پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

جدیدترین ترندهای طراحی دفاتر اداری در سال 2021

سه شنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۸
کد مطلب: 778590
می توان گفت ویروس کووید ۱۹ قطعا برای آینده و یا شاید برای همیشه فضای اداری را تغییر داده است. اگر چه بسیاری از مردم هنوز از خانه کار می کنند اما برخی چند روز درهفته را مجبور هستند به دفتر کار خود بروند و در فضایی کاملا متفاوت از گذشته فعالیت کنند.
جدیدترین ترندهای طراحی دفاتر اداری در سال 2021
گرایشات فعلی در طراحی دفاتر بر ایمنی و راحتی کارمندان تمرکز دارد، اما عناصری چون رنگ و بافت به صورت کاملا پایدار از گذشته تا سال ۲۰۲۱ و پس از آن ادامه خواهد داشت. از طرح ها و دیزاین های خاصی چون فضاهای آکوستیک و سبز تا تمرکز بیشتر بر فضاهای کاری امن و محافظت شده، طراحان و شرکت ها همواره به دنبال راهی برای حفظ محیطی سالم و شاد به منظور بهبود بهره وری هستند. اگر شما هم جزئی از این مجموعه هستید برای آشنایی بیشتر با این ترندها در سال ۲۰۲۱ با ما همراه شوید.

۱- احساس امن در خانه بودن در محل کار
از آنجایی که بسیاری از مردم هنوز در حال کار کردن از خانه هستند، ایده های طراحی و زیبایی دفاتر تغییر کرده است. برای آن کارمندانی که در دفاتر حضور دارند، هدف اصلی فراهم آوردن راحتی و امنیت در هر سطحی به منظور احساس آرامش در آنهاست، گویی که در خانه هایشان هستند.

۲- انعطاف پذیری در چیدمان فضای اداری
در طول سالها، بسیاری از شرکتها، طراحی باز اداری را پذیرا شده اند، و حالا فضاهای اداری انعطاف پذیر بیشتر از گذشته مهمتر شده اند. اکنون، زمانی که کارمندان در شرکت حضور دارند، اغلب به دنبال نقاط خصوصی و یا مکان هایی هستند که بتوانند با خیال راحت کار کنند. این محیط های اداری باز شامل فضاهای کوچک خصوصی به همراه محلی برای نشستن و دسترسی به دربهای خروجی است، بنابراین کارمندان به راحتی می توانند تماس تلفنی داشته و یا در ویدئو کنفرانس ها شرکت کرده و با خیال راحت به تحقیق بپردازند. این فضاها باید محیطی راحت را برای افرادی که شاید قرار است تنها چند روز در هفته در دفاتر و باقی هفته را در منازل کار کنند، ایجاد نماید.

۳- فضاهای اداری امن و محافظت شده
در حالی که شرکت ها در طراحی و چیدمان دفاتر خود تجدید نظر می کنند تا محیطی ایمن و محافظت شده ای را ارائه دهند، توجه به نقاط تماس همانند دستگیره های درب ها و دکمه های آسانسورها ضروری است. بسیاری از شرکت ها سطوح سخت و عناصری را انتخاب می کنند که به راحتی تمیز و ضدعفونی و نگهداری شوند. علائم فاصله گذاری اجتماعی،ایستگاه های ضدعفونی کننده دست ها و علائمی به منظور محدود کردن ظرفیت اتاق ها موارد اضافی هستند که سبب ایجاد امنیت و آرامش بیشتری در کارمندان خواهد شد.

۴- استفاده از رنگ های روشن
یکی از گرایشات طراحی دفاتر اداری در سال ۲۰۲۱ استفاده از رنگ های روشن تر به همراه ترکیبی از خاکستری، سبز و رنگ های خنثی است.(رنگ خاکستری یکی از دو رنگ پنتون در سال ۲۰۲۱ است.)

رنگ ها به کسب و کارها کمک می کند تا هویت برند خود را ماندگار سازند و ترکیب های زیبایی از لوگو و رنگ سازمانی را در فضای اداری ایجاد کنند. مانند استفاده از میز گروهی رنگی یا صندلی های اداری رنگی یا استفاده از لوگوی شرکت در کفپوش های مخصوص برش داده شده تا نام تجاری با وضوح بیشتر به نمایش گذاشته شود.

گذشته از نام تجاری شرکت ها، رنگ کفپوش ها می تواند به فضای اداری انرژی ببخشد، اگر از طراحی باز برای چیدمان بهره می برید رنگ های مختلف می تواند راه حلی هوشمندانه برای جداسازی فضاها و بهبود جهت یابی مسیر های رفت وآمد باشد.

۵- بهره گیری از نور طبیعی بیشتر
یکی از گرایش های بزرگ طراحی دفاتر ، ادغام نور طبیعی بیشتر در فضای اداری است. اگر شما پنجره های زیادی ندارید پس گزینه های دیگر را در نظر بگیرید:

از نورهای پراکنده استفاده کنید.

از روشنایی های مصنوعی که همچون روشنایی های طبیعی عمل می کنند بهره ببرید.

کفپوش ها و رنگ های دیواری مات که قابلیت انعکاس نور را ندارند نیز بسیار محبوب هستند.

طراحان به هنگام انتخاب عناصر طراحی باید میزان بازتاب نور را در نظر داشته باشند و این به میزان نور منعکس شده توسط رنگ ارتباط دارد. هر چه رنگ ها تیره تر باشند، نور کمتری بازتاب خواهد شد.

۶- گزینه های سبز در طراحی
بسیاری از فضاهای دفاتر اداری در حال حاضر دارای دیوارهای زنده ای (که به دیوارهای سبز نیز معروف اند) هستند و که با درختان و گیاهان واقعی پر شده است ،این گیاهان در دیوارهای داخلی ثابت شده اند. به طور کلی امروزه کسب و کارهای زیادی هستند که از گیاهان در محل کارخود بیشتر از دیگران استقبال می کنند. چرا که برخی از این فضاها فاقد پنجره های کافی برای بهره مند شدن از فضا بیرون هستند، بنابراین گزینه های طراحی سبز با افزودن فضای طبیعت و آوردن فضای باز به داخل کمک خواهد کرد. به علاوه وجود گیاهان در محیط اداری نه تنها بخشی از روند ایجاد آرامش را فراهم می آورد(به عنوان ترند های طراحی فضای خانگی) بلکه مزایای بیشماری را نیز برای سلامتی به همراه دارند. مزایای افزودن حیات گیاهی نیز ممکن است شامل موارد زیر باشد:

سبب افزایش بهره وری ۱۵% خواهد شد

بهبود کیفیت هوا و جریان اکسیژن

کاهش سموم موجود در هوا

 کاهش سر و صدا

اصولا افزودن گیاهان در فضای اداری مزایای چندوجهی دارد. استراحت های کوتاه مدت بر پشت میز کارشناسی در کنار گیاهان و فارغ شدن از استرس های روزمره می تواند تاثیرات آرامش بخشی بر ذهن داشته باشد. زندگی در کنار گیاهان به درک هر چه بیشتر تغییرات فصلی نیز و تاثیرات آن بر پوشش گیاهی به کارمندان کمک خواهد کرد. این نوع درک به ایجاد نوعی گرایشات انتخاب زندگی و فعالیت های سالم کمک خواهد کرد. اما بهتر است بدانید که انتخاب نوع گیاهان مناسب در فضای اداری بسیار مهم است. چرا که گیاهان خاص مزایای قابل توجهی را با خود به همراه خواهند داشت مثلا گیاهانی هم چون نیلوفر، پوتوس، پیچک، انواع نخل ها و یا گیاهانی از خانواده مریم گلی.

۷- دیوارپوش ها
در بسیاری از طراحی دفاتر از دیوارپوش ها به منظور نمایش تاریخ و فرهنگ استفاده می شود. هر نوع الگو، بافت یا رنگ بر روی دیوار( دیوارهایی با طرح چوب ، کاغذ دیواری و یا پنل های روکش دار) می تواند گرما و بعد را به هر فاضایی اضافه کند. در واقع دیوراپوش ها ابزاری هستند که به عنوان یک ابزار باور نکردنی برای تبدیل دفاتر معمولی به مکان هایی راحت و پر استقبال از دید بازدیدکنندگان می توانند مورد استفاده قرار گیرند. دیوارهای برجسته از کف تا سقف می تواند یک اتاق نشیمن را خسته کننده اما در عوض مکان مناسبی برای جلسات پدید آورد. مزایای این دیوارپوش ها این است که به راحتی تمیز، ضدعفونی و نگهداری می بشوند.

افزیش روحیه و اشتیاق، ایجاد محیطی خلاق برای کار و شخصیت سازی فضای اداری از مزایای استفاده از دیرا پوش ها است.

۸-ترکیب طراحی قدیم و جدید
امروزه در طراحی فضاهای اداری عناصر طراحی قدیمی و جدید به منظور تلفیق الهام بخشی از گذشته و حال با هم ترکیب می شوند. طراحان در حال حاضر به دنبال یکپارچه سازی با الگوهای هندسی هستند. شما می توانید الگوهای هندسی را در فضاهای بزرگ تر مانند کف ها و دیوارها نشان دهید. این الگوهای طراحی می توانند هر چیزی از رنگ هلی روشن تا رنگ های خاموش و خاکستری را به نمایش بگذارند.
 

سایر عناصر طراحی جدید و قدیمی شامل برنج، فلزات صنعتی و یا سنگ هستند. که می توانید فلزات مختلف را به منظور طراحی متناوب در فضای اداری مورد استفاده قرار دهید.

ترکیب عناصر مدرن و کلاسیک با یکدیگر روند رو به رشدی را در طراحی دفاتر اداری داشته است. با ترکیب این عناصر اجزای طراحی قدیمی حس گرمی را برای تعادل سازی با عناصر مدرنی که مورد استفاده قرار گرفته ایجاد خواهد کرد. مانند استافده از فرش های بومی با طرح های هندسی و یا میزهای اداری با طرحی کلاسیک قدیمی با صندلی های رنگ روشن.

۹-بافت
گرایشات جدید در طراحی شرکت ها در حال حاضر نشان یمی دهد که استفاده از بافت های مختلف در محل کار رو به افزایش است. مانند استفاده از متریال هایی چون چوب، فلز یا سنگ در طراحی و ساخت انواع مبلمان اداری .
ترکیب عناصر و بافت های مختلف انتزاعی که به راحتی قابل جا به جایی به داخل و خارج از فضای اداری هستند، محیطی منحصر به فرد و گزینه های متنوع تری رادر اختیار شما قرار می دهد. منسوجات، وسایل یا کفپوش های خاص، پارتیشن اداری واقعا می توانند محیطی شیک و زنده را برای کارمندان فراهم می کنند.

۱۰-محصولات و وسایل  آکوستیک
محصولات و وسایلی که در فضای اداری به منظور اهداف دو گانه مورد استفاده قرار می گیردند نیز بسیار محبوب هستند. امروزه بسیاری از محصولات موجود در بازار برای کاهش صدا طراحی شده اند که هنوز تم های طراحی را تکمیل می کنند. بافت، مبلمان اداری، دیوارپوش ها و حتی محصولات نورپردازی طراحی شده با آکوستیک را می توانید پیدا کنید.

در حالی که امروزه تلاش برای کاهش صدا بسیار مورد توجه قرارگرفته است. فرش ها و کفپوش ها می توانند یک جاذب خوب براری صدا باشند. آنها به راحتی صدای ایجاد شده در محیط را کاهش داده و سکوت لازم جهت فراهم سازی محیط آرام برای کارمندان را فراهم می کنند.

در جمع بندی که توسط تیم طراح و متخصص مجموعه مبلمان و میز اداری فرامین برای شما آماده کرده میتوان گفت در نهایت سلایق شخصی در ترند ها ارجحیت بالاتری نسبت به هر موضوعی را دارا می باشد.
 
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *