جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

بررسی ۵ نکته مهم در چیدمان محیط کار و انتخاب صندلی مدیریتی

دوشنبه ۳ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب: 779864
در محیط‌ های اداری، کارمندان مدت زمان زیادی از روز را در محل کار خود سپری می‌کنند. به همین دلیل باید برای این فضا دکوراسیون داخلی مناسبی را طراحی کرد که علاوه بر سرزندگی محیط کار، باعث افزایش بهره‌وری کارمندان نیز شوید. چرا که زمانی که شخص در رفاه و آسایش در محل کار و در دفتر خود حضور داشته باشد، باعث ایجاد انرژی مثبت و افزایش روحیه و انگیزه در وی خواهد شد.

شاید در ابتدا تصور کنید چیدمان محل کار ساده است، اما وقتی شروع به این چیدمان کنید و نکاتی را درباره آن بدانید، متوجه خواهید شد طراحی و چیدمان محل کار نیز از اصول و شرایط مخصوص به خودش برخوردار است. در ادامه به بررسی 5 نکته از مهم‌ترین نکات برای چیدمان محیط کار می‌پردازیم تا با استفاده از آن‌ها، به بالا بردن راندمان کاری در فضای کاری خود یا شرکتتان کمک زیادی کنید.

 

 
1.چیدمان صحیح مبلمان و میز اداری
مبلمان و میز اداری یکی از مهم ترین قسمت هایی است که در چیدمان محیط کار باید به آن دقت کرد. چینش صحیح این مورد از دو جهت هم برای کارمند و هم برای ارباب رجوع بسیار پر اهمیت است.

کارمندان در طول روز مدت زمان زیادی را پشت میزهای اداری خود می‌نشینند و در آن جا کار خود را انجام می دهند. حال اگر این میزها از استاندارد و طراحی زیبا برخوردار باشد باعث ایجاد حس خوب به کارمندان شده و از نشستن پشت میز خود لذت می برند و کارهای خود را بهتر انجام می دهند که باعث بالا رفتن بازدهی در شرکت شما خواهد شد.

علاوه بر آن، باید نحوه قرار دادن میز به گونه‌ای باشد که ایده‌آل‌ترین حالت قرارگیری را داشته باشد. به این صورت که برای پیدا کردن یک وسیله نیاز نباشد از محلی به محل دیگر در اتاق خود برود یا مدت زمان زیادی را صرف پیدا کردن آن بکند.

علاوه بر آن، چیدمان درست مبلمان اداری برای ارباب رجوع و مراجعه کننده بسیار مهم است. چرا که شخص در نگاه اول در دفتر شما چیدمان مبلمان و میزاداری شما را می‌بیند و در صورتی که کارش طولانی باشد بر روی آن‌ها می‌نشیند. پس در چنین شرایطی داشتن یک چیدمان زیبا می‌تواند به مراجعین شما حس فوق العاده را بدهد و از حضور در دفتر کار شما لذت ببرند.

اتاق مدیریت نیز جزو همین دسته از چیدمان می باشد که باید قدرتی شکیل تر و زیبا تر از نظر مبلمان و ابزار های مصرفی باشد زیرا ارباب رجوع هایی که برای عقد قرارداد به این دفتر می روند و با اولین چیزی که روبرو می شوند همین میز و صندلی و مبلمان مدیریتی می باشد. از این رو پیشنهاد می شود که برای مدیریت میزی با نوع دکوراسیون و یا با تضاد آن انتخاب نمایید . شما می توانید سبک میز مدیریتی را نسبت به نوع دکوراسیون و همچنین چیدمان و رنگ شرکت خریداری نمایید و برای آسودگی بیشتر می توانید از صندلی های مدیریتی استفاده نمایید که یکی از بهترین گزینه ها برای مدیران می باشد زیرا آنان ساعات بیشتری نسبت به کارمندان را صرف کار در شرکت می کنند و بایستی صندلی مدیریتی را به گونه ای انتخاب کنید که علاوه بر راختی و آرامش دارای قابلیت ها و ویژگی های بیشتری نسبت به صندلی های کارشناسی و همچنین ثندلی های کارمندی داشته باشد. از این رو می خواهیم به شمشا در ارائه و خرید صندلی مدیریتی نکاتی را بازگو نماییم تا در هنگام خرید دچار سردرگمی نشوید.

 
یکی از این نکات در هنگام خرید صندلی مدیریتی برخورداری آن از متریال مناسب و همچنین روکش های مناسب است که از تعرق جلوگیری نماید و به دلیل بزرگتر بودن این نوع از ثندلی ها نسبت به بقیه باستی دارای متریال مناسب در چرخ ها ، در قسمت نشیمن ، در قسمت پشتی و گردنی باشد و پیشنهاد می گردد که حتما از صندلی های دارای دسته استفاده نمایید. قابلیت تنظیم ارتفاع به مدیران کمک می نماید تا بهترین برخورد و همچنین بهترین عملکرد را داشته باشند. دقت به رنگ و نوع بدنه و همچنین سبک صندلی بسیار مهم است و می توانید نسبت به سب=لایق مختلف ار تنوع بالای آن در این زمینه استفاده کرده و خریدی عالی را داشته باشید.

صندلی مدیریتی نوعی از صندلی اداری می باشد که به دو مدل ساکن و صندلی مدیریتی چرخدار تقسیم می شوند. صندلی های مدیریتی بسیار لوکس راحت و شیک می باشند و برای استفاده در طولانی مدت طراحی شده اند. در این نوع از صندلی ها از متریال عالی در کنار کیفیت بالا قطعات استفاده شده تا علاوه بر راحتی بتوانید با خرید ارزان ترین صندلی مدیریتی برای زمان طولانی از این صندلی های بهره ببرید. صندلی مدیریتی در ابعاد و مدل های مختلف تولید می شود و معمولا جنس این صندلی ها از فلز و پلاستیک می باشد که در مدل های مدیریتی بیشتر از چرم و یا چرم مصنوعی استفاده می گردد .

صندلی مدیریتی دارای قابلیت تنظیم پشتی را دارند و می توان این صندلی هارا را مطابق با قد و ارتفاع میز تغییر داد. صندلی های مدیریتی دارای پشتی های بلند تر و با متریال چرم و پارچه می باشند که متناسب با دکوراسیون اتاق یا میز کار خریداری می شوند. صندلی مدیریتی ابعاد بزرگتری نسب به صندلی اداری داشته و احتیاج به فضای بیشتری دارند. در قسمت دسته صندلی پدهای نرم وجود دارد تا کاربر به راحتی آرنج خود را برروی دسته صندلی مدیریتی قرار دهند. قیمت صندلی مدیریتی متفاوت است ولی به دلیل استفاده طولانی مدت و سلامت افراد و کارمندان بهتر است از نمونه های مرغوب استفاده شود.
 

 
2. نقش رنگهای مختلف در چیدمان دفتر کار
رنگ‌ها یکی از عواملی هستند که به صورت مستقیم بر روی روح و روان شخص اثر می‎گذارند و می‌توانید با استفاده درست از آن‌ها یک فضای بسیار آرام و مناسبی را برای چیدمان دفتر کار خود ایجاد کنید. در استفاده از رنگ‌ها باید اصولی را مورد توجه قرار دهید. برای مثال در دفتر کار خود بهتر است از رنگ‌های جیغ و زننده استفاده نکنید چون این کار باعث می‌شود شما یا کارمندتان زود خسته شوید، به جای استفاده از رنگ‌های جیغ بهتر است از رنگ‌های ملایم در دکوراسیون داخلی دفتر خود استفاده کنید.

نکته بعدی در رنگ‌ها، استفاده نکردن از یک رنگ در ساختار چیدمان دفتر کار است. بهتر است برای افزایش روحیه و بهتر کردن بازدهی، به جای استفاده یک رنگ، از رنگ‌های یک طیف رنگی استفاده کنید.

3. استفاده از نور طبیعی در ساختار و چیدمان دفتر کار
همه ما وقتی در حال کار کردن هستیم، تابش نور آفتاب یا حتی داشتن نور طبیعی حس بسیار خوبی را برای ما ایجاد خواهد کرد. بنابراین بهتر است در طراحی دفتر کار خود نور طبیعی را جای دهید. استفاده از نور طبیعی در دفتر شما باعث ایجاد حس سرزندگی و شادابی خواهد شد و همچنین فضای دفتر را برای شما بسیار بزرگ‌تر به نمایش در خواهد آورد.
 

در نقطه مقابل، استفاده نکردن از نور طبیعی باعث ایجاد کسلی و خستگی زودهنگام در شما و کارمندانتان خواهد شد و طراوت و تازگی را از دفتر کار شما خواهد برد. در کنار استفاده از نور طبیعی، استفاده از گل‌های زیبا و طبیعی نیز باعث افزایش بهره وری و طراوت در دفتر کار شما خواهد شد.

4. استفاده از عایق کاری صوتی
صداهای زیاد و اضافه در محل کار باعث افزایش استرس در کارمندان و خود شما خواهد شد و به همین دلیل بازدهی شما را به شدت پایین خواهد آورد. در چنین شرایطی بهتر است با یک عایق مناسب، فضای آرامی را در دفتر کار خود ایجاد کنید که علاوه بر حفظ حریم شخصی در دفتر، باعث کاهش استرس و افزایش راندمان کاری شنیز شود.

5. توجه به فضای اطراف و حذف کردن چیزهای اضافی
بعد از آنکه مبلمان و صندلی اداری خود را در محل مخصوص به خود قرار دادید و تمامی وسایل اصلی را بر سرجایش گذاشتید، نگاهی به اطراف و میز خود کنید و ببینید دقیقا تمام چیزهایی که به آن نیاز دارید را در اطراف خود قرار داده اید یا خیر.

همچنین باید توجه کنید که برای جلوگیری از بی نظمی در محیط دفتر کار، باید تمامی چیزهایی که به آن نیاز ندارید را از دور و بر خود کم کنید. برای مثال شاید کاغذهای بسیاری وجود داشته باشد که نیازی به آن‌ها ندارید و باید فکری به حال آنها کنید. در عین حال برای نظم بهتر بر روی میز کار خود، می توانید فکس، پرینتر و ... را در یک طرف و اسناد کاغذی را در طرف دیگر قرار دهید که دچار سردرگمی نشوید.

نتیجه گیری :
نکاتی که در بالا به آن اشاره شد جز مهمترین ها در ایجاد چیدمان عالی و همچنین استاندارد می باشد و می توانید به کمک آن بهترین عملکرد را در هنگام راه اندازی شرکت داشته باشید. اگر برای این کار نیاز به مشاوره و یا برای خرید کالا ها و محصولات اداری اعن از میز مدیریتی ، صندلی مدیریتی و مبلمان اداری می توانید با ما در ارتباط باشید و با کارشناسان مجرب و کارآزموده ما به صورت رایگان مشاوره داشته باشید و می توانید برای دیدن محصولات به سایت فروشگاهی ما به نشانی www.chidemanbartar.com مراجعه کنید و تنوع بالا و همچنین برترین کیفیت را با ارزان ترین و بهترین قیمت خریداری نمایید و ما می توانیم بهترین ضمانت و برترین خدمات پس از فروش را به شما عزیزان ارائه دهیم. به این نکته توجه داشته باشید که برای داشتن یک شرکت و یا دفتر کار ایده آل می توانید روی ما حساب کنید و به صورت صفر تا صد کارهای خود را به ما ارجاع دهید.
https://jahannews.com/vdciq3ay5t1ayv2.cbct.html
jahannews.com/vdciq3ay5t1ayv2.cbct.html
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *