سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۳
۹

کدام قسمت مهم «افرا» توسط تلویزیون سانسور شده بود؟

سه شنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۲۹
کد مطلب: 778563
ظاهرا پخش تلویزیون به دلیل اینکه مبادا شأن سیروس به عنوان یک پدر بیش از این خدشه دار شود مصلحت دید حذف گردد.
کدام قسمت مهم «افرا» سانسور شده بود؟
به گزارش جهان نيوز، مهدی سلطانی سروستانی، بازیگر نقش «حاج محمود فروزش» در سریال «افرا» که پخش آن به تازگی از شبکه اول سیما به پایان رسید، در واکنش به پرسش مخاطبان از ابهامات حل نشده این سریال با انتشار پستی در اینستاگرام خود نوشت:

«سلام. سریال افرا بالاخره بعد از سی و هشت قسمت با تمام کم و کاستی ها، به مقتضای شرایط، به پایان رسید. بر خود می دانم که از همراهی، مهربانی و نقد‌ها و نظراتتون سپاسگزار باشم.

در کامنت‌های شما زیاد پرسیده می شود که بالاخره راز سیروس و‌ اعظم چه بود و چرا نشان داده نشد؟ البته پاسخ به این پرسش به من به عنوان بازیگر پروژه مربوط نمی شود اما برای رفع این کنجکاوی و احترام به شعور مخاطب، خود را موظف می دانم تا توضیحی عرض کنم.

پیمان قصه‌ی افرا بچه زن دیگری از سیروس بود که در سفرشان به مشهد فاش و ناگهان سر و کله اش پیدا می شود و اعظم برای آبرو داری از سیروس، می پذیرد مادرش باشد و برای اینکه داستان لو نرود سفرشان از مشهد به تهران را چند ماه به بهانه های مختلف به عقب می اندازند تا تولد بچه توسط اعظم منطقی به نظر برسد. کمکی که این موضوع به روند دراماتیک داستان می کرد این بود که اعظم چون مادر واقعی پیمان نیست پس هیچ حق و حقوق مالی و غیر مالی در عفو و یا قصاص ندارد.

تمام این مراحل تصویر برداری شد اما ظاهرا پخش تلویزیون به دلیل اینکه مبادا شأن سیروس به عنوان یک پدر بیش از این خدشه دار شود مصلحت دید حذف گردد. راز حاج محمود هم در واقع همان نقطه ضعفش در رابطه با کارخانه بود که نشان داده شد.

باقیمانده‌ی خورده حذف ها به روند داستان صدمه‌ی چندانی وارد نمی‌کند اما به اتمسفر کار و‌ منطق بازی و کیفیت کار نویسنده، بازیگر و کارگردان حتماً لطمه می زند.

همواره قصدم از انتخابهایم در کارها، کیفیت، جذاب و مفید بودن برای مخاطبانم بوده و انشاالله خواهد بود. امیدوارم بتوانم با کاری بهتر در خدمتتان باشم که لایق بهترین ها هستید».

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


نیما راسخ
Iran, Islamic Republic of
وقتی در جامعه هزاران مرد و زن و فرزند مثل سیروس و اعظم و پیمان وجود دارند و این حقیقتی ملموس است !!!!
Iran, Islamic Republic of
شما به خانواده خودت نگاه نکن و به کل جامعه بستش نده . اینجور خانواده ها خیلی نادر هستند ..
Iran, Islamic Republic of
به کل سریال آبکی ای بود
Iran, Islamic Republic of
فقط آب بسته بودن به سریال و با ده قسمت میشد جمعش کرد
Iran, Islamic Republic of
اون همه کینه و دشمنی اصلا منطقی نبود و از همه بدتر توجیه روابط خارج از عرف دو دانشجو که خانواده ها موافق ازدواجشون نبودن از همه بدتر بود
Iran, Islamic Republic of
من که اجازه ندادم پسرم و دخترهام این سریال رو ببنین از بس که بدآموزی داشت
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
این موضوع در نوار صوتی که دست مائده بود نشان داده شد
Iran, Islamic Republic of
ملت را ساده فرض كردند ديگر !!