پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲
۳

فواید تاس بودن مردان کشف شد

يکشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۳۳
کد مطلب: 778425
تقریباً ۴۵ درصد از مردان بعد از ۳۵ سالگی و ۶۵ درصد از مردان بعد از ۶۰ سالگی دچار تاسی می‌شوند، اما این امر می‌تواند به جای کاهش اعتمادبه‌نفس به عاملی برای افزایش اعتمادبه‌نفس در میان مردان تبدیل شود.
فواید تاس بودن مردان کشف شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از اعتماد، طبق تحقیقی که اخیراً انجام گرفته، برخلاف تصورات سابق، تاس بودن مزیت‌های زیادی برای مردان دارد و جایگاه اجتماعی آنها را ارتقا می‌دهد.
 
به نقل از دیلی‌میل، تقریباً ۴۵ درصد از مردان بعد از ۳۵ سالگی و ۶۵ درصد از مردان بعد از ۶۰ سالگی دچار تاسی می‌شوند، اما این امر می‌تواند به جای کاهش اعتمادبه‌نفس به عاملی برای افزایش اعتمادبه‌نفس در میان مردان تبدیل شود.

به نوشته این رسانه، از این پس مردان نه تنها نباید از ریزش موهای خود نگران باشند بلکه می‌توان گفت که این اتفاق می‌تواند زمینه مجموعه‌ای از ویژگی‌های مفید برای یک مرد محسوب شود و حتی نویدبخش سلامت آنها باشد.
 
در یک تحقیق علمی مشخص شده است که تاسی در مردان هیچ تاثیری بر قدرت اجتماعی فرد نمی‌گذارد، بلکه برعکس، در نظر دیگران، تاسی در مردان علامت نوعی پختگی به شمار می‌رود و آنها را در جامعه باهوش‌تر، آموزش‌دیده‌تر و صادق‌تر از افراد دارای مو نشان می‌دهد.
 
در بخش دیگری از این گزارش به جایگاه افراد تاس در برخی از فرهنگ‌ها و جوامع اشاره شده و آمده است:
 
در مراکش تاسی، تاج مردانگی تلقی می‌شود.
 
در ترکمنستان فقط مردان تاس می‌توانند بیش از یک همسر برگزینند.
 
در برزیل زنان از نامزد خود می‌خواهند تا ثابت کند موهای پرپشتی ندارد زیرا در فرهنگ آنها موهای پرپشت نشانه کاهش قدرت باروری مردان است.
 
در ازبکستان مردان تاس بدون پرداخت مهریه ازدواج می‌کنند.
 
در آرژانتین زنانی که همسران تاس دارند بانوی شهر خود خطاب می‌شوند.
 
در اندونزی قاضی‌ای که ازدواج یک مرد تاس را ثبت می‌کند حتماً با او یک عکس یادگاری می‌گیرد چون جزو دستاوردهای تاریخ فعالیت‌های آن فرد به شمار می‌رود.
 
ابتلا به تاسی می‌تواند فوایدی هم از لحاظ پزشکی برای مردان داشته باشد؛ بر اساس پژوهشی که سال ۲۰۱۰ انجام شد، مردانی که خیلی زود دچار تاسی می‌شوند ۴۵ درصد کمتر در معرض ابتلا به سرطان پروستات قرار می‌گیرند.
 
محققان دانشگاه واشینگتن در سیاتل آمریکا با بررسی وضعیت ۲ هزار مرد ۴۰ تا ۴۷ساله که به سرطان پروستات مبتلا شده‌اند به این نتیجه رسیدند.
 
پروفسور جانات رایت مدیر این گروه تحقیقاتی در این باره می‌گوید: مردانی که تاسی‌شان از جلوی سر آغاز شده و خط موی‌شان به عقب می‌رود کمتر در معرض ابتلا به سرطان بوده‌اند.
برچسب ها: ازدواج تاسی
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Romania
مشتی حرف خنده دار و بی اساس...!!
United States
تاسی بخصوص برای موسسه های ترمیم مو خیلی فایده دارد...!!!
United States
علی عسگری رئیس سابق صدا و سیما