چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
 
۰

مخالفت سه حزب اهل سنت عراق با نتایج انتخابات/ تاکید بر شمارش دستی همه آراء

جمعه ۲۳ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۰۱:۰۰
کد مطلب: 778887
سه حزب اهل سنت عراق ضمن مخالفت با نتایج انتخابات، بر لزوم شمارش دستی همه آرا تاکید کردند.
مخالفت سه حزب اهل سنت عراق با نتایج انتخابات
به گزارش جهان نيوز، سه ائتلاف سیاسی اهل سنت عراق با انتشار بیانیه‌ای مشترک ضمن اعلام عدم پذیرش نتایج انتخابات سه راهکار برای بازیابی اعتماد مردم به انتخابات مطرح کردند.

 به گزارش میدل ایست نیوز، ائتلاف عزم (خمیس الخنجر) و حزب اسلامی عراق و حزب «للعراق متحدون» در این بیانیه اعلام کردند: در حالی که مردم عراق امیدوار بودند انتخابات آغاز مرحله تازه‌ای در عراق باشد که دروازه‌های امید به زندگی امن و باکرامت را بگشاید، غافلگیرانه شاهد آن بودیم که انتخابات با «تقلب و تخلف‌های گسترده و خطاهای فنی ناموجه همراه بود که اراده رأی‌دهندگان در آن به سرقت و امیدها برای تغییر واقعی بر باد رفت».

این سه ائتلاف سیاسی اهل سنت عراق ضمن رد نتایج انتخابات، خواستار اقدامات پاکدستانه و حرفه‌ای فوری برای بازیابی اعتماد به انتخابات شدند.

در این بیانیه توضیح داده شده که اقدامات لازم شامل بازرسی اثر انگشت رأی‌دهندگان می‌شود «به خصوص که گزارش‌هایی درباره استفاده از افراد کمتر از 18 سال برای رأی دادن به جای کسانی که اثر انگشتشان ثبت نشده به دست رسیده است».

اقدام لازم دوم از نظر این گروه‌ها تحقیق و تفحص حرفه‌ای و شفاف درباره تخلف‌های انتخاباتی ازجمله تلاش برای تحت تأثیر قرار دادن رأی‌دهندگان در رأی‌گیری ویژه نیروهای امنیتی و وجود کمپین‌های تبلیغاتی در نزدیکی مراکز رأی‌گیری است.

این سه حزب اهل سنت عراق همچنین خواستار توزیع کارمندان کمیساریای عالی مستقل انتخابات در همه استان‌ها به منظور بازشماری دستی همه آرا با حضور نمایندگان تشکل‌های سیاسی و با نظارت بین‌المللی شده‌اند.

این بیانیه افزوده که سرپوش نهادن به تخلف‌ها و سکوت در برابر تقلب در انتخابات به معنای سرقت اراده رأی‌دهندگان عراقی است که با امید بهبود وضعیت اقتصادی و اجتماعی و امنیتی پای صندوق‌های رأی رفتند و تأکید کرده که اطمینان‌بخش نبودن روند انتخابات «ممکن است مسالمت اجتماعی در کشور را به خطر اندازد».
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *