جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲

ریشه خالی‌بندی‌ فیلم‌های بالیوودی از کجاست؟

سه شنبه ۴ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۲۴
کد مطلب: 779934
زندگی واقعی در هند مانند فیلم‌های بالیوودی دارای هیجان و اتفاقات عجیب و غریبی است که باورش سخت است
ریشه خالی‌بندی‌ فیلم‌های بالیوودی از کجاست؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از روزنامه خراسان، حتما شما هم تا به حال فیلم‌های عاشقانه یا اکشن هندی را دیده اید که پر است از خالی بندی‌های خنده دار که اصلا باور کردنی نیست مثلا قهرمانانش با یک پرش از کف خیابان، به پشت بام یک آپارتمان چندین طبقه می‌رسند یا قهرمان دیگری با چشم هایش مسیر گلوله‌ای را که به سمتش شلیک شده تغییر می‌دهد یا از همه مهم‌تر کشتن آدم‌های زیادی با مرغ و موز که ویدئوی این بخش فیلم مدت‌ها در کانال‌ها و گروه‌های خانوادگی دست به دست می‌شد اما با نگاهی به خبرهایی که از هند می‌خوانیم به نظر می‌رسد بسیاری از اتفاقاتی که در سینمای بالیوود به تصویر کشیده می‌شود، از زندگی خود هندی‌ها وام گرفته شده و ریشه در واقعیت دارد که اصلا در ذهن قابل باور نیستند.

امروز می‌خواهیم درباره بخشی از این واقعیت‌ها که از دید ما خالی بندی‌هایی بیش نیستند، بیشتر بنویسیم.
 
فروش همسر برای خرید موبایل!
ایندیا نیوز روز گذشته ماجرای رفتار غیرقابل باور یک هندی را منتشر کرد که شاید برای ما به هیچ وجه قابل درک نباشد. یک جوان 17 ساله هندی به اتهام فروش همسرش یک ماه پس از ازدواج توسط پلیس اودیشا بازداشت شده است. ماجرا این گونه بوده است که این پسر جوان 17 ساله به همراه همسرش برای کار از روستا به شهر می‌روند. او بعد از چند روز کار، هوس خرید گوشی موبایل می‌کند اما چون پول نداشته همسرش را که 9 سال از خودش بزرگ‌تر بوده به قیمت 180 هزار روپیه به یک مرد 55 ساله می‌فروشد. او با این پول برای خودش گوشی می‌خرد و بقیه پول را هم صرف سرگرمی و رفتن به شهربازی می‌کند. بعد از این که پول هایش تمام می‌شود به روستای شان می‌رود و ادعا می‌کند همسرش او را ترک کرده است. خانواده زن، داستان او را باور نمی‌کنند و از او به پلیس شکایت می‌کنند و بالاخره پلیس زن این مرد را که فروخته شده، پیدا می‌کند. با این حال این نوجوان 17 ساله روز جمعه در دادگاه اطفال و نوجوانان محاکمه و به خانه تربیتی فرستاده شد.
 
بچه دار شدن در 70 سالگی!
یکی دیگر از خبرهای عجیب هند، بچه دار شدن یک پیرزن هندی در 70 سالگی است. گفته می‌شود زوج هندی هفتاد و چند ساله بعد از 46 سال زندگی مشترک برای اولین بار، چند روز پیش صاحب فرزند شدند. «دالجیندر کائور» که بیش از 70 سال دارد پس از دو سال درمان در ایالت «هاریانا» در شمال هند باردار شد و یک فرزند پسر به دنیا آورد. او جزو سالمندترین زنانی است که بارداری و زایمانش گزارش شده است. از آن جا که این زن شناسنامه ندارد، سن دقیق او معلوم نیست اما خودش می‌گوید بیش از 70 سال دارد. نداشتن شناسنامه در هند امری غیرعادی نیست. به گزارش بی‌بی‌سی، این زوج که به کشاورزی اشتغال دارند، 46 سال پیش ازدواج کردند و شوهر این زن گفته است تقریبا امید خود به داشتن فرزند را از دست داده بودند. موهیندر سینگ می‌گوید: «خدا دعای ما را شنید و زندگی ما را کامل کرد.»  به گفته پزشکان، نوزاد این زوج سالمند که پسر است، کاملا سالم است و هنگام تولد چهار کیلو و 400 گرم وزن داشت. اسم او را «آرمان» گذاشته‌اند.
 
بینا شدن پیرزن هندی بعد از تزریق واکسن کرونا
ادعای عجیب پیرزن نابینای هندی بعد از دریافت دوز اول واکسن کرونا به سوژه رسانه‌ها تبدیل شد. «ماتورابای بیدوه» ۷۰ ساله مدعی است که پس از تزریق واکسن، بینایی چشمانش را به دست آورده است. این پیرزن اهل منطقه واشیم در ایالت ماهاراشترا که گفته شده ۹ سال پیش به علت آب مروارید و سفیدشدن عنبیه، بینایی هر دو چشمش را از دست داده بود، ادعا کرده بعد از تزریق دوز اول واکسن در تاریخ ۲۶ ژوئن امسال (5 تیر) یکی از چشمانش توانایی دیدن پیدا کرده است. طبق گزارش‌ها یک چشم او اکنون بینایی ۳۰ تا ۴۰ درصدی دارد.
 
طلاق به دلیل حمام نکردن روزانه!
انگار اتفاقات عجیب و غریب هند تمامی ندارد چون اوایل مهر امسال دلیل عجیب مرد هندی برای طلاق همسرش سوژه رسانه‌ها شد. این مرد اهل منطقه «علیگره» ایالت اوتار پرادش هند به دلیل آن که زنش هر روز دوش نمی‌گیرد، تصمیم به طلاق دادن وی گرفته است. این ماجرا زمانی عمومی شد که همسر این مرد برای حفاظت از ازدواج خود، شکایتی را علیه شوهرش در اداره حفاظت از زنان علیگره مطرح کرد.
 
انتقام از مار!
انتقام یک مرد هندوستانی از ماری که او را نیش زده بود، جان این مرد را گرفت و باعث تعجب رسانه‌های جهان شد. ماجرا از این قرار است که «راما ماهتو» ۶۵ ساله هندی بعد از گزش پایش توسط یک مار کوچک، برای گرفتن انتقام اقدام به تعقیب آن می‌کند و سپس آن را در داخل دهانش می‌جود. قربانی حین جویدن مار بیش از ۱۰ بار از ناحیه صورت توسط این مار هدف حمله قرار می‌گیرد. این مرد دو روز پس از این حادثه، جانش را از دست داد. این اتفاق در منطقه «نالاندا» واقع در ایالت بیهار هند رخ داد.
 
اثبات برای زنده بودن!
به حق چیزهای ندیده و نشنیده! این که زنده باشی و برای اثبات آن به این در و آن در بزنی آن قدر عجیب است که به نظر خودش یک فیلم هندی می‌آید. اما در هند برخی افراد هستند که با وجود زنده بودن، مرده اعلام می‌شوند و برای اثبات زنده بودنشان باید کلی دوندگی کنند. برای نمونه روزنامه دیلی‌تلگراف چاپ انگلیس، در یکی از شماره‌های خود نوشت، مردی به نام سانتوش کومار سینگ که اکنون 32 سال دارد و شغلش آشپزی است، 9 سال است تلاش می‌کند به مقامات هندی ثابت کند که زنده است! ماجرا از آن جا آغاز شد که برادران کومار بعد از این که سانتوش کومار با یک زن از طبقه پایین‌تر ازدواج کرد، او را مرده اعلام و زمین هایش را تصرف کردند. از آن زمان به بعد،‌ سانتوش کومار سینگ همواره تلاش کرده ثابت کند، نمرده است. او در گفت‌وگویی که با این روزنامه داشته است، گفت: «به پلیس محلی که شکایت کردم به من گفتند، حالا که تو روی کاغذ مرده‌ای، بهتر است روستا را ترک کنی!» طبق گزارش‌ها مرگ‌های دروغین در هند بسیار عادی است!
 
اسلحه فلفلی!
خب اگر تا به حال در فیلم‌های بالیوودی کشتن انسان با موز را دیده اید، باید به شما بگویم که ارتش هند از یک نوع فلفل به عنوان گلوله در اسلحه‌های خود استفاده می‌کند! این فلفل که به نام «بهوت جولوکیا» یا «فلفل قاتل» شناخته می‌شود تندترین فلفل دنیاست و در سال 2015 در نارنجک‌های ارتش هند برای مقابله با اغتشاشات استفاده می‌شد و هندی‌ها موفق شدند در یک عملیات با استفاده از این سلاح، تروریستی را که در یک غار پنهان شده بود، بیرون بکشند و دستگیر کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بهروز
Iran, Islamic Republic of
تاریخ کشور هند بسیار ضعیف است وهمیشه مستعمره بوده هند قهرمان تاریخی درحدی باشه که تاریخ را درگرگون کنه نداره وبشدت رنج مبیره برای همین بابالیود به رنجشون پایان داد وبراشون قهرمان درست کرد با چاشنی اغراق زیاد
محمد حسین
Iran, Islamic Republic of
احسنت - خدا خیرت بده که واقع بینانه قضاوت کردی