سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۱
۳

رهاسازی بمب‌های بالدار از هواپیمای سپاه

چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۵۷
کد مطلب: 778767
فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران با بیان اینکه رزمایش پدافند هوایی را جوانان دهه شصتی و دفاع هوایی در کشورمان با وجود قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص)، مشترک است و سامانه‌های پدافندی ارتش و سپاه در مناطق سراسر کشور مستقر هستند.
رهاسازی بمب‌های بالدار از هواپیمای سپاه
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه این رزمایش، با بیان اینکه در این رزمایش این توفیق را داشتیم که تمام سامانه‌های مورد استفاده کاملا ایرانی بود، گفت: همچنین جوانانی که این رزمایش را اداره کردند و پای سامانه‌ها و تجهیزات بودند، همه دهه شصتی و دهه هفتادی بودند.

وی افزود: ۱۵ سال قبل ما این وضعیت را نداشتیم، یعنی در سامانه‌های راداری، فرماندهی و کنترل و سامانه‌های موشکی زمین به هوا وابسته به تجهیزات خارجی بودیم، درحالیکه امروز بحمدالله تمام این تجهیزات را به صورت بومی و ایرانی در اختیار داریم.

سردار حاجی‌زاده در تشریح اهمیت برگزاری رزمایش‌ها، گفت: در این رزمایش‌ها افرادی را که در طول سال جذب می‌کنیم آموزش می‌بینند و از آنجایی که کار پدافند هوایی یک کار کاملا هماهنگ و تیمی است، مهارت‌های افراد در کار گروهی نیز کنترل می‌شود.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: ما در این رزمایش جنگ احتمالی را با برگزاری یک بازی جنگ شبیه‌سازی می‌کنیم، به طوریکه یک گروه نقش دشمن و یک گروه هم نقش مهاجم را ایفا کردند که در جهت‌های مختلف و ارتفاع‌های مختلف به منطقه رزمایش حمله می‌کنند و ما هم نقش مدافع را داریم.

وی با اشاره به دفاع همه‌جانبه و 360 درجه در برابر حملات پرحجم هواپیماهای بدون سرنشین در منطقه رزمایش، گفت: سامانه های راداری در منطقه باید اهداف را کشف و مراکز کنترل و فرماندهی باید هدف‌ها را به سامانه‌ها واگذار کند، در این رزمایش موفق شدیم اهداف مختلف در ارتفاع و سرعت‌های مختلف و حتی موشک‌های کروز را با موفقیت مورد اصابت قرار دهیم.

سردار حاجی‌زاده خاطرنشان کرد: در این رزمایش ما برای اولین بار بمب‌های بالدار دورایستا که از هواپیما رها می‌شوند را استفاده کردیم و آن را رهگیری کردیم و به سامانه‌های پدافندی واگذار کردیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه ادامه داد: ما ترکیبی از تهدیدات را داریم از جمله موشک‌های کروز، مهمات دورایستا و هواپیماهای بدون سرنشین با سرعت کم و زیاد که انواع این تهدیدات را در این رزمایش شبیه‌سازی کردیم و توانستیم با سامانه‌های بومی کاری کنیم که هدفی در این منطقه از دست نرود و همگی مورد اصابت قرار گرفتند.

وی با اشاره به عملیاتی شدن سامانه راداری قدس در این رزمایش، تصریح کرد: این سامانه کاملا متحرک است و می‌تواند به سرعت جابجا شود چون در جنگ‌های امروزی هر سامانه‌ای که ثابت باشد بلافاصله مورد اصابت قرار می‌گیرد؛ از سوی دیگر قابلیت کشف هواپیماهای پنهانکار را هم دارد.

سردار حاجی‌زاده در پایان گفت: دفاع هوایی در کشورمان با وجود قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص)، مشترک است و سامانه‌های پدافندی ارتش و سپاه در مناطق سراسر کشور مستقر هستند که تمام آنها در یک شبکه تحت کنترل و فرماندهی برادران ارتش است و زیرمجموعه‌های آن به صورت مشترک است و کار به صورت ترکیبی انجام می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مصطفی
Iran, Islamic Republic of
منتظر ارائه ی فیلم این عملیات هستیم
۹javad
Iran, Islamic Republic of
رضوان خدا بر تمام نیروهای جان به کف مسلح کشور عزیزم ایران...خدا پشت و پناهتون دلاور مردان
مجید
Iran, Islamic Republic of
سلام آفرین برهمتتون آفرین بر غیرتتتون ولی حیف و صد حیف از پرپر شدن بزرگانی همچون حاج قاسم خدا انشالله بهتون امید قدر ت توانایی بده انشالله