پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

خانم بازیگر: قرار بود دختر آقاخانی باشم

پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۰۶
کد مطلب: 779506
بازیگر «نون خ» پرداخت درست این سریال به مردم کرد را از جمله عوامل موفقیت این سریال در جذب مخاطب ذکر می‌کند.
خانم بازیگر: قرار بود دختر آقاخانی باشم
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، نعیمه نظام دوست بازیگری در تلویزیون را با مجموعه «نوروز ۷۲» آغاز کرد و در ادامه، در آثار طنز دیگری از جمله پرواز ۵۷، ساعت خوش و سال خوش به ایفای نقش پرداخت. برگ و باد، پلیس جوان، دریایی ها، ریحانه. حلقه سبز، روز حسرت، چاردیواری، ساختمان پزشکان، باغ سرهنگ، شب عید و بیمار استاندارد از جمله سریال‌های دیگری است که این بازیگر در آن‌ها جلوی دوربین رفته است.

نظام دوست در سریال «نون خ» ایفاگر نقش بهنوش است؛ زنی که از همسرش جدا شده و علیرغم خشونت و پرخاشگری ظاهری اش، قلب مهربانی دارد. این بازیگر می‌گوید که ابتدا قرار بوده نقش یکی از دختران نورالدین خانزاده را بازی کند؛ اما وقتی فیلمنامه را خوانده، از نقش بهنوش خوشش آمده است. او البته تاکید می‌کند که قرار بوده نقش بهنوش پررنگ‌تر باشد، اما مسیر قصه تغییر کرده است. بازیگر «نون خ» پرداخت درست این سریال به مردم کرد را از جمله عوامل موفقیت این سریال در جذب مخاطب ذکر می‌کند.

نظام دوست خاطرنشان می‌کند که همیشه سعی می‌کند نقش را مطلقاً وارد فاز منفی نکند و این فرمول را درباره بهنوش هم عملیاتی کرده است. او حضور و بازی در سریال «نون خ» را بسیار دشوار توصیف می‌کند و می‌گوید سعید آقاخانی بر روی کارش بسیار حساس بوده است. نظام دوست تصریح می‌کند که دوست دارد همه نقش‌ها را تجربه کند، اما مردم او را بیشتر با نقش‌های طنز به یاد می‌آورند و دوست دارند.

شبکه آی فیلم این شب‌ها سری اول سریال «نون خ» را بر روی آنتن دارد. به همین بهانه، گفت و گویی داشته ایم با نعیمه نظام دوست بازیگر نقش بهنوش در این سریال جذاب و تماشایی. سعید آقاخانی، علی صادقی، سیروس میمنت، پاشا جمالی، سیروس سپهری، شیدا یوسفی، صهبا شرافتی، ندا قاسمی، نسرین مرادی، هدیه بازوند، سیدعلی صالحی، کاظم نوربخش و ماشاالله وروایی از جمله دیگر بازیگران «نون خ» هستند.

_ این شب‌ها بیننده بازپخش سریال «نون خ» از شبکه آی فیلم هستید؟
نه، متاسفانه فرصت نکرده ام؛ اما از طریق فضای مجازی در جریان پخش سریال هستم. حتی خبر دارم علاوه بر «نون خ» سریال «دریایی ها» هم با بازی من این شب‌ها از آی فیلم پخش می‌شود.

_ چه بازخورد‌هایی از بازپخش سریال گرفته اید به خصوص در فضای مجازی؟
خیلی کار خوبی است. خودم عاشق آی فیلم هستم. مردم شاید برخی از شبکه‌ها را نبینند، اما آی فیلم را تماشا می‌کنند، به خصوص که پخش سریال‌های قدیمی هم با استقبال مردم مواجه می‌شود و هم برای خود بازیگران خاطره انگیز است. کار‌های قدیمی پر از حس خوب برای بازیگران است. فقط‌ای کاش آی فیلم وقتی سریال‌های قدیمی را پخش می‌کند، یک نسخه از آن را در اختیار خود هنرمندانی که در مجموعه بازی دارند هم بگذارد. خود من آرشیوی از سریال‌های قدیمی را دارم. الان دنبال سریال «برگ و باد» هستم که از شبکه اول پخش می‌شد. هر چقدر دنبال این سریال گشتم بی فایده بوده است؛ اما شنیده ام که فقط در آرشیو آی فیلم موجود است. امیدوارم آی فیلم دوباره این سریال را پخش کند. بازیگران خوبی مثل آقای رویگری و خانم افشارزاده در این سریال بازی می‌کردند. در دهه ۷۰ برنامه «خانواده» شبکه اول در ظهر‌ها سریال‌هایی را پخش می‌کرد که فکر می‌کنم اگر دوباره روی آنتن بروند با استقبال زیاد مردم مواجه خواهند شد. مردم عاشق سریال‌های قدیمی هستند. همه دنبال نوستالژی و حس و حال قدیم هستند. آی فیلم بی سر و صدا و بدون جنجال کار خودش را می‌کند.

_ چگونه شد که به تیم بازیگران سریال «نون خ» ملحق شدید؟
با سعید آقاخانی دوستان ۳۰ ساله هستیم. در سریال «ساعت خوش» همکاری داشتیم. سریال‌های دیگری مثل «چاردیواری» و «بیمار استاندارد» را با هم کار کرده بودیم. وقتی داشت فیلمنامه «نون خ» را می‌نوشت گفت که قرار است سریالی را بسازیم و شما هم یکی از نقش هایش را بازی کن. حتی قرار بود من نقش یکی از دختران نورالدین خانزاده را بازی کنم، اما وقتی فیلمنامه را خواندم گفتم نقش بهنوش را بیشتر دوست دارم. البته قرار بود نقش جاندارتری باشد که نشد دیگر و روند داستان، شکل دیگری به خود گرفت. البته قرار بود نقش داماد نورالدین را یک بازیگر دیگر بازی کند که نشد و علی صادقی به عنوان بازیگر این نقش انتخاب شد و دیگر حضور من به عنوان همسر او عملی نبود.

_ اتفاقا از آنجا که شما معمولاً نقش زنان مهربان و مثبت را بازی می‌کنید ایفای نقش کاراکتری مثل بهنوش با آن خصوصیات باید برای خودتان جذاب بوده باشد.
نقش بهنوش را به علت متفاوت بودنش دوست داشتم و پسندیدم. یک سری خصوصیات منفی در این کاراکتر وجود داشت که با خودم فاصله داشت و برایم جذاب به نظر می‌رسید. شباهت چندانی هم به نقش‌های قبلی ام نداشت. خودم هم سعی کردم یک نقش آفرینی متفاوت را داشته باشم.

_ البته با وجودی که یک خشونت و هوچیگری در کاراکتر بهنوش دیده می‌شود، اما او مهربانی‌های خاص خودش را هم دارد. مثلاً برای مرجان خیلی دلسوزی می‌کند و هوایش را دارد.
من همیشه سعی می‌کنم نقش را مطلقاً وارد فاز منفی نکنم. یک سری ویژگی‌ها را به نقش اضافه می‌کنم که از آن حالت منفی مطلق بیرون بیاید. نمی‌خواهم مخاطب با دیدن یک کاراکتر منفی از او احساس تنفر کند. مثلاً نقشم در سریال «پلیس جوان» هم منفی بود؛ اما وقتی مخاطب در انتها می‌فهمید عاشق یونس (شهاب حسینی) بوده و به خاطر شکست عشقی دست به چنین کار‌هایی زده است از حس تنفرش به او کاسته می‌شد. البته نقشم در سریال «نون خ» آن قدر‌ها هم منفی نبود. بهنوش به خاطر مشکلاتی از همسرش جدا شده بود و می‌پنداشت همه مرد‌ها بد هستند و از سوی دیگر، طرفدار خانم‌ها بود در مجموع، انسان بدی نبود، اما رگه‌هایی از خشونت و عصبانیت در رفتارش مشاهده می‌شد.

_ دوست نداشتید نقش بهنوش پررنگ‌تر شود و حضورش در سری‌های بعدی سریال ادامه داشته باشد؟
از اول هم قرار بود نقش بهنوش پررنگ‌تر باشد، اما خب این کارگردان است که تصمیم می‌گیرد کدام نقش باشد و کدام حذف شود.

_ از ابتدا فکر می‌کردید «نون خ» چنین سریال پر بیننده‌ای شود و مردم از آن استقبال کنند؟
سریال «پایتخت» به مردم مازندران و خصوصیات اخلاقی مثبت و مهربانی‌ها و مهمان نوازی هایشان پرداخت و چقدر هم با استقبال مردم مواجه شد. خود مردم مازندران هم سریال را دوست داشتند. در سریال «نون خ» هم چنین اتفاقی درباره مردم کردستان و کرمانشاه افتاد. کمتر سریالی را داشتیم که به مردم غرب کشور و به خصوص کرد‌ها پرداخته باشد. به همین دلیل، وقتی فیلمنامه را خواندم احساس کردم که با استقبال مردم مواجه خواهد شد. قصه خوبی هم داشت و اتفاقات بامزه‌ای در آن رخ می‌داد. از سوی دیگر، بازیگران سریال هم فوق العاده بودند. خود سعید آقاخانی هم در سریال بازی می‌کرد. البته کمی زمان می‌برد که گروه و عوامل با هم هماهنگ شوند. طبیعی هم هست که با پیش رفتن قصه، یکسری از شخصیت‌ها حذف شوند و بعضی دیگر نقش شان پررنگ‌تر باشد.

_ چه مدت درگیر بازی در سریال «نون خ» بودید؟
فکر می‌کنم حول و حوش سه چهار ماه.

_ این آشنایی قبلی، چقدر همکاری دوباره با سعید آقاخانی را برایتان لذت بخش کرده بود؟
خیلی زیاد، من با همسر آقاخانی دوست هستم. مثل یک خانواده می‌مانیم. آقاخانی مثل برادرم است. سال‌ها رفاقت با هم داریم و از هم بی خبر نیستیم و از موفقیت‌های یکدیگر خوشحال می‌شویم. بازی در سریال «نون خ» خیلی کار سختی بود. سکانس هواپیما در یک فضای خیلی سرد تصویربرداری شد. اطراف ما کاملاً خالی بود و باد شدیدی می‌آمد. شب کاری‌های سختی داشتیم. «نون خ» به شدت کار سختی بود. خود آقاخانی هم روی کارش و بازی‌ها خیلی حساس بود. کار فشرده بود و باید سریال را برای پخش در تعطیلات نوروز می‌رساندیم.

_ خودتان کدام نقش‌ها را بیشتر می‌پسندید؟
یک بازیگر دوست دارد همه نقش‌ها را تجربه کند. البته خودم یکسری نقش‌ها را دوست ندارم. گاهی پیش آمده نقشی پیشنهاد شده و دیده ام هیچ چیز جالبی برایم ندارد و به همین دلیل، رد کرده ام. خودم دوست دارم نقش‌های منفی را هم تجربه کنم. البته مردم مرا در قالب نقش‌های طنز بیشتر دوست دارند.

_ این روز‌ها مشغول چه کاری هستید و چه می‌کنید؟
از آنجا که سر سریال «مرد زندگی زن زندگی» آقای رمضانی بودم، نتوانستم از ابتدا در مجموعه «کلبه عمو پورنگ» حضور داشته باشم و در میانه راه به آن‌ها پیوستم. برای بازی در یک سریال در شبکه نمایش خانگی هم قرارداد دارم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *