کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نشست سه‌جانبه بلینکن، لاپید و بن‌زاید درباره ایران

17 مهر 1400 ساعت 22:33

وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه با وزیران خارجه رژیم صهیونیستی و امارات در واشنگتن نشستی برگزار خواهد کرد و ایران، یکی از مهمترین موضوع این نشست خواهد بود.


به گزارش جهان نیوز، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه نشست سه‌جانبه‌ای را با «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی و «عبدالله بن زاید» وزیر خارجه امارات برگزار خواهد کرد.

خبرنگار پایگاه خبری آکسیوس خبر داد که ایران، از مهمترین موضوع این دیدار خواهد بود.

همچنین بر اساس اعلام وزارت امور خارجه، بلینکن دیدارهای دوجانبه با وزرای خارجه رژیم صهیونیستی و امارات و نشست سه‌جانبه برگزار خواهد کرد و در این دیدارها درباره ثبات و امنیت منطقه صحبت خواهد شد.

«نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز شهریور ماه در کاخ سفید با «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا دیدار و طی آن درباره تهدید ادعایی ایران گفت‌وگو کرد.

رژیم صهیونیستی و واشنگتن در ماه‌های گذشته همکاری علیه ایران را در دستور کار قرار داده‌اند. به عنوان مثال خبرگزاری رویترز ماه پیش گزارش داد کابینه جدید اسرائیل قصد دارد برای رایزنی درباره روش‌های اجرای بهتر «برنامه جامع اقدام مشترک» و تحریم‌هایی که بایستی علیه ایران حفظ شوندگروهی از متخصصان مسائل تحریمی را روانه واشنگتن کند.

این رسانه غربی تصریح کرد این راهبرد تفاوت زیادی با سیاست «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی دارد که قصد نداشت با دولت «جو بایدن» درباره بازگشت مجدد آمریکا به برجام وارد تعامل شود.

علاوه بر این، وبگاه «اکسیوس» هم سوم تیرماه گزارش داد به نقل از مقام‌های رژیم صهیونیستی گزارش داده بود تل‌آویو قصد دارد از طریق دیپلماسی بر رویکرد دولت آمریکا در قبال برنامه هسته‌ای ایران اعمال نفوذ کند.

آکسیوس نوشته با آنکه نفتالی بنت و کابینه او نیز همانند نتانیاهو با توافق هسته‌ای ایران مخالفند اما تعامل با ایالات متحده در خصوص این موضوع را در دستور کار قرار داده‌اند.

آکسیوس چند هفته پیش گزارش داده بود برآورد جامعه اطلاعاتی اسرائیل، وزارت خارجه و نهادهای امنیتی این رژیم این است که احتمال توافق ایران بر سر برجام، بعد از روی کار آمدن «ابراهیم رئیسی» به عنوان رئیس‌جمهور ایران کاهش یافته است.


کد مطلب: 778341

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/778341/نشست-سه-جانبه-بلینکن-لاپید-بن-زاید-درباره-ایران

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com