پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۱
۲۵۰ هزار موشک مقاومت، اسرائیل را نشانه رفته است

معاریو: جنگ بعدی در قلب اسرائیل و منجر به نابودی آن است

يکشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۱۳
کد مطلب: 778354
یک مورخ و پژوهشگر صهیونیست در یادداشتی در روزنامه « معاریو» نوشت جنگ نابودکننده فراگیر علیه رژیم صهیونیستی در قلب این رژیم حتمی و مقاومت با 250 هزار موشک، اسرائیل را نابود خواهد کرد.
مورخ صهیونیست: جنگ بعدی در قلب اسرائیل است
به گزارش جهان نيوز به نقل از کیهان، این روزها شمار مقامات آمریکایی و اسرائیلی که معتقدند رژیم صهیونیستی در آینده نزدیک فرو می‌پاشد افزایش پیدا کرده است. چندی پیش سرهنگ بازنشسته آمریکایی و رئیس‌دفتر وزیر خارجه این کشور در دوران «کالین پاول» اعلام کرد که رژیم صهیونیستی مشکل موجودیتی دارد و تا 20 سال آینده فرو می‌پاشد. به دنبال آن یک عضو پیشین سازمان جاسوسی شاباک رژیم اسرائیل نیز به این امر اعتراف کرد و گفت:« آینده اسرائیل تیره و تار است» «یعقوب شارِت» پسر «موشه شارت» در گفت‌و‌گو با روزنامه «هاآرتص» این را هم گفته که «ضدِ صهیونیست‌ شده و «یهودی‌ها» را به ترک فلسطین اشغالی تشویق می‌کند.»

در جدیدترین مورد نیز «یوسی هلیوی» پژوهشگر و مورخ صهیونیست در یادداشتی در روزنامه «معاریو» نوشته «معادله پیشین که می‌گفت جنگ‌های اسرائیل در «میدان‌های دشمنان» رخ می‌دهد، تغییر کرده و بر اساس گزارش‌های امنیتی، جنگ بعدی در قلب اسرائیل رخ خواهد داد». بر اساس این گزارش، هلیوی افزود «بیشتر برآوردهای امنیت داخلی اسرائیل نشان می‌دهد که جنگ نابودکننده فراگیر از «گوش دان» تا ایلات درخواهد گرفت و تمام مناطق اسرائیل روزانه تحت شلیک هزاران موشک قرار می‌گیرد و علاوه‌بر آن حملات زمینی نیز به شهرک‌های مرزی صورت خواهد گرفت».

وی در ادامه نوشت:« برآوردهای امنیتی می‌گویند ۲۵۰ هزار موشک از انواع مختلف به فرماندهی ایران و گروه‌های فلسطینی، اسرائیل را نشانه گرفته‌اند. روزانه ۳۰۰۰ موشک به شهرها، شهرک‌ها، فرودگاه‌های نظامی، بندرها، مسیرها، سامانه‌‌های کنترل از راه دور، پایگاه‌های ارتش وانبارهای سلاح ارتش شلیک خواهد شد». هلیوی تأکید کرد« این جنگ فراگیر حتمی است اما زمان آن مشخص نیست و صراحتا باید گفت، این جنگ منجر به نابودی دولت اسرائیل خواهد شد مانند همان تخریب‌هایی که در یک دهه اخیر در عراق، سوریه، لبنان، لیبی و یمن رخ داد».

چندی پیش شبکه‌ای لبنانی گزارش کرد، برآوردها در فلسطین اشغالی نشان می‌دهد که حزب‌الله در لحظه می‌تواند به سوی فلسطین اشغالی موشک شلیک کند و اکنون ۱۴۰ هزار موشک در اختیار دارد و این امکان را دارد که در یک روز جنگی حدود ۳۰۰۰ موشک به سوی سرزمین‌های اشغالی شلیک کند یا به عبارتی دو سوم تعداد موشک‌‌هایی که در طی دوازده روز نبرد اخیر غزه شلیک شد.

انتقاد دیده‌بان حقوق بشر از فیسبوک
خبر دیگر اینکه دیده بان حقوق بشر از حمایت فیسبوک از رژیم صهیونیستی انتقاد کرد. طبق گزارش دیده بان حقوق بشر، فیسبوک مطالب فلسطینی‌ها در مورد تجاوزهای رژیم صهیونیستی را حذف کرده است. به گزارش ایسنا، دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد:« اعتراف فیسبوک به این اشتباه‌ها و تلاش برای اصلاح برخی از آنها کافی نبوده و میزان و گستره محدودیت‌های اعمال شده بر محتواهای فلسطینی گزارش شده را نشان نداده و یا به‌اندازه کافی دلایل وقوع آن را شرح نمی‌دهد و این شرکت باید به توصیه هیئت نظارت در ۱۴ سپتامبر گذشته مبنی بر انجام تحقیقی مستقل به ویژه درباره جانبداری یا تبعیض در سیاست‌ها و سازمان‌هایش عمل کرده و نتایج آن تحقیق را منتشر کند.»

دیبورا براون، پژوهشگر برجسته حقوق دیجیتال در این سازمان طی بیانیه‌ای اقدامات انجام شده از سوی فیسبوک را «نظارت» خواند و گفت: «فیسبوک محتواهایی را که فلسطینی‌ها و حامیان آنها منتشر می‌کنند و آشکارا درباره مسایل حقوق بشر در اسرائیل و فلسطین صحبت می‌کنند، حذف می‌کند.» این سازمان به سه نمونه از پست‌هایی اشاره کرد که اینستاگرام به دلیل «داشتن مطالب و یا اشاره‌هایی که تحریک به نفرت می‌کردند» آنها را حذف کرده بود و پس از شکایات انجام شده، آنها را بازگرداند و این مسئله نشان‌دهنده وجود نقصی در سازوکارهای شناسایی و اطلاع‌رسانی در اینستاگرام است.

یکی از پست‌های حذف شده عکسی از یک ساختمان با این نوشته بود که «این عکس ساختمان خانواده من است قبل از اینکه موشک‌های اسرائیلی روز شنبه ۱۵ مه ۲۰۲۱ آن را بمباران کرد، ما سه واحد آپارتمان در این ساختمان داشتیم».

علاوه‌بر این، ناظران حقوق دیجیتال صدها گزارش از پست‌های حذف شده، حساب‌های کاربری تعلیق شده و دیگر محدودیت‌ها ارائه کردند.

یک گروه حقوقی فلسطینی اعلام کرد که در طول حمله اسرائیل در روزهای ششم تا ۱۹ مه گذشته، فیسبوک ۵۰۰ پست مربوط به نوار غزه را حذف کرد. همچنین یکی از گروه‌های حقوقی و رسانه‌ای از فیسبوک به دلیل جانبداری‌اش علیه کاربران فلسطینی به سازمان ملل شکایت کرده و بازنگری فوری در تصمیمات گرفته شده از سوی فیسبوک برای تعلیق حساب‌های کاربری و مطالب خبرگزاری‌ها و نظرات کاربران فلسطینی را خواستار شد.

عقب‌نشینی صهیونیست‌ها
دادگاه مرکزی رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی روز جمعه تصمیم گرفت به صهیونیست‌ها اجازه ندهد در صحن‌های مسجدالاقصی نیایش کنند. به گزارش فلسطین الیوم، این تصمیم به دنبال درخواست پلیس رژیم صهیونیستی برای تجدید نظر در حکم دادگاه موسوم به صلح در قدس اشغالی اتخاذ شد که به صهیونیست‌ها اجازه داده بود در صحن‌های مسجدالاقصی مراسم نیایش برپا کنند. دادگاه رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی روز سه شنبه در حکمی بی‌سابقه حق برگزاری نیایش یهودیان در صحن‌های مسجدالاقصی را به رسمیت شناخته بود. بر اساس حکم این دادگاه، حضور تعداد محدودی از نیایشگران یهودی در صحن مسجدالاقصی مشروط به اینکه نیایش آنها در سکوت برگزار شود، جرم محسوب نمی‌شود. روزنامه عبری زبان «اسرائیل هیوم» گفته بود تصمیم بی‌سابقه دادگاه اسرائیل به اسرائیلی‌ها اجازه می‌دهد در نزدیک حرم قدسی نیایش کنند و به شهرک نشینان اجازه می‌دهد در صحن‌های مسجدالاقصی نماز گزارند. این تصمیم رژیم صهیونیستی با مخالفت فلسطینیان و خیلی از کشورهای اسلامی و همچنین نهاد الازهر روبه‌رو شده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
در اینکه اسراببل انشالله از بین خواهد رفت بحثی نیست
مشکل اصلی درگیری و جنگ بین مسلمانهاست که باید بنحوی مشکلات را رفع کرد