پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

ترکیب موتورسیکلت و اتومبیل +عکس

يکشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۱۰
کد مطلب: 778433
گروه خودروسازی سایک (SAIC) به فاصله کوتاهی از یک کانسپت جذاب دیگر رونمایی کرد.
ترکیب موتورسیکلت و اتومبیل +عکس
به گزارش جهان نيوز به نقل از دیجیاتو، گروه خودروسازی سایک (SAIC) به فاصله کوتاهی از یک کانسپت جذاب دیگر رونمایی کرد. این کانسپت توسط استودیوی SAIC Design برای برند R طراحی شده و RYZER نام دارد.

مثل کانسپت مِیز که چندی پیش رونمایی شد، در خلق RYZER نیز طراحان SAIC Design نیم‌نگاهی به دنیای بازی‌های کامپیوتری داشته‌اند و سعی کرده‌اند ایده‌ای کاملا متفاوت پیاده کنند. خلاقیت و تلاش این طراحان ستودنی بوده و باعث تولد محصولی مابین موتورسیکلت و خودرو شده است.تیم طراحی RYZER تاکید دارد این کانسپت در حقیقت یک خودروی پوشیدنی است. هر چند این توصیف کمی اغراق‌آمیز و غیرواقعی به نظر می‌رسد، اما برای صحیح بودن آن المانی پوشیدنی به RYZER اضافه شده است!

این المان در واقع یک جلیقه بوده و نقش سوئیچ را ایفا می‌کند. برای استفاده از خودرو، راننده باید جلیقه را بر تن کرده و طوری روی صندلی بنشیند که سوکت‌های آن به درگاه‌های مخصوص تعبیه شده متصل شوند.سایک کانسپت جدید خود را یک جایگزین برای سیستم‌های حمل و نقل عمومی بسیار شلوغ در شهرهای بزرگ می‌داند. این ایده در زمان فعلی که دنیا کماکان با ویروس کرونا درگیر است، می‌تواند طرفداران خاص خود را داشته باشد.

طبق انتظار پیشرانه RYZER از نوع برقی انتخاب شده و همسو با سیاست‌هایی است که برخی شهرها و کشورها در حال تدوین آن هستند.با وجود شباهت به برخی از موتورسیکلت‌های چهار چرخ، سایک می‌گوید RYZER در مقایسه با آنها چابک‌تر بوده و مثل یک اتومبیل پایدار است، ضمن اینکه بخاطر امکان خم شدن چرخ‌ها، قدرت مانورپذیری آن نیز در سطح بالاتری قرار دارد. اما در این بین نبود سقف و آزاد بودن کابین، ممکن است در شرایط بد جوی راننده را دچار مشکل کند.

آنطور که کارل گاتهام مدیر بخش طراحی‌های پیشرفته سایک گفته، RYZER یک فرم هیجان‌انگیز، چابک، کاربردی و مفید از حمل و نقل شهری بوده و در آن طراحی ظاهری جذاب با تکنولوژی‌های روزی مثل واقعیت افزوده ترکیب شده است.همانند کانسپت قبلی، بعید است که RYZR روزی از خطوط تولید سر در بیاورد، حداقل در آینده نزدیک؛ ولی دور از انتظار نیست که المان‌های طراحی آن در محصولات جدید سایک نمود پیدا کنند.




نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *