پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

قبل از خرید ساعت، انواع آن را بشناسید

چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۵۱
کد مطلب: 778697
ساعت را به عنوان یک اکسسوری همیشه محبوب می‌توان در نظر گرفت.
با پیشرفت تکنولوژی و ورود ساعت هوشمند به بازار، محبوبیت آن افزایش پیدا کرد. قابلیت‌ها و امکانات ساعت هوشمند بسیاری از نیازهای افراد را رفع می‌کند.
شاید به نظر برسد با ورود ساعت هوشمند، ساعت‌های کلاسیک و غیرهوشمند از رده خارج شدند. اما اینگونه نیست و این دسته از ساعت‌ها هنوز طرفداران مخصوص به خود را دارد.
 
 
 
در این مقاله می‌خواهیم شما را با انواع ساعت‌ها و ویژگی‌های آن آشنا کنیم. شناخت انواع ساعت، به شما در خرید ساعت مچی کمک می‌کند. با ما همراه باشید.

انواع ساعت‌ها
ساعت‌ها را از منظرهای مختلف می‌توان دسته بندی کرد. تاریخچه هرکدام متفاوت است. ما در این مطلب 5 دسته معروف ساعت را به شما معرفی می‌کنیم:

ساعت آنالوگ:
ساعت‌های آنالوگ را از دسته قدیمی‌ترین ساعت مچی مردانه و زنانه می‌توان برشمرد. در این ساعت‌ها، اعداد به صورت بزرگ بر روی صفحه نوشته شده است. برخی از آن‌ها علامت دقیقه را در صفحه خود نشان نمی‌دهند. این امر موجب می‌شود که خواندن دقیق زمان، کمی دشوار باشد. ساعت‌های آنالوگ دارای عقربه‌های ساعت شمار، دقیقه شمار و ثانیه شمار است که به صورت مکانیکی حرکت می‌کنند.
تنوع و گستردگی این گروه از ساعت‌ها از نظر ظاهری و قیمت، موجب شده تا همچنان ساعت‌های آنالوگ طرفداران خود را داشته باشد.

اگر شما طرفدار سبک کلاسیک و قدیمی هستید خرید ساعت زنانه یا مردانه آنالوگ را به شما توصیه می‌کنیم.

ساعت دیجیتال:
بیشتر اوقات به هنگام خرید ساعت مردانه، با گروهی از ساعت‌های دیجیتال رو به رو می‌شویم. استایل این دسته از ساعت‌ها بیشتر اسپورت و مردانه است. در این گروه از ساعت‌ها، زمان بر روی یک صفحه LCD به صورت دیجیتال نشان داده می‌شود. در این ساعت‌ها بر خلاف ساعت‌های آنالوگ، زمان به صورت ارقام نمایش داده می‌شود.
برخی از ساعت‌های دیجیتال، از ویژگی‌هایی همچون نشان دادن تاریخ و کرونومتر برخوردار هستند.

افرادی که خواندن ساعت از روی ساعت‌های آنالوگ برایشان سخت و دشوار است، این دسته از ساعت‌ها را انتخاب می‌کنند. افراد بسیاری برای خرید ساعت مردانه، ساعت‌های دیجیتال را به عنوان یکی از گزینه‌ها برای خرید در نظر دارند.

ساعت هیبریدی:
ساعت هیبریدی یک نوع ساعت مچی با ترکیب مدل آنالوگ و دیجیتال است. این ساعت‌ها با ظاهری همانند ساعت‌های آنالوگ، از امکانات ساعت‌های دیجیتال برخوردار هستند. ساعت‌های هیبریدی طیف گسترده‌ای دارند. امکانات و قابلیت‌ها به همراه شکل کلاسیک و جذاب آن‌ها موجب شده طیف گسترده‌ای از افراد در هنگام خرید به سمت این ساعت‌ها روی بیاورند.

توجه داشته باشید که ساعت‌های هیبریدی با ساعت‌های هوشمند متفاوت بوده و امکاناتی که این دسته از ساعت‌ها دارند کمتر از امکانات ساعت‌های هوشمند است. این نوع ساعت‌ها یکی از گزینه‌های انتخابی برای افرادی است که به دنبال خرید ساعت دخترانه یا پسرانه با فرم اسپرت هستند.

ساعت‌های هوشمند:
نسل جدیدی از ساعت‌ها که در سال‌های اخیر به بازار وارد شده است ساعت هوشمند است. این ساعت‌ها امکانات بسیاری را در اختیار فرد قرار می‌دهد. البته هر نوع ساعت هوشمندی ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارد.

در نسل جدید ساعت‌های هوشمند، بررسی سلامت جسمی فرد به عنوان یک هدف قرار داده شده است. به همین دلیل این دسته از ساعت‌ها در ابتدا برنامه‌های ورزشی به امکانات خود اضافه کردند تا به وسیله آن بتوانند افراد را تشویق به ورزش و تحرک کنند. قدم شمار، برنامه مخصوص دویدن و گرفتن ضربان قلب قسمتی از این امکانات هستند.

بعد از آن این ساعت‌ها سعی کردن با اتصال به تلفن هوشمند افراد، خدمات بیشتری ارائه دهند. پاسخگویی به تماس تلفنی و نشان دادن پیام‌ها برخی از این خدمات هستند.

نحوه شارژ این دسته از ساعت هوشمند متفاوت با دیگر ساعت‌ها است. باتری این ساعت‌ها به وسیله برق شارژ می‌شود و با توجه به ظرفیت باتری، چندین ساعت بدون شارژ قابل استفاده است.

در اوایل این ساعت‌ها طرحی بزرگ و مردانه داشت. بنابراین بیشتر افرادی که قصد خرید ساعت مردانه داشتند به سمت این ساعت‌ها روی آوردند.

نسل بعدی که از این ساعت‌ها تولید شد امکانات محدود داشت اما به خاطر ظاهر باریک و امکان تعویض بند ساعت، موجب شد به عنوان یکی از گزینه‌های خرید ساعت زنانه و دخترانه به شمار بیاید.

امروزه رقابت بین شرکت‌های ساعت هوشمند بالا رفته و هرکدام سعی دارند با افزودن قابلیت جدید به این محصول، نیاز کاربران خود را رفع کنند.

ساعت‌های هوشمند با توجه به برند، امکانات و کیفیت آن، با قیمت‌ها و شکل‌ها متفاوت در بازار عرضه می‌شود.

با ظهور ساعت‌های هوشمند بسیاری گمان می‌کردند عمر ساعت‌های آنالوگ و دیجیتال به پایان رسیده است. اما امروزه شاهد آن هستیم که این مدل از ساعت‌ها با توجه به ظاهر و مدل، طرفداران مخصوص خود را دارد.

هنوز هم ساعت هوشمندی به جذابی و ظرافت ساعت‌های آنالوگ طراحی نشده است.

به شما پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید مواردی مانند، بودجه و هدف استفاده خود را مشخص کنید تا بتوانید از بین این گزینه‌های فراوان یکی را انتخاب کنید.
در این مطلب انواع ساعت را به شما معرفی کردیم درباره ویژگی‌های هر کدام توضیح دادیم. در نظر گرفتن این موارد قبل از خرید ساعت مچی، به شما کمک بسیاری می‌کند.
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *