پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

دستگیری یک گروه شکارچی حرفه‌ای در دماوند

شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۵۳
کد مطلب: 779013
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران از دستگیری یک گروه شکارچی حرفه‌ای در دماوند خبر داد.
دستگیری یک گروه شکارچی حرفه‌ای در دماوند
به گزارش جهان نيوز به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، سعید محمودی در بازدید از مناطق و زیستگاه‌های شرق استان گفت: حوالی غروب روز گذشته محیط بانان منطقه اثر طبیعی ملی تار و هویر در عملیات شناسایی و تعقیب و گریز موفق شدند یک گروه شکارچی ۵ نفره را در این منطقه دستگیر کنند.

مدیر کل محیط زیست استان تهران با بیان اینکه از این شکارچیان حرفه‌ای لاشه یک رأس قوچ وحشی کشف شد، افزود: از این متخلفان سه قبضه اسلحه شامل دو قبضه سلاح ۲۷۰ و یک اسلحه برنو به همراه ادوات کامل شکار و مقادیری فشنگ کشف و ضبط شد.

محمودی با اشاره به اینکه جریمه ۲۵ میلیونی متخلفان به صندوق دولت واریز شده و پرونده قانونی این گروه تشکیل و به مراجع قضایی شهرستان ارجاع داده شده است، خاطرنشان کرد: با تخلف‌های شکار و صید برخورد قانونی و درخواست اشد مجازات خواهد شد و شکارچیان غیر مجاز بدانند با هوشیاری، شناسایی، رصد اطلاعاتی و افزایش گشت و پایش‌های یگان حفاظت محیط زیست و محیط بانان و همچنین همراهی دوستداران محیط زیست، آینده‌ای جز گرفتاری در چنگال قانون برای آن‌ها وجود ندارد.

وی در ادامه گفت: با توجه به شرایط موجود بیماری در استان‌های مجاور و احتمال سرایت به حیات وحش این استان؛ کار رصد، پایش، کنترل، نظارت و پیشگیری از طریق اقدامات ممکن و هدفمند از مدت‌ها قبل آغاز شده است و با جدیت ادامه دارد.

وی افزود: در بازدید انجام شده از چند زیستگاه خوشبختانه تاکنون حتی موارد مشکوک به بیماری هم دیده نشده و شرایط حیات وحش در وضعیت ایده الی است.

محمودی با بیان اینکه اقدامات پیشگیرانه در مناطق و زیستگاه‌های حیات وحش و تشدید این اقدامات در حال حاضر تنها راه اصلی مواجهه احتمالی با بیماری است، گفت: از موضوع‌های دیگری که از سوی رؤسای مناطق با دقت بیشتری درحال پیگیری است جلوگیری از ورود دام‌های اهلی به این مناطق در شرایط کنونی و خارج کردن دام‌هایی است که بطور موردی وارد زیستگاه‌های تحت مدیریت می‌شود.

وی همچنین با قدردانی از اقدامات سازمان دامپزشکی برای واکسیناسیون دام‌های اهلی، از این سازمان خواست تا واکسیناسیون دام‌ها بطور کامل و اصولی در استان تهران انجام شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *