جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱

برای دُز سوم واکسن کرونا چه واکسنی بزنیم؟

سه شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب: 779368
افرادی که دز اول و دوم را سینوفارم، برکت یا اسپوتنیک تزریق کرده اند، می توانند دز سوم (یادآور) را آسترزنکا یا سوبرانا دریافت کنند.
برای دُز سوم واکسن کرونا چه واکسنی بزنیم؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، رئیس شبکه بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: افرادی که دز اول و دوم را سینوفارم، برکت یا اسپوتنیک تزریق کرده اند، می توانند دز سوم (یادآور) را آسترزنکا یا سوبرانا دریافت کنند.

صادق تبریزی گفت: البته تزریق دز سوم (یادآور) از یک برند دیگر واکسن پروتکل هایی دارد که کمیته علمی واکسیناسیون کشوری ابلاغ کرده است.

تا کنون ۴۸ میلیون و ۴۷۴ هزار و ۱۸۷ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۲۴ میلیون و ۱۶۹ هزار و ۳۳۵ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۷۲ میلیون و ۶۴۳ هزار و ۵۲۲ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته، یک میلیون و ۲۸۵ هزار و ۲۴۵ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شد.
در حال حاضر ۹ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۰۶ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۲۸ شهر در وضعیت زرد و ۱۰۵ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا طی روزهای گذشته با یک روند نوسانی شمار قربانیان خود را به بالای و یا زیر ۲۰۰ نفر رسانده است.

تلفات روزانه کرونا ۱۶ و ۱۷ مهر ماه و پس از گذشت حدود یک هفته از عبور خیز پنجم کرونا به ترتیب با ۱۸۵ و ۱۷۳ مورد مرگ به زیر ۲۰۰ نفر رسید و روز ۱۷ مهر ماه به رکورد ۸۲ روز پیش و زیر ۲۰۰ نفر در ۲۷ تیر ماه دست یافت.

روز یکشنبه ۱۸ مهر ماه نیز تلفات روزانه کرونا با ۲۲۲ مورد مرگ به بالایی ۲۰۰ نفر بازگشت و روز دوشنبه ۱۹ مهر ماه به عدد ۲۷۶ مرگ رسید و روز سه شنبه ۲۰ مهر ماه به مرز ۲۰۰ نزدیک شد و در ایستگاه ۲۱۳ توقف کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *