پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

عمار حکیم:قدردان امام خامنه‌ای بابت اهتمام دائمی به وحدت اسلامی هستیم

شنبه ۱ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۴۰
کد مطلب: 779760
رهبر جریان حکمت ملی عراق از جمهوری اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای بابت توجه دائمی به مسائل مربوط به وحدت اسلامی و تمدن اسلامی و هر چیزی که به خیزش، عزت، کرامت و پیشرفت ملت‌های اسلامی می‌انجامد، صمیمانه تشکر و قدردانی کرد.
عمار حکیم:قدردان امام خامنه‌ای هستیم
به گزارش جهان نيوز، «سید عمار حکیم»، رهبر جریان حکمت ملی عراق عصر امروز (شنبه) در سی و پنجمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی که به صورت وبینار برگزار شد، از جمهوری اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای بابت توجه دائمی به مسائل مربوط به وحدت اسلامی و تمدن اسلامی و هر چیزی که به خیزش، عزت، کرامت و پیشرفت ملت‌های اسلامی می‌انجامد، صمیمانه تشکر و قدردانی کرد.

وی در سخنرانی خود در این وبینار با بیان اینکه جامعه اسلامی یکپارچه‌ای که در شرق تا غرب جهان حضور دارد از نقاط قوتی برخوردار است که به آن امکان برپایی تمدن پیشگام بشریت را می‌دهد، به تشریح این نقاط قوت پرداخت و گفت: این نقاط قوت باعث می‌شود که امت اسلامی امتی متمدن و سرزنده باشد که می‌تواند با خیزش و شکوفایی در سازندگی کره زمین و تقویت جایگاه دین و تثبیت ارزش‌ها، همکاری و گفت‌وگو با امت‌های دیگر به نفع همه انسان‌ها مشارکت کند و برای هدف عالی‌تر که تحقق سعادت انسان در دنیا و آخرت است بکوشد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق با اشاره به اینکه همه پروژه وحدت‌طلبانه اسلامی که بر اساس تعارف و شعارهای گذرا یا مطالبه چیرگی یک گروه بر دیگری یا تلاش برای وحدت سیاسی و جغرافیایی اجباری شکست خورد و خطا بودنش آشکار شد، عنوان کرد: اکنون باید در این همه تجدید نظر و تأکید کنیم که قطب‌نمای ما وحدت اسلامی‌ واقعی است که تمدنی و باثبات و اثرگذار باشد و ناکامی‌های سابق را جبران کند.

وی از آحاد امت اسلامی خواست که برای تحقق این وحدت و تقویت این نظریه که برای ملت‌ها و جوانان جاذب و برای اقلیت‌ها و همسایگان و جهان اطمینان‌بخش است، همکاری کنند.
رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین تاکید کرد که امت بزرگ اسلامی افکار، نظریات و ساختارهای معرفتی مهمی دارد که از رفتن سراغ خشونت، تروریسم، فروبستگی و انزوا بی نیازش می‌کند و آن را برای پیشگامی و پیش‌رو بودن و مشارکت با دیگران در سازندگی و تربیت انسان‌ها و تعدیل متونی که برای چنین خیزشی و تحقق تمدن عظیم ارزشی لازم است، شایسته می‌سازد.

حکیم در ادامه گفت: امت ما برای تحقق اهداف و آمال و رؤیاهای مشروع خود از ما انتظار تفکر و نظریه‌پردازی و جنبش و تلاش بیشتر را دارد تا در همه عرصه‌ها هم‌سنگ کشورها و امت‌های پیشرفته باشد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق با بیان اینکه این وحدت مبتنی بر پایه‌های استوار می‌تواند ملت‌های ما را برای مقاومت در برابر انحراف و استکبار و حملات دشمنان امت اسلامی برانگیزاند و مناسب‌ترین راه برای حفاظت از اصول و عقاید و اخلاق مسلمانان است، تصریح کرد: این وحدت ضامن موضع متحد ما در قبال مسائل اصلی‌ جهان اسلام مانند مسئله فلسطین است که به لطف خداوند متعال، بی شک ملت عزیز فلسطین خاک، آزادی و حقوق خود را بازپس‌خواهند گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *