جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

دادگاه نظامی لبنان «سمیر جعجع» را احضار کرد

پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۵۹
کد مطلب: 779589
شبکه خبری الجزیره از احضار سمیر جعجع رهبر حزب «القوات اللبنانیة» توسط دادگاه نظامی لبنان خبر داد.
دادگاه نظامی لبنان «سمیر جعجع» را احضار کرد
به گزارش جهان نيوز، به نقل از الجزیره، دادگاه نظامی لبنان سمیر جعجع رهبر حزب «القوات اللبنانیه» متهم اصلی حوادث اخیر بیروت را  احضار کرد.

پنجشنبه هفته گذشته در پی تظاهرات مسالمت‌آمیز حامیان جنبش امل و حزب‌الله مقابل دادگستری لبنان، شبه‌نظامیانی که از قبل روی ساختمان‌های اطراف مستقر شده بودند به‌سوی آنان شلیک کردند و بر اثر اصابت گلوله به سر و قلب برخی از مردم 7 تن شهید شدند و حدود 60 تن دیگر نیز مجروح شدند.

بلافاصله بعد از این حادثه حزب‌الله و جنبش امل اعلام کردند حزب نیروهای لبنانی مسئول این حمله است و باید محرکان و صحنه‌گردانان این حادثه معرفی و مجازات شوند.

در پی ادامه تلاشها برای دستگیری عاملان جنایت منطقه «الطیونه» در بیروت تاکنون 23 نفر دستگیر و بازداشت شده‌اند.

«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی اخیر خود با تاکید بر اینکه برنامه واقعی القوات اللبنانیه [به رهبری سمیر جعجع و از متحدان عربستان و آمریکا] ایجاد جنگ داخلی است که به تغییر بافت جمعیتی منجر شود، تصریح کرد: «با وجود اینکه شهدای روز پنجشنبه از حزب الله و جنبش امل هستند، ولی رئیس حزب القوات، بر حزب الله متمرکز شده است».
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *