کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

صابر خراسانی: تمام هم و غم زندگی‌ام شعر است

17 مهر 1400 ساعت 14:00

به طور کلی من موافق بسته وتاریک بودن برنامه‌های مذهبی نیستم. برنامه باید هم‌سو با جامعه باشد. ما برای مردم و جوانان این کشور برنامه می‌سازیم بنابراین باید به جوانان نزدیک شویم تا بتوانیم آن‌ها را جذب برنامه کنیم.


به گزارش جهان نیوز به نقل از فارس، «جاذبه» داستان قهرمان‌هایی است که رو به روی صابر خراسانی در شبکه افق می‌نشینند و از قصه های متفاوت خود سخن می گویند. صابر خراسانی در این باره در گفت و گو با فارس درباره تغییرات این برنامه نسبت به سال گذشته گفت: تغییرات خیلی زیادی وجود دارد و به نظرم نباید این دو فصل را با هم مقایسه کرد. «جاذبه» فصل دوم چه از لحاظ مجری، چه از لحاظ دکور و صحنه، پرداخت، روایت و سایر موارد به پختگی رسیده است. به نظر من هرچه ساختار و فضای برنامه خوش‌رنگ و لعاب‌تر باشد بهتر است. به طور کلی من موافق بسته وتاریک بودن برنامه‌های مذهبی نیستم. برنامه باید هم‌سو با جامعه باشد. ما برای مردم و جوانان این کشور برنامه می‌سازیم بنابراین باید به جوانان نزدیک شویم تا بتوانیم آن‌ها را جذب برنامه کنیم.

وی درباره اینکه چه‌قدر سعی کردید  در میزبانی برنامه امسال با سال گذشته متفاوت باشید و به نظرتان در این فصل چه‌قدر پخته‌تر شدید؟، اظهارداشت: خیلی سعی نکردم متفاوت باشم. البته نه این‌که نخواهم اما به دلیل مشغله کاری فرصت زیادی برای این کار نداشتم. در حال حاضر، تمام هم و غم زندگی من شعر است. مردم از من شعر می‌خواهند. مردم نمی‌گویند صابر خراسانی، یک مصاحبه‌گر است بلکه او را به عنوان شعرخوان می‌شناسند. صابرخراسانی یک شعرخوان است و همیشه باید در حال شعر خواندن باشد.

وی ادامه داد: من هیچ وقت در زندگی‌ام شبی بدون مطالعه نداشته‌ام. همه زندگی‌ام را مطالعه کردم. اگر بخواهم کار حرفه‌ای انجام دهم باید مغزم را به دو نصف تقسیم کنم. یک بخش اجرا و یک بخش شعر. در این مدت سعی کردم بهتر باشم اما هنوز نمره قابل قبولی به خودم نمی‌دهم.

خراسانی اظهارداشت: من بعد از 16 سال شعرخوانی، ادعایی در آن ندارم؛ در زمینه اجرا من هیچ اداعایی ندارم چون تازه دو سال است که این حرفه را انجام می‌دهم.

اجرا کار بسیار سختی است. من اولین باری که جلو دوربین رفتم، با خودم گفتم احتمالا در حد سلام و علیک راحت است و فقط چند سوال می‌پرسم؛ کم‌کم متوجه شدم که این کار سختی‌های خودش را دارد اما با این حال شعرخوانی از اجرا سخت‌تر است. در شعرخوانی تو باید تئاتر اجرا کنی؛ همچنین باید کاملا به روز هم باشی. اما باز هم متذکر می‌شوم که اجرا نیز مانند سایر کارها مشخصات و دشواری‌های خاص خود را دارد.

وی درباره پذیرفتن اجرای این برنامه نیز توضیح داد: من حتی تا سه ماه پیش هم مردد بودم که باید میزبانی برنامه را برعهده بگیرم یا نه! بعد از فصل اول پیشنهادهای زیادی از همه شبکه‌ها برای اجرا داشتم اما هیچ‌کدام را نپذیرفتم. همیشه به یک بودن فکر می‌کنم.

وی در پایان گفت: اگر می‌خواهم یک باشم باید پای کارم بایستم و ثابت کنم که این مدل اجرا برای صابر خراسانی است و فرقی نمی‌کند که کجا باشد. به طور کل «جاذبه» جایی بوده است که تمام برای حضور در آن وقت گذاشته‌ام. این برنامه هر چه به جلو می‌رود از تمام جهات پخته‌تر می‌شود. بنابراین «جاذبه» فرصت تبدیل شدن به برنامه‌ای ادامه‌دار را هم دارد. بنابراین در آینده و به شرط ادامه‌دار بودن آن شاهد خروجی بسیار مورد توجه خواهیم بود.


کد مطلب: 778312

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/778312/صابر-خراسانی-تمام-هم-غم-زندگی-ام-شعر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com