کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بادامچیان: مذاکره برای مذاکره فایده ای ندارد

20 مهر 1400 ساعت 14:32

مذاکره برای مذاکره فایده ای ندارد، بلکه مذاکره از موضع اقتدار و حفظ مصالح و منافع ملی قابل قبول است.


به گزارش جهان نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: ۸ سال مذاکرات دولت قبلی که از موضع ضعف و انفعال بود در رفع تحریم‌ها و حتی برآورده ساختن خواسته‌های دولت آقای روحانی نتیجه‌ای نداشت و تکرار آن مذاکرات بی‌حاصل هیچ فایده‌ای ندارد.

وی تصریح کرد: اگر آمریکا رفع تحریم کند و ایران راستی آزمایی کند که آمریکا به راستی از طریق مذاکره می‌خواهد روابط بین ایران و آمریکا براساس مبانی غیر سلطه‌ای برقرار گردد و حقوق حقه ایران را که ظالمانه غصب کرده بازگرداند، آنگاه چنین مذاکره‌ای نتیجه بخش خواهد بود.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به اظهارات اخیر ظریف، وزیر سابق خارجه، گفت: وی به عنوان مسوول اصلی مذاکرات برجامی تحلیل صحیح خود را از دوران مسوولیت تدوین و اعلام کند و هرجا اشتباه کرده از ملت و روح بلند امام (ره) و شهدا عذرخواهی کند و در پی جبران برآید.

بادامچیان افزود: ظریف اکنون که دیگر وزیر دولت نیست به عنوان یک دیپلمات به صراحت نظر خود را درباره مذاکرات مطرح کند و نظر مشورتی خود را در جبران اشتباهات و خطا‌های گذشته بیان کند و مواردی را که نمی‌توان علنی بیان کرد به مسوولان دولت فعلی ارائه دهد. کشاندن موضوع به واژه‌ها و مواردی، چون تعلیق یا لغو و مواردی از این دست یک خط انحرافی است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی همچنین درباره روابط ایران و عربستان اظهار کرد: تا زمانی که سران عربستان سعودی تابع آمریکای مستکبر باشند یا علیه ملت مظلوم یمن مرتکب جنایت می‌شوند، ایران نمی‌تواند بر طبق موازین اسلامی و مبانی روابط صحیح دولت‌ها در صحنه بین الملل با آن‌ها رابطه برقرار کند مگر آنکه این روابط موجب شود که دولت سعودی، تجاوز به یمن را متوقف و بر حسب منافع و مصالح ملت مسلمان عربستان، اشتباهات گذشته را جبران کند.

وی در ادامه از تحرکات دیپلماتیک وزیر امور خارجه و سفر‌های اخیر وی به ویژه سفر به لبنان در امتداد سیاست عرضه سوخت قدردانی کرد.

بادامچیان همچنین به دولت‌های ترکیه و باکو متذکر شد که منافع ملی کشور‌های این منطقه حساس در داشتن روابط قوی و دوستانه با جمهوری اسلامی ایران است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: ایران قدرت کافی را برای حفظ منافع ملی خود دارد و ضمن مراقب در برابر توطئه‌های آمریکا و برخی استعمارگران اروپایی و صهیونیسم برای اختلاف افکنی در منطقه، به بیگانگان و دشمنان اسلام اجازه شیطنت در مرز‌ها و منطقه را نمی‌دهد. همچنین ایران حتما حضور نمایشی تروریست‌های صهیونیست و حامیان آن‌ها را تحمل نمی‌کند.

بادامچیان در ادامه با اشاره به جنایت داعش در مسجد قندوز افغانستان، ضمن تسلیت به خانواده‌های عزادار و طلب علو درجات برای شهدا و آرزوی سلامتی برای مجروحین این حادثه گفت: دولت افغانستان باید با قاطعیت مسببان این جنایت را مجازات کند و جلوی این جنایتکاران را بگیرد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی افزود: قطعا ناامنی، ایجاد جنگ و انتقام جویی در بین مردم مظلوم افغانستان ریشه در توطئه‌های آمریکایی غربی دارد و اگر حاکمان فعلی افعانستان بخواهند در حکومت بمانند راهی جز از بین بردن ناامنی و ریشه کنی تروریسم ندارند.


کد مطلب: 778637

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/778637/بادامچیان-مذاکره-فایده-ندارد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com