پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
افشاگری جنجالی کارمند سابق فیسبوک

پشت پرده آشوب‌هایی که بوی خون می‌دهند!

چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۰
کد مطلب: 778714
یک کارمند سابق فیسبوک با بیان اینکه احساس می‌کند دستش به خون آغشته است، اطلاعات محرمانه‌ای را درباره عملکرد این پلتفرم فاش کرد.
پشت پرده آشوب‌هایی که بوی خون می‌دهند!
به گزارش جهان نيوز، باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از Sputnik Arabic؛ سوفی ژانگ، کارمند سابق فیسبوک که حساب‌های جعلی را ردیابی می‌کند، گفت که قبل از ترک شرکت، چیز نگران کننده‌ای کشف کرده و احساس می‌کند دستش "آغشته به خون" است.

به گزارش CNN، قبل از ترک شرکت، وی یک یادداشت ۷۸۰۰ کلمه‌ای نوشت که در آن مشارکت فیسبوک در شورش‌ها در سراسر جهان توضیح داده شده بود.

افشای اسرار مذاکرات "فیسبوک" با کنگره آمریکا

سوفی کشف کرد آنچه او به عنوان دولت‌های سرکوبگر در سراسر جهان توصیف می‌کند از فیسبوک برای نفوذ و کنترل بر کشور‌های کوچکتر یا در حال توسعه استفاده می‌کنند.

او می‌گوید قبل از خروج از شرکت، یک یادداشت ۷۸۰۰ کلمه‌ای نوشت که در آن جزئیات مشارکت فیسبوک در آشوب‌ها در سراسر جهان توضیح داده شده بود و از اینکه "دستانش در خون غوطه ور است" اظهار ناراحتی کرد.

اما فیسبوک سال گذشته او را اخراج کرد و سوفی گفت که شرکت به او گفته است که اخراج به دلیل مشکلات عملکردی بوده است.


 
از آنجا که انتظار می‌رفت یادداشت تفصیلی آن از سیستم داخلی شرکت حذف شود، آن را در وب سایت شخصی خود قرار داد، اما فیسبوک از ارائه دهنده میزبانی خود خواست این یادداشت را حذف کند، زیرا حاوی اطلاعات محرمانه بود.

فیسبوک به CNN گفت که یادداشت سوفی حاوی اطلاعات حساسی است که می‌تواند توسط افرادی که سعی می‌کنند با سیستم‌های ایمنی فیسبوک آشنا شوند استفاده شود.

فرانسیس هوگان، مقام سابق فیسبوک که تعدادی از اسناد مربوط به این سایت را فاش کرد، سه شنبه گذشته در کنگره ایالات متحده شهادت هیجان انگیزی داد.

این مقام سابق فیسبوک اظهار داشت که دلیل افشای اسناد و مدارک وی اثبات این است که "فیسبوک در واقع بار‌ها و بار‌ها مردم را در مورد امنیت کودکان و دقت سیستم‌های هوش مصنوعی گمراه می‌کند".


 
گفتنی است طی چند روز گذشته، فیسبوک و برنامه‌های کاربردی آن در معرض بزرگترین اختلال در نوع خود قرار گرفتند که باعث خسارات مالی هنگفتی شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *