علت ردّ صلاحیت چه بود؟!

23 آبان 1402 ساعت 8:43


به گزارش جهان نیوز به نقل از مشرق، محسن اسلامی، دبیر ستاد انتخابات کشور طی سخنانی در همایش منطقه‌ای عوامل اجرایی انتخابات در استان‌ها گفته است: یک‌هزار و ۱۲۵ داوطلب انتخابات مجلس تنها بدلیل نداشتن سابقه پنج سال فعالیت اجرایی، آموزشی و پژوهشی که در قانون آمده عدم احراز صلاحیت شدند.

وی افزود: بیشترین داوطلبانی که نقص پرونده داشته اند مربوط به بند ۹ ماده ۳۱ قانون انتخابات مبنی بر سابقه پنج سال فعالیت اجرایی، آموزشی و یا پژوهشی است که برخی افراد اطلاعات مورد نظر را در هنگام ثبت نام درست بارگذاری نکرده اند و بر همین اساس شرایط احراز برای هیات‌های اجرایی شکل نگرفته است.

به گزارش ایرنا، دبیر ستاد انتخابات کشور تصریح کرد: بر اساس قانون، هرگونه بررسی اعتراض منوط به ثبت آن از سوی داوطلب نمایندگی مجلس است.

*بر خلاف تصوری که عده‌ای قصد ترویج آنرا دارند اما عمده دلایل عدم احراز صلاحیت‌ها دلایلی ساده، محرز و منطق بر نصّ قانون است.

جالب آنکه طبق اعلام وزارت کشور، بیش از 70 درصد از داوطلبان نامزدی انتخابات مجلس؛ در همین ابتدای کار تأیید صلاحیت شده‌اند و فریاد و فغان آن عده‌ی بدخواه اشاره شده فقط برای یک اقلیت کمتر از 30 درصدی است که اتفاقا همینان نیز همچنان حق اعتراض و پیگیری پرونده خود برای احراز صلاحیت را دارا هستند.


کد مطلب: 858553

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/858553/بیشترین-علت-رد-صلاحیت

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com