سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰
۱

۸ سبزی خاص که فواید شگفت انگیزی دارند

شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۰۶:۱۵
کد مطلب: 778910
سبزیجات برگ دار حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر فراوان هستند و ارزش غذایی بالا و کالری کمی دارند.
۸ سبزی خاص که فواید شگفت انگیزی دارند
به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، اگر فردی بتواند از رژیم غذایی سرشار از سبزیجات برگدار پیروی کند، مزایای بسیاری از جمله محافظت در برابر بسیاری از بیماری‌ها را برای خود تضمین می‌کند.

در این گزارش بهترین سبزیجات برگدار که می‌توانند با هدف بهبود سلامت کلی به رژیم غذایی اضافه شوند آورده شده است:

۱- گل کلم
به کلم پیچ نیز معروف است و یکی از مفیدترین سبزیجاتی است که افراد می‌توانند در سراسر جهان از آن استفاده کنند. می‌توان آن را به صورت آب پز یا خام مصرف کرد و دارای ارزش‌های مفید زیادی مانند ویتامین‌ها، آنتی اکسیدان‌ها و مواد معدنی برای بدن است.

خوردن یک فنجان کلم پیچ خام ۶ برابر بیشتر از رژیم غذایی کامل بدن، ویتامین K، دو برابر ویتامین A، بیش از مقدار کافی ویتامین C و آنتی اکسیدان‌های موجود در آن را تامین می‌کند.

۲- میکروجرین
گیاه سبز ناقصی است که دانه و گیاه تولید می‌کند و عمدتا برای تزئین ظروف غذا استفاده می‌شود، اما با این وجود، برای بدن انسان بسیار مفید است. این گیاه کوچک حاوی ویتامین‌های "K"، "E" و "C" است ”که برای نیاز بدن کافی است و مصرف کالری را که ممکن است باعث چاقی شود کاهش می‌دهد.

۳- کولارد سبز
این برگ‌ها شباهت زیادی به کلم پیچ و پیاز سبز دارند و با برگ‌های متراکم با طعم تلخ مشخص می‌شوند. گیاه کولارد سبز سرشار از کلسیم و ویتامین A و همچنین حاوی ویتامین B ۹ و ویتامین C است که به بدن کمک می‌کند تا بهبود یابد.

کولارد یکی از بهترین منابع ویتامین K برای بدن انسان است و همچنین می‌تواند سطح انرژی را در انسان به میزان قابل توجهی بهبود بخشد، خطر شکستگی لگن را کاهش داده و از سلامت استخوان‌ها حمایت کند.

۴- برگ چغندر
برگ چغندر سبز (یا چغندر) منبع خوبی از تغذیه است، زیرا سرشار از پتاسیم، فیبر، کلسیم و ویتامین‌های "A" و "K. " است. این برگ‌ها حاوی آنتی اکسیدان‌هایی مانند کاروتن و لوتئین است وبه کاهش برخی از مشکلات چشمی مانند دژنراسیون ماکولا و آب مروارید.

۵- کلم
کلم از چند لایه برگ ضخیم تشکیل شده است و علیرغم متداول بودن آن، مردم معمولاً آن را به عنوان گیاهی که با روغن گیاهی، روغن یا سایر مواد مغذی که ارزش غذایی آن را کاهش می‌دهد پخته می‌پزند. کلم خطر ابتلا به سرطان به ویژه سرطان مری کمک می‌کند، اما اگر به صورت خام یا جوشانده مصرف شود و یک غذای تخمیر شده باشد، می‌تواند سلامت دستگاه گوارش و سیستم ایمنی بدن را افزایش داده و همچنین به کاهش وزن کمک کند.

۶- شاهی
گیاهی است برگ دار که دارای خواص شگفت انگیز درمانی است و از دیرباز به عنوان داروی گیاهی شناخته شده است و برای سلامتی مفید است، زیرا سلول‌های بنیادی سرطانی را هدف قرار داده و توانایی تکثیر سلول‌های سرطانی را کاهش می‌دهد.

می‌توان آن را به راحتی به غذا‌های مختلف اضافه کرد و نیازی به آماده سازی ندارد.

۷- اسفناج
این گیاه تولید گلبول‌های قرمز خون را افزایش داده و ظاهر نقایص لوله عصبی را کاهش می‌دهد و سرشار از اسید فولیک است که در پیشگیری از چندین بیماری کمک می‌کند. توصیه می‌شود که با هدف بهبود سلامت عمومی و ایمن سازی در برابر بیماری‌های مختلف فرد یکبار در روز اسفناج خام بخورد.

۸- کاهو
یکی از انواع سبزیجات غنی از ویتامین A و K است و طبق بسیاری از مطالعات، خوردن منظم کاهو ممکن است سطح چربی‌ها را در خون انسان بهبود بخشد و خطر بیماری‌های قلبی را کاهش دهد.
برچسب ها: سبزیجات سلامت
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


نیما راسخ
Iran, Islamic Republic of
...