کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چگونه با حس بویایی شخصیت خود را بشناسیم!؟

18 مهر 1400 ساعت 10:13

در این گزارش درباره شخصیت شناسی با حس بویایی بخوانید.


به گزارش جهان نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، آیا تا حالا به این فکر کرده بودید که حس بویایی شما می‌تواند رابطه مستقیمی با شخصیت داشته باشد؟! این بخش جالب را مرور کنید و آگاه شوید.

انگشت نگاری حس بویایی

بیشتر انسان‌ها به شیوه مشابهی بو‌ها را درک می‌کنند، اما ژن‌های مربوط به سازوکار‌های مولکولی که انسان‌ها برای تشخیص بو‌ها به کار میگیرند، در هر فرد به میزان ۳۰ درصد با فرد دیگر متفاوت است.

این تغییر به این معنی است که حتی نزدیک‌ترین افراد هم تفاوت‌های ظریف و دقیقی در درک بویایی‌شان دارند و هر فرد بو‌ها را با شیوه مخصوص به خودش توصیف می‌کند.

محققان طی آزمایشی که از آن به نام «انگشت‌نگاری حس بویایی» یاد می‌کنند، به بررسی این امر پرداختند که افراد مختلف چگونه ۲۸ بوی قوی همچون بوی گل میخک یا کود را در قالب ۵۴ صفت مربوطه همچون خوش‌بو یا دلپذیر دسته‌بندی می‌کنند.

نتایج نشان داد که شباهت‌هایی در نحوه احساس بو در افراد مختلف وجود دارد، اما نحوه توصیف بو در هر فرد منحصر بفرد است.

هر ۸۹ شرکت‌کننده در این آزمایش، اثر انگشت بویایی مشخص و منحصر بفردی داشتند.

محققان محاسبه کردند که تنها هفت رایحه و ۱۱ صفت می‌تواند هر فرد را در گروه شناسایی کند. با ۳۴ رایحه، ۳۵ صفت و حدود پنج ساعت آزمایش برای هر فرد، محققان تخمین زدند که می‌توانند حدود هفت میلیارد فرد مختلف را شناسایی کنند که تقریبا به معنای کل جمعیت انسانی است.

افرادی که انگشت نگاری بویایی مشابهی دارند، دارای شباهت‌هایی در ژن‌های مربوط به پروتئین‌های سیستم ایمنی هستند که با بوی بدن و انتخاب جفت مرتبط است.

این یافته‌ها به این معنی است که افراد با انگشت‌نگاری بویایی مشابه، بو‌ها را به شیوه مشابه به هم درک می کنند.

مشخص شده است که افراد می‌توانند از حس بویایی برای شناسایی شباهت ژنتیکی خود با سایرین استفاده کنند.

انگشت‌نگاری حس بویایی احتمالا یک روز می‌تواند برای ایجاد یک شبکه اجتماعی مبتنی بر حس بویایی به کار آید.

این تحقیق همچنین می‌تواند به عنوان ابزاری برای کمک به تشخیص و آسیب‌شناسی بیماری‌هایی مثل پارکینسون که حس بویایی را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند، بکار گرفته شود.


کد مطلب: 778389

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/778389/چگونه-حس-بویایی-شخصیت-خود-بشناسیم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com