جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

چمران: وضعیت تأمین آب در تهران نامناسب است

سه شنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۶
کد مطلب: 778606
برگزاری جلسه مشترک با نمایندگان تهران در مجلس ضروری است و به این موضوع توجه داریم.
چمران: وضعیت تأمین آب در تهران نامناسب است
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در پانزدهمین جلسه از صحن شورای شهر تهران اظهار داشت: وضعیت شهر تهران به لحاظ حمل و نقل با این حرکت و سرعتی که جلو می‌رود قابل قبول نیست و باید فکر اساسی برای حمل و نقل عمومی و مترو داشت.

وی گفت:‌امیدواریم تلاش‌های شهردار تهران، معاونین و اعضای شورای ششم برای برنامه‌ریزی مترو و اتوبوس به نتیجه برسد و منا شاهد بهبود وضعیت در این حوزه باشیم.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه امروز میهمانانی از سازمان آب و فاضلاب مانند محمدرضا بختیاری مدیرعامل سازمان آب و فاضلاب داریم گفت:‌در دوره دوم شورا آن زمان بررسی کردیم و مشخص شد برای اینکه مسأله فاضلاب در پایتخت به اتمام برسد ۱۱۰ سال طول می‌کشد.

چمران ادامه داد:‌آن زمان آقای خادم تیمی را تجهیز کردند و هماهنگی‌های لازم صور گرفت تا این موضوع هر چه سریع‌تر محقق شود چرا که واقعا عدد ۱۱۰ سال برای اتمام موضوع فاضلاب تهران مانند یک جوک و مسأله خنده‌دار بود لذا آن زمان برنامه‌ریزی‌های لازم انجام گرفت.

وی بیان داشت:‌اعتبار فاضلاب تهران آن زمان ۹۰۰ میلیون تومان بود که با تلاش‌های گسترده و هماهنگی دولت آن موقع این اعتبار به ۵۰ میلیارد تومان رسید مجلس هم تصویب کرد و وامی هم از یک بانک جهانی گرفتند.

رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: بنابراین حرکت خوبی برای موضوع فاضلاب تهران انجام گرفت، ولی متأسفانه علیرغم اقدامات صورت گرفته سرعت این کار ادامه‌دار نبود و اگر برنامه‌ها تداوم می‌یافت حداکثر تا ۱۰ سال باید موضوع فاضلاب به اتمام می‌رسید.

چمران گفت: باید تلاش کنیم حتما موضوع فاضلاب به ویژه در دو منطقه که بسیار دردسرساز برای شهروندان است برطرف شود و برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد.

وی به موضوع آب در پایتخت اشاره کرد و گفت: وضعیت‌مان در تأمین آب خوب نیست و شرایط نامناسب است در گذشته ریل‌گذاری‌های خوبی برای تأمین آب تهران انجام شد که بخشی از کار‌ها به اتمام رسید و برخی اکنون در حال به اتمام رسیدن است.

رئیس شورای شهر تهران گفت: در دوره‌های قبلی شورا ما هر هفته وضعیت آب و سلامت آب را بررسی می‌کردیم شورای شهری‌ها با همه مدیران در سازمان‌های مختلف از جمله مدیران مربوطه در حوزه آب، برق، گاز، ورزش و ... در ارتباط هستند و برنامه‌های دوستان را در این حوزه‌ها درخواست می‌کردیم و برنامه‌های ۵ ساله ارائه و تصویب می‌شد که اکنون این راهکار‌ها مناسب است.

چمران به افتتاح ایستگاه جدید مترو در خط ۶ طی روز گذشته اشاره کرد و گفت:‌به مناسبت هفته ناجا دوستانی از نیروی انتظامی نیز دعوت شده بودند و به زودی نیز جلسه مشترکی با نمایندگان تهران در مجلس خواهیم داشت چرا که برگزاری این جلسات ضروری است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ب
Iran, Islamic Republic of
بیخودی شعار ندهید ؟
چرا برای هر واحد آپارتمان یک کنتور اجباری نمی کنید که همه استانها وشهر ها از تهران پیروی کنند چرا؟
.