جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۸
مشاور امنیت ملی کاخ‌سفید؛

اولویت مهم ما بازگرداندن تهران به میز مذاکره است!

سه شنبه ۴ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۴۰
کد مطلب: 780026
مشاور امنیت ملی کاخ سفید می‌گوید واشنگتن خواستار جبهه متحد با اروپایی‌ها در قبال ایران است.
اولویت مهم ما بازگرداندن تهران به میز مذاکره است!
به گزارش جهان نيوز، «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید از آنچه به گفته او اقدامات هسته‌ای ایران بعد از «ترک برجام» خوانده ابزار نگرانی کرده است.

با آنکه دولت آمریکا طرفی بوده که از برجام خارج شده و اقدامات ایران در واکنش به عدول طرف‌های غربی از تعهداتشان به موجب مفاد مندرج در آن توافق انجام شده سالیوان در بخشی از اظهاراتش مدعی شد ایران، «برنامه جامع اقدام مشترک» را ترک کرده است.

سالیوان گفته «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا خواستار هماهنگ‌سازی سیاست‌هایش با طرف‌های اروپایی و رسیدن به جبهه‌ای متحد با آنها در قبال ایران است.

این مقام آمریکایی بازگشت به میز مذاکرات وین در خصوص برجام را «بالاترین اولویت» دولت جو بایدن توصیف کرده است.

جیک سالیوان  گفت: «ما مسلماً پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران را به دقت تحت نظر داریم. ما از اقداماتی که آنها بعد از ترک برنامه جامع اقدام مشترک انجام داده‌اند نگران و گوش به زنگ هستیم.»

برخی از خبرنگارانی که اظهارات سالیوان را پوشش می‌دهند از عبارت «ترک مذاکرات برجام» به جای عبارت «ترک برنامه جامع اقدام مشترک» استفاده کرده‌اند. به نظر می‌رسد به باور این گروه این نوع گزینش واژگانی سالیوان، نوعی اشتباه لفظی است. 

وی اضافه کرد: «در داخل برنامه جامع اقدام مشترک، محدودیت‌های مهم و محسوسی علیه این برنامه هسته‌ای وجود داشت. ما جلوی برنامه هسته‌ای ایران مانع گذاشته بودیم، اکنون آن مانع را نداریم چون آن توافق را نداریم. بنابراین اولین و بالاترین اولویت ما بازگشت به میز مذاکرات و بازگشت به توافقی است که برنامه هسته‌ای ایران را تحت کنترل قرار می‌دهد.»

سالیوان با بیان اینکه بایدن قصد دارد به منظور داشتن جبهه‌ای متحد در قبال ایران با شریکان اروپایی گفت‌وگو کند تصریح کرده است: «هنوز برای حل و فصل این موضوع به صورت دیپلماتیک، فرصت وجود دارد.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آمریکا جنایتکار در این مدت 8 سال در مذاکره ثابت کرد که مورد اعتماد ما نیست و تاکنون هم نبوده است.
Iran, Islamic Republic of
مشکل ایران با آمریکایی ها و کشورهای اروپایی 100 سال دیگر هم از طریق برجام و مذاکرات وین حل نخواهد شد و حل نمی شود.
United States
خط مشی اصلی جمهوری اسلامی نبرد با شیطان بزرگ آمریکا است بدون دشمنی با آمریکا و اسرائیل دیگر این نظام آن نظام قدیم نخواهد بود و ماهیت آن کاملا تغییر خواهد کرد.... میتوانید بگوئید نظام جمهوری اسلامی نوین!!!!
Iran, Islamic Republic of
همه گزینه‌ها روی میز انگلیس جنایتکار همراه با بیش از 80 کشور جنایتکار دیگر در جنگ تحمیلی هشت ساله شکست خورده است.
Iran, Islamic Republic of
تمام کشورها از غربی گرفته تا شرقی دست به کار شده برای کنترل شبکه‌های اجتماعی در کشورشان قوانین خاص وضع کرده‌اند و بعضی از کشورها مانند آلمان، فرانسه، چین و حتی آمریکا در این کار تقریباً موفق شده‌اند. پس چه زمانی قرار است در کشور ما برای کنترل شبکه‌های اجتماعی تدبیری اندیشیده و به اجرا گذاشته شود؟
Iran, Islamic Republic of
اگر ایران از برجام خارج شده است و ما هم همه جانبه حمایت و استقبال می کنیم چون به خاطر که برجام از سال 1394 تاکنون عامل اصلی همه مشکلات مردم ایران، کشور ایران، منطقه خاورمیانه و جهان بوده است.!
Iran, Islamic Republic of
علی‌اف، اردوغان، هر دو ثابت کردند
دست نشانده رژیم کودک کش صهیونیستی هستند.
Iran, Islamic Republic of
آمریکا: ایران از برجام خارج شده است! / اولا خودت اول بیرون رفتی ثانیا ما همه جانبه دفاع، حمایت و استقبال می کنیم چون به خاطر برجام آمریکایی و اروپایی از سال 2015 تاکنون در سراسر منطقه خاورمیانه و جهان یک فاجعه بزرگی برای مردم دنیا مشکلات ایجاد کرده است.