جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۱

خواسته بازیگر بچه مهندس از رئیس رسانه ملی

چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۳
کد مطلب: 778716
در حرفه ما عده قلیلی هستند که دستمزد‌های اگر نگوییم نجومی اما قابل توجهی را می‌گیرند ولی بقیه بازیگران از سطح زندگی‌های بسیار معمولی و یا حتی کمتر از آن برخوردار هستند.
خواسته بازیگر بچه مهندس از رئیس رسانه ملی
به گزارش جهان نيوز، محمدرضا رهبری بازیگر سریال «بچه مهندس ۴» در گفت‌وگو با میزان گفت: شخصیت دیکته شده در فیلمنامه و نوع شخصیت‌پردازی‌ها می‌توانند تاثیر بسزایی در ماندگاری و موفقیت یک بازیگر داشته باشند همچنین برای ماندگاری یک نقش توسط بازیگر، انتخاب درست کاراکتری که از پس پردازش و آنالیز آن بر آید بسیار مهم و تعیین کننده است و گاهی یک نقش به تنهایی و روی کاغذ آنقدر خثنی است که بازیگر با افزودن ساختار‌های گوناگون در ابعاد آن و اضافه کردن آن به متن البته با هماهنگی و تعامل با کارگردان به نقش جان تازه‌ای می‌بخشد و گاهی خود نقش آنقدر پتانسیل بالایی در فیلمنامه دارد که هر بازیگری توانایی به دوش کشیدن بار آن را ندارد که در این شرایط بازیگری موفق خواهد بود که درک متقابلی از فراز و فرود‌های کاراکتر و زمانبدی درست اجرایش جلوی دوربین داشته باشد.

او پیرامون ساخت آثار نمایشی در فضای خارج از تهران و تاثیر آن بر جذب مخاطب افزود: شخصا به جذابیت بصری لوکیشن‌های خارج از تهران صرفا برای جذب مخاطب و دیده شدن اثر اعتقادی ندارم به نظرم تنها موضوع، ساختار، فرم و ریتم و کیفیت اثر است که می‌تواند در جذب مخاطب موثر واقع شود.

رهبری که با مجموعه «گلریزان» ساخته مسعود رشیدی به مخاطبان معرفی شد و با سریال «میوه ممنوعه» به کارگردانی حسن فتحی به شهرت رسید درباره نوع سبک‌های مختلف سینمایی و تاثیر آن‌ها بر استقبال مخاطبان از این عرصه بیان کرد:

تجربه ثابت کرده که برای استقبال مخاطب از فیلم، ژانر و سبک آن اهمیت چندانی ندارد و این نحوه پرداخت قصه و ساختار کلی خود اثر است که وقتی درست شکل بگیرد و به تصویر کشیده شود با مخاطب وسیعی ارتباط برقرار می‌کند اگر نگاهی به پر فروش‌ترین فیلم‌های سینما بیندازید خواهید دید که تنها در یک ژانر یا سبک محدود نشده اند.

وی درباره دلایل رونق و گرایش آثار نمایش خانگی بین مردم و سازندگان آثار اظهار داشت: برآورد بودجه آثار نمایش خانگی به دلیل سرمایه گذار خصوصی آن، معمولا چندین برابر آثار تلویزیونی است البته به جز پروژه‌های فاخر همانند سلمان فارسی و ... که معمولا در یک دهه از تعداد انگشتان یک دست هم فراتر نمی‌رود و طبیعتا وقتی محدودیت مالی وجود نداشته باشد از بهترین‌ها برای تولید اثر استفاده می‌شود و بیشترین زمان ممکن را برای ساخت محصول اختصاص می‌دهند و همچنین محدودیت‌های زیبایی شناسی بصری در رنگ آمیزی کاراکتر‌ها از نوع پوشش آن‌ها تا طراحی دکور و میزانسن و حتی تا حدودی گذر از خط قرمز‌های مدیوم تلویزیونی در سینما و نمایش خانگی همگی در میزان جذب مخاطب عام تاثیر گذار است.

بازیگر سریال «بچه مهندس ۴» پیرامون دستمزد بازیگران ابراز کرد: هیچ بازیگری هیچ وقت از دست مزد خود راضی نبوده حتی آن‌هایی که پر کارترین هستند چرا که این ویژگی بشر است، اما همانطور که می‌دانید در حرفه ما عده قلیلی هستند که دستمزد‌های اگر نگوییم نجومی اما قابل توجهی را می‌گیرند ولی بقیه بازیگران از سطح زندگی‌های بسیار معمولی و یا حتی کمتر از آن برخوردار هستند.

این بازیگر جوان تلویزیون پیرامون درخواست خود از ریاست جدید رسانه ملی بیان کرد: از ریاست محترم صدا و سیما درخواست دارم تا برای تعداد بسیار زیادی از همکاران من که سالهاست خانه نشین شده‌‌اند عدالت برقرار شود و همه به یک اندازه از امکان سر کار رفتن بهره‌مند شوند به این ترتیب که تقسیم بندی عادلانه‌ای بین عوامل و خصوصا بازیگران صورت بگیرد تا هیچ کس خانه نشین و بیکار نباشد.

وی درباره واکسن کرونا بیان کرد: من واکسن کرونا را دریافت کردم اما فقط دوز اول را و دوز دوم آن را باید در اواسط آبان بزنم بعد از دوز اول عوارض چندانی جز دست درد دو روزه نداشتم.

رهبری بابیان اینکه حضور در آثار مطلوب و ایفای نقش خوب در سینما، تلویزیون و شبکه نمایش خانگی برایش اهمیت بسیاری دارد ادامه داد: معضل اصلی امروز بازیگران عدم نقدینگی تهیه کنندگان است تا جایی که بعضا آن‌ها را وادار به رفتار‌های غیر حرفه‌ایی در انتخاب‌هایشان می‌کند و گاهی برخی از تهیه کننده‌ها برای اینکه هزینه‌ای صرف نکنند برای نقش‌های اصلی یا از نابازیگر استفاده می‌کنند و یا بدتر از آن نابازیگرانی را وارد کار می‌کنند که صرفا اسپانسر کارشان باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
فقط بازیگران نیستند جوان ماهایی که حقوق بگیر هستیم باید خاک بر سرمون بریزیم تو این اقتصاد نابسامان.