کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

همدردی مجلس‌خبرگان با بازماندگان جنایت قندوز

19 مهر 1400 ساعت 20:19

اعضای مجلس خبرگان رهبری در بیانیه‌ای با بازماندگان عملیات تروریستی قندوز ابزار همدردی کردند.


به گزارش جهان نیوز، مجلس خبرگان رهبری با صدور بیانیه‌ای ضمن محکومیت حمله تروریستی در یکی از مساجد ولایت قندوز، خواستار تأمین امنیت فراگیر همه شهروندان افغانستان شد.

در بیانیه مجلس خبرگان رهبری آمده است: حمله انتحاری به نماز جمعه شیعیان در مسجد سیدآباد ولایت قندوز افغانستان که منجر به شهادت و مجروح شدن جمع کثیری از نمازگزاران مظلوم و بی‌پناه افغانستانی شد بار دیگر خوی وحشی‌گری و ضدانسانی تروریست‌های تکفیری که عوامل دست نشانده استکبار جهانی به ویژه آمریکای جنایتکار و رژیم جعلی اسرائیل در منطقه هستند را به نمایش گذارد و دل مسلمانان و آزادگان جهان را آزرد.

این بیانیه می‌افزاید: به راستی با توجه به نص صریح قرآن کریم که می‌فرماید «هر کس مؤمنی را به عمد بکشد مجازات او (آتش) جهنم است» و «هر کس، انسانی را بدون ارتکاب قتل یا فساد در روی زمین بکشد، چنان است که گویی همه انسان‌ها را کشته است» این تروریست‌های دست‌آموزِ استکبار جهانخوار به کدامین دین و آیین و کدام اسلام ایمان دارند که این گونه بی محابا به ریختن خون بی‌گناهان اقدام می‌کنند و کج فهمانه خود را مأجور و مقربِ درگاه پروردگار می‌پندارند.

در این بیانیه تصریح شد: بی‌شک، با تقویت وحدت و همبستگی مردم افغانستان و اتحاد کشورهای اسلامی، زمینه‌های چنین اقدامات سبعانه‌ای که با هیچ منطق بشری سازگاری ندارد خشکانده خواهد شد.

مجلس خبرگان رهبری در این بیانیه ضمن اعلام همدردی با مجروحان و بازماندگان داغدار شهدای این عملیات تروریستی و محکوم کردن این جنایت هولناک از مسئولان کشور افغانستان می خواهد در تأمین امنیت فراگیر همه شهروندان افغان؛ فارغ از قومیت و مذهب، مجدانه بکوشند. همچنین از مجامع بین‌المللی خواسته می‌شود نسبت به حمایت از گروه‌های تروریستی در افغانستان به طور جدی ممانعت به عمل آورده شود تا دیگر شاهد چنین فجایع دردآوری در این کشور مظلوم اسلامی نباشیم.


کد مطلب: 778540

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/778540/همدردی-مجلس-خبرگان-بازماندگان-جنایت-قندوز

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com