کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پیکر عزت‌الله مهرآوران در بهشت‌زهرا آرام گرفت

خبرگزاری دانشجو , 19 مهر 1400 ساعت 15:02

پیکر عزت‌الله مهرآوران در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) تشییع شد.


به گزارش جهان نیوز، مراسم تشییع پیکر عزت الله مهرآوران امروز دوشنبه ۱۹ مهرماه با حضور جمعی از هنرمندان در بهشت زهرا (س) برگزار شد.

در ابتدای این مراسم سید عباس عظیمی مدیرعامل مجموعه فرهنگی برج آزادی در سخنانی بیان کرد: هشت سال پیش در موسسه هنرمندان پیشکسوت با استاد مهرآوران زندگی کردیم، جشن رفتیم سفر رفتیم، او یک بمب پرانرژی بود و فکر نمی‌کردم از دنیا برود.

وی ادامه داد: مرگ حق است و همه می‌روند و همه خواهیم رفت، اما مهم این است که وقتی می‌رویم این چنین عاشقانه دوستمان داشته باشند و از رفتن ما متاثر شوند.

عظیمی همچنین اظهار کرد: من اطمینان دارم این رفتن او مثل یک پرواز بود. این عروج عاشقانه را به خانواده محترم او و لر‌های هم تبار تسلیت می‌گویم. به عنوان یک لر افتخار می‌کنم که استادی این چنین در جامعه هنری درخشید و این چنین داغ او بر دل ماند.

در ادامه رضا بنفشه‌خواه بازیگر سینما و تلویزیون با خواندن شعری درباره مهرآوران بیان کرد: درود بر شما و روان دوست دیرینه و ۵۰ ساله‌ام عزت الله مهرآوران. من به شما تسلیت نمی‌گویم، چون خودم هم به تسلیت احتیاج دارم.

وی که با اشک و گریه صحبت می‌کرد ادامه داد: ما نمی‌توانیم از خدا بخواهیم که عزیزان خود را از دست ندهیم، چون هرکسی که یک روز به دنیا می‌آید یک روز هم از دنیا می‌رود و برای رفتن عزت خیلی زود بود. می‌توانست هنوز در میان ما باشد و با او شوخی کنیم.

بنفشه خواه در پایان سخنانش عنوان کرد: ۵۰ سال یک عمر است، آن زمان که ما تئاتر را شروع کردیم من کار‌های او را دنبال می‌کردم و او هم کار‌های مرا. حالا نمی‌توانم رفتنش را باور کنم و نمی‌توانم دیگر حرفی بزنم. امیدوارم این کرونای لعنتی هر چه زودتر از بین برود تا کمتر شاهد از دست رفتن عزیزانمان باشیم.

علی ابراهیمی در ادامه پیام نیکنام حسینی پور مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت را خواند که به دلیل ابتلا به کرونا نتوانسته بود در این مراسم حضور بیابد. در بخشی از این متن آمده بود: ما سال‌ها با خاطره لبخند و نقش آفرینی‌های ماندگارش در عرصه هنر‌های نمایشی حظ کردیم. نویسنده بازیگر و کارگردانی که هیچ گاه اصالت ذاتی‌اش را از یاد نبرد و در برخی آثار به فرهنگ ایلیلاتی اش اشاراتی داشت. هنرمندی که نگاه نافذ، چهره معصومانه، تن صدای خاص و بازی‌های درخشانش دل از مخاطب عاشق می‌ربود.

در بخشی دیگر از این پیام آمده بود: هنوز هم باورش سخت است نوشتن از غم درد فراغ دوست دیرینه‌مان. هنرمند اردیبهشت زادی که در سپیده مهرماه رخت بربست.

در ادامه هژیر مهرآوران در سخنانی بیان کرد: من و مادرم تنها عضو کوچکی از خانواده بزرگ مهرآوران هستیم. پدرم مردی بود پر از عشق شادی و سرزندگی و هر جا که می‌رفت با خودش خنده و شادی و سرور می‌برد هرچند در دل غم‌های بسیاری داشت.

وی اضافه کرد: ما عشق را با پدرم تجربه کردیم چه در زندگی با او و چه در رفتن اش. پدر به معنای واقعی کلمه یک هنرمند بود حتی در زندگی شخصی.

پیکر زنده‌یاد عزت‌الله مهرآوران در یکی از طبقات قبر زنده‌یاد حمید مهرآرا خاکسپاری شد.


کد مطلب: 778529

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/778529/پیکر-عزت-الله-مهرآوران-بهشت-زهرا-آرام-گرفت

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com