جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۳
۱۰
در هفتمین سفر استانی رئیس جمهور به فارس چه گذشت؟

بیکاری و خشکسالی دو مشکل مهم استان است/ بدون شرح معلوم است چه دولتی تحویل گرفتیم/ رئیسی به مسئولین تخت جمشید: زندگی خرج دارد آقا!/ پاسخ به منتقدان سفرهای استانی/ روایتی از دیدارهای هفتگی با رهبرانقلاب +تصاویر و فیلم

پنجشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۲۹
کد مطلب: 778807
رئیس جمهور بر کاهش نرخ بیکاری و افزایش رونق تولید تاکید کرد و گفت: در راستای این دو مهم گام‌های اساسی برخواهیم داشت.
بیکاری و خشکسالی دو مشکل مهم استان است/ بدون شرح معلوم است چه دولتی تحویل گرفتیم/ رئیسی به مسئولین تخت جمشید: زندگی خرج دارد آقا!/ پاسخ به منتقدان سفرهای استانی/ روایتی از دیدارهای هفتگی با رهبرانقلاب +تصاویر و فیلم
به گزارش جهان نيوز، بامداد روز پنجشنبه هواپیمای رئیس جمهور وارد شیراز، مرکز استان فارس شد. وزیر بهداشت، وزیر جهاد کشاورزی، وزیر راه و شهرسازی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر ارشاد، وزیر کشور، وزیر نفت، وزیر نیرو، رئیس سازمان برنامه و بودجه، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، معاون رئیس‌جمهور در امور بانوان و رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست‌جمهوری در این سفر آیت‌الله رئیسی را همراهی می‌کنند. 

برخی از وزرا به شهرستان‌های مختلف استان می‌روند که از جمله می‌توان به حضور وزیر بهداشت در لارستان، خنج، گراش و اوز،  وزیر جهاد کشاورزی در جهرم، خفر و داراب و زرین دشت،  وزیر صمت در سروستان، خرامه و کوار و حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در به ارسنجان، مرودشت و پاسارگاد اشاره کرد. 
میرکاظمی معاون رئیس‌جمهور به شهرستان‌های مهر و لامرد، حسینی معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس به شهرستان‌های فسا، نی ریز، بختگان و استهبان و مدنی معاون توسعه روستایی کشور به شهرستان‌های آباده، خرمبید، بوانات و سرچهان، صالحی رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست‌جمهوری اقلید، بیضا و سپیدان سفر می‌کنند و خزعلی معاون امور بانوان نیز به بررسی مسائل حوزه زنان و خانواده می‌پردازد. 

همچنین وزیر نفت به شهرستان‌های فراشبند، فیروزآباد و قیروکارزین و وزیر نیرو نیز به شهرستان‌های کازرون و کوهچنار سفر می‌کنند و از نزدیک به بررسی موضوعات مورد نیاز می‌پردازند. 

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی به همراهی نمایندگان شیراز و زرقان در شیراز و احمد وحیدی وزیر کشور نیز به شهرستان‌های رستم و ممسنی سفر می‌کنند.
 

رئیسی: بیکاری و خشکسالی دو مشکل مهم استان است
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در بدو ورود به شیراز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سفر ما باید همراه با برنامه ریزی در جهت رفع مشکلات استان و مشکلاتی که مردم را رنج می‌دهد باشد.

وی افزود: قبل از سفر به استان، هیئتی اعزام شده و مشکلات را بررسی کرده است و جلساتی در تهران تشکیل شده تا راهکارهایی اتخاذ شده و با برنامه‌ریزی برای رفع مشکلات اقدام شود.

آیت الله رئیسی تاکید کرد: حل مشکلات استان با راهنمایی نماینده ولی فقیه در استان، همراهی استاندار و مسوولان میسر خواهد بود.

رئیس جمهور افزایش اعتماد مردم و رفع مشکل جوانان را اولویت خواند و افزود: رفع مشکل خشکسالی که مردم را رنج می دهد نیز یکی از مهم ترین مشکلات استان است که  به دنبال رفع هستیم.

رئیسی فارس را دارای ظرفیت‌های بسیاری دانست و گفت: استان فارس قطب صنعت و کشاورزی و محور بسیاری خدمات است و می‌تواند در حوزه بازرگانی نیز نقش مهمی ایفا کند.

 وی با اشاره به اینکه در راستای رفع مشکلات اقداماتی صورت‌گرفته اما کافی نبوده است، اظهار داشت: حل مشکلات استان نیاز به جدیت بیشتری دارد به‌دیژه استفاده از نیروی متراکم جوان و تحصیل‌کرده است که باید با رفع مشکل بیکاری از ظرفیت آنها استفاده شود.

او در پایان بر کاهش نرخ بیکاری و افزایش رونق تولید تاکید کرد و گفت: در راستای این دو مهم گام‌های اساسی برخواهیم داشت.
 
بازدید رئیس جمهور از کارخانه آزمایش
این کارخانه روزگاری یکی از بزرگترین تولیدکنندگان لوازم خانگی کشور بود که در جریان خصوصی‌سازی‌ها، در اوایل دهه ۸۰ به بخش خصوصی واگذار گردید و سوءمدیریت کارخانه و فقدان نظارت‌های کافی دولتی، منجر به تعطیلی این کارخانه شد.

احیای کارخانه صنعتی آزمایش مرودشت، از مطالبات مردم منطقه است. مرودشت در ۴۵ کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.
 

رئیس جمهور در روستای کناره مرودشت:
کشاورزی از ابزارهای مهم حفظ استقلال کشور است/ پیگیر طرح قطع دست دلالان و واسطه‌ها از بازار تأمین نهاده‌های دامی هستیم/ مشکل آب و تکمیل بیمارستان درحال ساخت کناره به زودی برطرف می شود
سید ابراهیم رئیسی روز پنج‌شنبه در بازدید سرزده از یک واحد دامداری این روستا با قدردانی از تلاش‌های همه کشاورزان و دامداران کشور، به ویژه در روستای کناره شهرستان مرودشت، گفت:‌ هر تولید شما، گامی محکم برای پیشرفت کشور و عامل ایجاد یأس و ناامیدی در دشمنان است.

رئیس جمهور با بیان اینکه حاصل زحمات و تلاش‌های شما، تولید قدرت برای کشور است، اظهار داشت: کشاورزی یکی از ابزارهای مهم حفظ استقلال کشور است و باید به هر قیمتی تولید را به‌ویژه در عرصه تولید محصولات غذایی و کشاورزی ادامه دهیم.

آقای رئیسی با بیان اینکه دولت وظیفه دارد فعالیت شما را تسهیل کند، گفت: در این مسیر اجرای طرحی را دنبال می‌کنیم که در ماه‌های آینده می‌تواند دست دلالان و واسطه‌ها را از بازار تأمین نهاده‌های دامی قطع کند و بخشی از مشکلات دامداران و کشاورزان را مرتفع کند.

رئیس جمهور گفت: با اجرای این طرح، یارانه‌ای که صرف تأمین نهاده‌های دامی می‌شود، مستقیم به دست تولیدکنندگان می‌رسد تا با تولید به صرفه‌تر محصول، سود نهایی آن هم به مصرف‌کنندگان برسد.

دکتر رئیسی در ادامه با دعوت از کشاورزان و دامداران برای جدیت و تلاش‌ در مسیر تولید، گفت: اگر به دنبال استقلال هستیم و می‌خواهیم سفره مردم وابسته به واردات و دلار و یورو نباشد، باید در زمینه تولید و از جمله تولید و تأمین نهاده‌های دامی در داخل کشور به طور کاملاً جدی اقدام کنیم. دولت و مجلس در این مسیر همه تلاش خود را برای حل مشکلات تولیدکنندگان به کار گرفته‌اند.

رئیس جمهور در ادامه با حضور در گلزار شهدای روستای کناره، ضمن ادای احترام به مقام والای شهیدان این روستا، در جمع مردم و خانواده‌های شهدا و ایثارگران گفت: دیدار با مردم روستای کناره که یکی از بزرگترین و پرجمعیت‌ترین روستاهای کشور است، برای بنده مغتنم و مایه افتخار است اما مواجه شدن با مشکلات مردم، مسئولیت ما را در تلاش برای حل این مشکلات مضاعف می‌کند.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به سخنان مسئولان محلی درباره دو مشکل کم‌آبی و تکمیل بیمارستان درحال ساخت روستای کناره گفت: این دو طرح جزو طرح‌های مصوب سفر به استان فارس است که بلافاصله پس از پایان سفر وارد مرحله اجرا خواهد شد.
پیش از سخنان رئیس جمهور، امام جمعه مرودشت، نماینده این شهرستان در مجلس و فرماندار نیز در سخنانی یادآور شدند که مرودشت یکی از قطب‌های تولید محصولات کشاورزی، دامداری و صنایع دستی است و از ظرفیت‌های گردشگری قابل توجهی نیز برخوردار است که در صورت حل برخی مشکلات ز جمله کم‌آبی، می‌تواند سهم قابل توجهی در تولید و رونق اقتصادی استان فارس و کشور داشته باشد.
 

حضور آیت الله رئیسی در آرامگاه حافظ شیرازی
سید ابراهیم رئیسی در مجموعه حافظیه شیراز، آرامگاه شاعر بزرگ فارسی زبان حافظ شیرازی را زیارت کرد.

دکتر رئیسی گفت: حافظ، ستاره درخشان غزل و شعر فارسی، و حافظِ هویت ملی و دینی ایرانیان است.

رئیس جمهور گفت: غزلیات حافظ، پیام توحید و خداباوری است و دیوان او که ایرانیان آن را در کنار قرآن کریم بر طاقچه‌های خود دارند، پر از حکمت است.

 
رئیسی در بازدید از مجموعه تاریخی تخت جمشید؛
بناهای تاریخی نظیر تخت جمشید نشان از هنر والای ایرانیان است
پیام دیگر بنای تخت جمشید خطاب به ستمگران است که ببینند سرنوشت کسانی که به مردم ظلم می‌کنند، چیست.

دکتر رئیسی در دیدار از مجموعه تاریخی تخت جمشید با جمعی از مردم و بازدیدکنندگان حاضر نیز صمیمانه گفتگو کرد.

آقای رئیسی همچنین با کارشناسان مرمت آثار باستانی در محوطه تاریخی تخت جمشید نیز گفتگو و با توضیحات آنها از جزئیات ترمیم بخش‌های مختلف این اثر باستانی ارزشمند، مطلع شد.

بازدید رئیس جمهور از کارخانه در حال ساخت کاغذ زاگرس فارس/ تاکید بر ضرورت خودکفایی در تولید کاغذ



سید ابراهیم رئیسی در جریان این بازدید گفت: مراکز تولیدی از این دست در اولویت دریافت تسهیلات و منابع مالی هستند، نه افرادی که این منابع را در جای دیگری هزینه می‌کنند.

رئیس جمهور تاکید کرد: درحالی که کشور برای تأمین کاغذ نیاز به واردات دارد، به هیچ وجه قابل قبول نیست یک کارخانه کاغذ‌سازی که بخش قابل توجهی از آن احداث شده، برای تکمیل و بهره‌برداری سال‌ها معطل تسهیلات باشد و بناها و تجهیزات آن بدون استفاده بماند و فرسوده شود.

آقای رئیسی ادامه داد: استاندار کار تکمیل این واحد تولیدی را با جدیت پیگیری کند تا چنانچه مالک کارخانه وعده داده است، هر چه سریع‌تر با راه‌اندازی این کارخانه ۶۰۰ نفر مشغول کار شوند و با رونق تولید، گامی برای تأمین کاغذ مصرفی در کشور برداشته شود.

کارخانه کاغذسازی زاگرس فارس با برخورداری از دستگاه‌ها و تجهیزات مدرن، ظرفیت تولید سالانه ۱۲۵ هزار تن را از محل کاغذ‌های بازیافتی دارد.

زندگی خرج دارد آقا!

واکنش رئیس‌جمهور به گلایه کارمند تخت‌جمشید که ۴ ماه است حقوق نگرفته: زندگی خرج دارد آقا! زودتر پیگیری کنید تا حقوق‌شان را پرداخت کنند.

رئیسی: ایجاد اشتغال از حقوق مردم و از وظایف دولت است/ حافظ یک عارف قرآنی بود

 سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور عصر امروز در جمع مردم شیراز گفت: اجتماع ما به نحوی است که همراه رعایت اصول بهداشتی است و دوست داشتم بسیاری از مردم را زیارت میکردم لکن شرایط اجازه نمی‌دهد.

وی ادامه داد: بزرگترین نعمت برای انسان نعمت هدایت است. انسان در پرتو فراگرفتن قرآن در  انسانیت قرار می گیرد. حافظ یک عارف قرآنی بود. هزاران شهید استان فارس در پرتو فراگیری قرآن و بهره مندی از هدایت الهی در این قله قرار گرفته‌اند.

رئیس جمهور گفت: حرکت دولت در جهت اجرای قانون، شناخت کاستی ها و محرومیت ها و جبران آن است. استان فارس ظرفیت‌های خوبی دارد و قطب معادن، کشاورزی، گردشگری، بازرگانی و تجارت است. این خطه نباید مشکل بیکاری داشته باشد. ایجاد اشتغال از حقوق مردم و از وظایف دولت است. 

رئیسی تصریح کرد: اولویت دولت مبارزه با ویروس منحوس کرونا است و به حمد الله با واکسیناسیون تا حدودی نگرانی رفع شده اما نباید بگذاریم موج جدید ایجاد شود. کسانی که واکسینه نشده‌اند برای واکسیناسیون بیایند. کنترل تورم، مبارزه با گرانی‌ها و رونق دادن کسب و کار مساله دیگر دولت است. 

وی اظهار داشت: دانشگاه‌ها و مدارس حضوری شده و بقیه نیز حضوری خواهد شد و محدودیت‌های کسب و کارها برداشته خواهد شد. استان فارس نقش بزرگی در تولیدات محصولات کشاورزی و معدنی دارد. دست دلال ها را قطع خواهیم کرد. ما دنبال این هستیم که دولت با مشارکت مردم در مسیر تولید تا عرضه کالاها نظارت داشته باشد. 

رئیس جمهور با اشاره به اینکه استان فارس یکی از قطب‌های گردشگری بهداشت است، تصریح کرد: باید ظرفیت‌های عظیم استان فارس را با کمک مردم احیا کنیم و مشکل بیکاری در استان فارس نداشته باشیم و مشکل مسکن در این استان حل شود. میدان دار در این عرصه مردم خواهند بود و ما هم حامی مردم در این موضوعات خواهیم بود.

وی تاکید کرد: مدیر در میدان می‌تواند تاثیر گذاشته باشد. باید در میدان آمد. ما به میزان اعتبارات قول و وعده می‌دهیم. بالاخره باید مشکل مردم حل شود. ما رفع برخی مشکلات را در این حضور بین مردم می بینیم.
 

آیت‌الله رئیسی حرم مطهر احمد بن موسی شاهچراغ را زیارت کرد

سیدبراهیم رئیسی رئیس جمهور با حضور در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ، ضریح مطهر برادر امام رضا(ع) را زیارت کرد.

وی در ادامه برنامه‌های سفر به استان فارس با حضور در حرم مطهر احمد بن موسی، دقایقی به راز و نیاز در جوار حرم مطهر ایشان پرداخت.

رئیس جمهور پس از زیارت، از مرکز واکسیناسیون در شبستان حرم مطهر نیز بازدید کرد.
 

با مهار نسبی کرونا تمرکز اصلی دولت بر حل مشکلات معیشتی خواهد بود

 آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی بعدازظهر امروز پنج‌شنبه در ادامه سفر به استان فارس در دیدار جمعی از نخبگان، علما، خانواده‌های شهدا، ایثارگران و قشرهای مختلف مردم در محل مصلای نماز جمعه شیراز گفت: هدف همه انبیا و قرآن اقامه قسط بوده و داشتن انگیزه و بینش الهی هیچ منافاتی با رفاه اجتماعی ندارد.

آیت‌الله رئیسی گفت: آنچه امروز به دنبال آن هستیم و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نیز بر آن تأکید می‌کند، جبران عقب‌ماندگی‌ها است و علیرغم پیشرفت‌های زیاد در حوزه‌های مختلف، یکی از مهم‌ترین عقب‌ماندگی‌ها در ۴۰ سال گذشته،  تحقق عدالت است.

 رئیسی گفت: برای آنکه پیشرفت به عدالت ختم شود، باید براساس مطالعات مبتنی بر آمایش سرزمینی و شناخت ظرفیت‌ها و نیازهای هر منطقه طراحی و اجرا شود.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه محور حرکت دولت سیزدهم تحقق عدالت خواهد بود، گفت: اساس حرکت دولت، اجرای قانون و شناسایی و جبران کاستی‌هاست.

آیت‌الله رئیسی گفت: استان فارس قطب کشاورزی، معدن، صنعت، گردشگری، خدمات و بازرگانی است و با توجه به خیل عظیم جوانان باانگیزه و تحصیلکرده، نباید با مشکل بیکاری مواجه باشد، اما متأسفانه از نخستین دقایق حضورم در استان فارس با گلایه‌ها و درخواست‌های مردم در زمینه بیکاری و اشتغال مواجه شده‌ام.

رئیسی اشتغال را جزو حقوق اساسی مردم و از تکالیف اصلی دولت عنوان کرد و گفت: تلاش‌ها برای ایجاد اشتغال محدود و منحصر در وزارت کار نیست، بلکه همه دستگاه‌ها و بخش‌های دولتی و نهادهای حکومتی باید برای ایجاد اشتغال احساس مسئولیت و تلاش کنند.

رئیس جمهور گفت: در آغاز فعالیت دولت، اولویت اول را مبارزه با ویروس کرونا تعریف کردیم که به لطف خدا، همت دولت و همراهی مردم، امروز با واکسیناسیون گسترده تا حد زیادی بر این مشکل غلبه‌ کرده‌ایم و اگر چه باید مراقب اوج‌گیری مجدد کرونا باشیم، اما این مشکل تا حدود زیادی مهار شده است.

آیت‌الله رئیسی گفت: گام دوم و البته همزمانِ دولت، توجه به معیشت مردم و کنترل تورم و گرانی‌ها و رونق دادن به کسب و کارها بود که امروز با مهار نسبی کرونا می‌توانیم با فراغ بال بیشتری بر آن تمرکز کنیم.

رئیس جمهور استان فارس را یکی از استان‌های مهم در زمینه تولید محصولات کشاورزی، صنعتی و معدنی توصیف کرد و گفت: آمار و ارقام، استان را در جایگاه خوبی از لحاظ اقتصادی و ارزش محصولات تولیدی قرار داده است. از استاندار فارس می‌خواهم علاوه بر حمایت از بنگاه‌های مختلف تولیدی، از کسانی که در خانه‌های خود به تولید محصول و به ویژه تولید صنایع دستی اشتغال‌ دارند نیز حمایت کند.

آیت‌الله رئیسی استان فارس را یکی از قطب‌های گردشگری سلامت برشمرد و گفت: باید با کمک مردم و مسئولان تلاش کنیم ظرفیت‌های عظیم استان فعال شود تا مشکل بیکاری از استان ریشه‌کن گردد.

رئیس جمهور گفت: اجرای موفق برنامه‌های دولت به همت و مشارکت همگانی مردم بستگی دارد و دولت در زمینه‌های مختلف از جمله در زمینه حل مشکل مسکن برای خود جایگاه هدایت، حمایت و نظارت قائل است و میدان‌دار اصلی در زمینه حل مشکلات و رونق تولید و اقتصاد، خود مردم هستند.

آیت‌الله رئیسی گفت: برخی‌ها به سفرهای استانی خرده می‌گیرند و می‌گویند که این سفرها پرهزینه است، اما بنده می‌گویم اگر رئیس جمهور به استان‌ها سفر نکند، چگونه مشکل کارخانه‌ای که ۸۷ درصد عملیات احداث آن انجام شده و برای ۱۳ درصد باقیمانده، هشت سال معطل مانده، حل خواهد شد!

رئیسی گفت: اگر رئیس جمهور و مدیران برای حل مشکلات در میانه میدان حضور نداشته باشند، بسیاری از مشکلات حل نخواهد شد. پروژه‌های بسیاری هستند که با تزریق اعتبارات اندک و رفع مشکلات کوچک تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسند و بنده به عنوان رئیس جمهور مصمم هستم به حضور در میان مردم و مدیریت میدانی مسائل ادامه دهم.


رئیس جمهور گفت: قبل از هر سفر استانی هیأتی به استان مقصد اعزام می‌شود و جلساتی نیز در تهران با نمایندگان و مسئولان استان برگزار می‌شود و مسایل و مشکلات احصا و جمع‌بندی می‌شود و طرح‌ها و اعتبارات لازم برای استان به تصویب می‌رسد.

رئیس جمهور با بیان اینکه برگزار نشدن سفرهای استانی دولت مشکلی را حل نمی‌کند و این سفرها باید انجام شوند، گفت: رئیس جمهور و مدیران باید مسائل و مشکلات را با حضور میدانی شناسایی و حل کنند و اگر رئیس جمهور به استان‌ها سفر نکند، نمی‌تواند درک واقعی از مشکلات موجود در بخش‌های مختلف کشور داشته باشد و آنها را رفع کند.

آیت‌الله رئیسی گفت: برای استان فارس بیش از ۱۰۰ طرح قطعی شده که با اجرای آنها بخش مهمی از مشکلات استان حل خواهد شد.
 


رئیس جمهور در جمع علما و اقشار مردم: به میزان بودجه و اعتبار قول می‌دهیم

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در جریان سفر به شیراز، عصر امروز در دیدار با جمعی از علما، عشایر، اقشار و گروه‌های مختلف مردم، مواردی همچون کنترل تورم، رونق فضای کسب و کار، رفع موانع تولید و ایجاد بستر مناسب در قالب گسترش مشاغل خانگی و صنایع دستی، همچنین کوتاه کردن دست دلالان را به عنوان اهداف و رویکردهای دولت سیزدهم عنوان‌کرد.

وی اظهار داشت: اگرچه سفرهای استانی هزینه‌بر است اما با سفرهای استانی مشکلات مردم در استان های مختلف بیشتر به چشم دیده می‌شود و مورد توجه قرار می گیرد.

وی افزود: دولت سیزدهم در مسیر حل مشکلات تولیدی، تامین کالا، ساخت مسکن، بهبود معیشت و رفع مشکل بیکاری به ویژه در میان جوانان گام خواهد برداشت.

رئیسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی مهم‌ترین اولویت دولت مبارزه با بیماری کرونا است، افزود: از آنجا که واکسیناسیون عمومی منجر به کاهش گسترش ویروس کرونا خواهد شد، دولت با رویکرد ورود واکسن به میزان انبوه و تولید آن در کشور مانع از گسترش بیشتر این ویروس شده است.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت برخی واحدهای تولیدی همچون کارخانه آزمایش درمرودشت گفت: قطعاً همه شما مردم از محصولات آزمایش در خانه هایتان داشته یا دارید چرا اکنون باید این واحد تولیدی به تعطیلی برسد و چنین شرایطی برای آن رقم بخورد؟ لذا در سفرهای استانی مشکلات این چنینی بررسی شده و راهکار مناسبی برای آن اتخاذ خواهد شد.

توجه به پروژه‌های اولویت‌دار استان مد نظر است/ به آینده کشور بسیار امیدوارم

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی شامگاه پنج‌شنبه در نشست شورای اداری استان فارس با اشاره به گزارش‌های ارائه شده از سوی شماری از وزرا و معاون اجرایی رئیس جمهور درباره طرح‌های مصوب و اقدامات در نظر گرفته شده برای استان، گفت: تبیین این طرح‌ها و اقدامات برای آن است که یک حس مشترک بین مسئولان استانی و مسئولان کشوری برای اجرای این طرح‌ها و حل مشکلات استان فارس ایجاد شود.

رئیس جمهور گفت: دولت سیزدهم در اجرای برنامه‌های خود برای پیشرفت و آبادانی کشور ظرفیت کامل دولت و حتی نهادهای حاکمیتی را در نظر گرفته و اگر بخواهیم جامع‌تر بگوییم، ارائه گزارش مصوبات سفر استانی در جلسه شورای اداری برای ایجاد یک حس مشترک در همه مجموعه نظام است.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه دولت سیزدهم روی مشارکت مردم در اجرای برنامه‌های خود حساب ویژه‌ای باز کرده است، گفت: از همه مسئولان دستگاه‌های اجرایی می‌خواهم درباره برنامه‌ها و اقدامات خود با مردم صحبت و آنان را با برنامه‌ها و اهداف دولت همراه کنند.

رئیس جمهور در ادامه با با بیان اینکه اولویت دولت در اجرای طرح‌های عمرانی در استان‌ها تکمیل طرح‌های نیمه تمام است، گفت: نجات اقتصاد کشور در گرو رونق تولید است و اگر می‌خواهیم اقتصاد مقاومتی در همه ابعاد آن اجرا شود، باید تولید رونق بگیرد و ظرفیت‌های معطل مانده، فعال شود.

آیت‌الله رئیسی گفت: استان فارس نشان داده در بخش تولید، حرف جدی برای گفتن دارد و از روسای بانک‌ها می‌خواهم  اعطای تسهیلات بانکی را به سمت تولید هدایت کنند.

آقای رئیسی با اشاره به اظهار نگرانی از افزایش نقدینگی در کشور، گفت: نگرانی آنجاست که افزایش نقدینگی به سمت واسطه‌گری و دلالی برود، اما اگر نقدینگی به سمت تولید هدایت شود، افزایش آن هیچ نگرانی‌ای ایجاد نخواهد کرد.

رئیس جمهور در ادامه سخنانش با تأکید بر اینکه استان فارس در زمینه‌های گردشگری زیارت، سلامت و سیاحت جاذبه‌های فراوانی دارد که ضرورت دارد بیش از پیش فعال شود، گفت: زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های استان فارس در عرصه گردشگری بسیار ممتاز است و اگر فعال شود، می‌تواند تأثیر زیادی در رونق اقتصادی و آبادانی استان داشته باشند.

آیت‌الله رئیسی همچنین با اشاره به قابلیت‌های استان فارس در عرصه‌ کشت گیاهان دارویی، محصولات کشاورزی و محصولات پتروشیمی به‌ویژه در عرصه محصولات پایین‌دستی، گفت: ایرانیان داخل و خارج کشور بدانند که استان فارس یکی از بهترین نقاط برای سرمایه‌گذاری امن و تضمین شده است.

رئیس جمهور گفت: از استاندار فارس می‌خواهم از فکر و اندیشه همه فرهیختگان و صاحبنظران استان برای طراحی راهکارهای برون‌رفت از وضع کنونی بهره بگیرد و استان فارس می‌تواند در این زمینه الگو باشد.

رئیسی در ادامه با بیان اینکه در دولت سیزدهم ترجیح دادیم به جای پرداختن به اینکه کشور را در چه وضعی تحویل گرفتیم، در عمل به حل مشکلات اقدام کنیم، گفت: هیچ نیازی برای تشریح وضع کنونی کشور وجود ندارد و هرکس، نگاهی به سفره خودش بیندازد به خوبی درک می‌کند که با چه وضعی مواجه هستیم.

آیت‌الله رئیسی در پایان با اشاره به دیدار اخیر خود با رهبر معظم انقلاب برای ارائه گزارش عملکرد و دریافت رهنمود، گفت: در این دیدار خدمت ایشان عرض کردم که هر چه از دوره مسئولیت بنده به عنوان رئیس جمهور می‌گذرد، نگاهم نسبت به آینده امیدوار‌تر می‌شود و آینده را بیش از پیش روشن می‌بینم و ایشان نیز در پایان این دیدار به بنده گفتند که به این نگاه، بنده عمیقاً باور دارم.



رئیس جمهور در نشست خبری پایان سفر به فارس:

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور شامگاه پنجشنبه در پایان سفر به استان فارس در نشست خبری درباره نتایج و دستاوردهای سفر گفت: استان فارس مهد تمدن و فرهنگ و ادب فارسی است و آثار این تمدن و مدنیت در جای‌جای استان به چشم می‌خورد.

رئیس جمهور گفت: در جریان احصای نیازها و اولویت‌های استان فارس، طرح‌های نیمه‌تمام متعددی در حوزه آبرسانی، کشاورزی، معدن، صنعت و گردشگری در استان شناسایی شد که با وجود صرف منابع مالی، بلااستفاده مانده‌اند و اولویت دولت تکمیل و بهره‌برداری از این طرح‌هاست.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به تصویب بیش از ۱۰۰ طرح برای استان فارس در جلسات متعدد بین مسئولان دولت و مدیران استان فارس گفت: حدود ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این ۱۰۰ طرح در نظر گرفته شده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه استاندار و معاون اجرایی رئیس جمهور مسئول پیگیری اجرای این مصوبات هستند گفت: بخش قابل توجهی از مشکلات استان ناشی از خشکسالی است. دولت برای رفع مشکل خشکسالی در کشور کمیته‌ای ایجاد کرده است که مشکل کم‌آبی استان فارس را نیز دنبال خواهد کرد. همچنین شورای عالی آب نیز برای توزیع عادلانه منابع موجود آبی کشور تشکیل جلسه خواهد داد. موضوع انتقال آب از دریا نیز در این جلسات پیگیری خواهد شد.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به گزارش وزرا از طرح‌ها و برنامه‌های وزارتخانه خود برای استان در جلسه شورای اداری گفت: تاکید داریم این مباحث در جلسه شورای اداری استان مطرح شود تا اولا به ایجاد حس مشترک بین همه دستگاه‌ها و مسئولان اجرایی و حاکمیتی برای پیشرفت استان کمک کند و هم مردم از برنامه‌ها و طرح‌های دولت برای استان خود مطلع شوند.

رئیس جمهور با بیان اینکه استان فارس یک قطب فرهنگی است و تقویت این قطب، وظیفه‌ای ملی و فرهنگی است، گفت: این فرهنگ غنی باید تقویت و به نسل‌های آتی منتقل شود.

دکتر رئیسی با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های گردشگری فارس باید بیش از پیش فعال شود، گفت: استان فارس همچنین قطب مهم تولید محصولات کشاورزی است و جایگاه استان در حوزه کشاورزی باید تقویت شود. همچنین استان فارس در عرصه صنعتی نیز ظرفیت‌های چشمگیری دارد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه اعطای تسهیلات باید به سوی تولید هدایت شود تا افزایش نقدینگی باعث تورم و رکود نشود، گفت: امروز اولویت اصلی دولت، رونق تولید در بخش‌های صنعتی، کشاورزی و معدنی است.

آیت‌الله رئیسی توسعه زیرساخت‌های ارتباطی به ویژه گسترش راه‌آهن و جاده‌ها را از دیگر اولویت‌های دولت برای استان فارس عنوان کرد و گفت: ۱۰۰ طرحی که برای اجرا در استان در نظر گرفته شده، همه مشکلات استان را برطرف نخواهد کرد بلکه صرفا به دنبال رفع مشکلاتی است که اولویت و اهمیت بیشتری دارند و تاخیر در رفع آنها ممکن است باعث خسارت شود.

رئیس جمهور از همه مسئولان خواست برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی تلاش کنند و گفت: بسیار رنج‌آور است که جوان تحصیلکرده بیکار باشد. همه بخش‌ها باید در این زمینه احساس مسئولیت کنند و اشتغال‌زایی صرفا وظیفه وزارت کار نیست.

دکتر رئیسی با بیان اینکه ایجاد اشتغال به معنای افزایش تعداد کارمندان دولت نیست، گفت: امروز دولت با تراکم کارمند و نیروی کار مواجه است، به شکلی که گاهی همین حجم بالای نیروی کار به جای گشودن گره، تبدیل به یک گره جدید می‌شود.

رئیس جمهور گفت: اشتغال‌زایی زمانی واقعی و صحیح انجام شده است که به رونق و افزایش تولید بینجامد.

آیت‌الله رئیسی درباره بازدید خود از آثار  تاریخی و فرهنگی استان فارس هم گفت: رفع مشکلات معیشتی به هیچ وجه نباید ما را از توجه به مسائل فرهنگی بازدارد. در دولت سیزدهم حوزه فرهنگ هیچ‌گاه اولویت خود را از دست نخواهد داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بامردم بودن کارخوبیه اما چاره ای برای گرانی ها هم بیندیشید
Iran, Islamic Republic of
وقتی شما مذاکرات برجام و fatf را معلق نگه داشتید و تنش ها با غرب و همسایگان ادامه دارد ! چطور میخواهید رونق در تولید و کاهش نرخ بیکاری را در دستور کار قرار دهید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!! .
رسول
Iran, Islamic Republic of
سلام
سایت انتخاب هنوز ساعت 7 شب هیچ مطلبی از این سفر منتشر نکرده
...!!
.
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای رئیسی ، وجود فقر و اختلاف طبقاتی و اختلاف فاحش در پرداخت حقوق و مزایای کارکنان هم‌رده در سازمانهای مختلف و دامن زدن به زندگی اشرافی گری و تجمل گرایی مسئولان .... هست.!!.
.
Iran, Islamic Republic of
آقای رئیسی ، تا زمانیکه مسئولان در زندگی تجملاتی و اشرافی گری و مال اندوزی با یکدیگر مسابقه میدهند ،
اختلاف طبقاتی روز به روز در کشور بیشتر می شود که مبین توسعه اقتصاد لیبرالی و نظام سرمایه داری است ..
.
Iran, Islamic Republic of
آقای رئیسی ، با ژن های خوب عدالت در کشور اجرا نخواهد شد. .
Iran, Islamic Republic of
واکنش رئیس‌جمهور به گلایه کارمند تخت‌جمشید که ۴ ماه است حقوق نگرفته: زندگی خرج دارد آقا! زودتر پیگیری کنید تا حقوق‌شان را پرداخت کنند.
بجای شعار دادن اون‌مسوولی رو‌که مقصره بازخواست کنید اقای رییسی
محاکمه مقصرین
Iran, Islamic Republic of
آقای رئیسی گفتند: « کارخانه‌ای که ۸۷ درصد عملیات احداث آن انجام شد و برای ۱۳ درصد باقیمانده، هشت سال معطل ماند.» ، پس باید مقصرین این کوتاهی از رئیس سازمان برنامه و بودجه ، وزیر صمت ، استاندار و سایر مسئولان مرتبط در این 8 گذشته باید بدلیل تاخیر در اجرای این پروژه و سایر پروژه‌های مشابه محاکمه بشن.!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
رئیس جمهور بر کاهش نرخ بیکاری و افزایش رونق تولید تاکید کرد و گفت: در راستای این دو مهم گام‌های اساسی برخواهیم داشت..
Iran, Islamic Republic of
باران بیاد خیلی خوب است