کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چمران: وضعیت تأمین آب در تهران نامناسب است

20 مهر 1400 ساعت 11:06

برگزاری جلسه مشترک با نمایندگان تهران در مجلس ضروری است و به این موضوع توجه داریم.


به گزارش جهان نیوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در پانزدهمین جلسه از صحن شورای شهر تهران اظهار داشت: وضعیت شهر تهران به لحاظ حمل و نقل با این حرکت و سرعتی که جلو می‌رود قابل قبول نیست و باید فکر اساسی برای حمل و نقل عمومی و مترو داشت.

وی گفت:‌امیدواریم تلاش‌های شهردار تهران، معاونین و اعضای شورای ششم برای برنامه‌ریزی مترو و اتوبوس به نتیجه برسد و منا شاهد بهبود وضعیت در این حوزه باشیم.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه امروز میهمانانی از سازمان آب و فاضلاب مانند محمدرضا بختیاری مدیرعامل سازمان آب و فاضلاب داریم گفت:‌در دوره دوم شورا آن زمان بررسی کردیم و مشخص شد برای اینکه مسأله فاضلاب در پایتخت به اتمام برسد ۱۱۰ سال طول می‌کشد.

چمران ادامه داد:‌آن زمان آقای خادم تیمی را تجهیز کردند و هماهنگی‌های لازم صور گرفت تا این موضوع هر چه سریع‌تر محقق شود چرا که واقعا عدد ۱۱۰ سال برای اتمام موضوع فاضلاب تهران مانند یک جوک و مسأله خنده‌دار بود لذا آن زمان برنامه‌ریزی‌های لازم انجام گرفت.

وی بیان داشت:‌اعتبار فاضلاب تهران آن زمان ۹۰۰ میلیون تومان بود که با تلاش‌های گسترده و هماهنگی دولت آن موقع این اعتبار به ۵۰ میلیارد تومان رسید مجلس هم تصویب کرد و وامی هم از یک بانک جهانی گرفتند.

رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: بنابراین حرکت خوبی برای موضوع فاضلاب تهران انجام گرفت، ولی متأسفانه علیرغم اقدامات صورت گرفته سرعت این کار ادامه‌دار نبود و اگر برنامه‌ها تداوم می‌یافت حداکثر تا ۱۰ سال باید موضوع فاضلاب به اتمام می‌رسید.

چمران گفت: باید تلاش کنیم حتما موضوع فاضلاب به ویژه در دو منطقه که بسیار دردسرساز برای شهروندان است برطرف شود و برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد.

وی به موضوع آب در پایتخت اشاره کرد و گفت: وضعیت‌مان در تأمین آب خوب نیست و شرایط نامناسب است در گذشته ریل‌گذاری‌های خوبی برای تأمین آب تهران انجام شد که بخشی از کار‌ها به اتمام رسید و برخی اکنون در حال به اتمام رسیدن است.

رئیس شورای شهر تهران گفت: در دوره‌های قبلی شورا ما هر هفته وضعیت آب و سلامت آب را بررسی می‌کردیم شورای شهری‌ها با همه مدیران در سازمان‌های مختلف از جمله مدیران مربوطه در حوزه آب، برق، گاز، ورزش و ... در ارتباط هستند و برنامه‌های دوستان را در این حوزه‌ها درخواست می‌کردیم و برنامه‌های ۵ ساله ارائه و تصویب می‌شد که اکنون این راهکار‌ها مناسب است.

چمران به افتتاح ایستگاه جدید مترو در خط ۶ طی روز گذشته اشاره کرد و گفت:‌به مناسبت هفته ناجا دوستانی از نیروی انتظامی نیز دعوت شده بودند و به زودی نیز جلسه مشترکی با نمایندگان تهران در مجلس خواهیم داشت چرا که برگزاری این جلسات ضروری است.


کد مطلب: 778606

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/778606/چمران-وضعیت-تأمین-آب-تهران-نامناسب

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com