کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روش‌های جلوگیری از خستگی چشم

20 اسفند 1401 ساعت 6:10

اگر نحوه استفاده از گوشی‌های هوشمند، رایانه‌ها، تبلت‌ها و سایر صفحه‌های نمایش را تغییر دهید، می‌توانید از فشار دادن چشمان خود جلوگیری کنید.


به گزارش جهان نیوز به نقل از سلامت نیوز، شما احتمالاً تقریباً برای همه چیز از جمله برای کار، استراحت یا فقط برای همگام شدن با زندگی روزمره از صفحه نمایش استفاده می کنید. اگر احساس می‌کنید چشم‌هایتان خشک و خسته شده‌اند دیدتان تا پایان روز تار می‌شود یا سر، گردن و شانه‌هایتان درد می‌کند، ممکن است تمام مدت زمان استفاده از دستگاه‌های دیجیتالی‌تان مقصر باشد.

اگر نحوه استفاده از گوشی‌های هوشمند، رایانه‌ها، تبلت‌ها و سایر صفحه‌های نمایش را تغییر دهید، می‌توانید از فشار دادن چشمان خود هم جلوگیری کنید.

چرا صفحه نمایش باعث خستگی چشم می شود؟
به طور معمول، ما حدود ۱۵ تا ۲۰ بار در دقیقه پلک می زنیم. این اشک به طور یکنواخت روی چشمان شما پخش می شود و از خشک شدن و تحریک شدن آنها جلوگیری می کند. اما محققان دریافته‌اند که افراد هنگام مطالعه، تماشا یا بازی روی صفحه نمایش کمتر از نصف پلک می‌زنند. همچنین، تضاد متن در برابر پس‌زمینه، تابش خیره کننده و سوسو زدن صفحه‌های دیجیتال می‌تواند برای چشمان شما سخت باشد.

جلوگیری از خستگی دیجیتالی چشم
نه، لازم نیست تمام مدت زمان نمایش را کاهش دهید. اما چند تغییر در نحوه استفاده از دستگاه های خود می تواند برای چشمان شما آسان تر باشد.

دستگاه های خود را تنظیم کنید
همچنین می توانید مطمئن شوید که دستگاه های شما برای راحتی چشم تنظیم شده اند.


کد مطلب: 831561

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/831561/روش-های-جلوگیری-خستگی-چشم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com