کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مديرعامل مركز تحقيقات و نوآوري صنايع خودرو سايپا:

نخستين تكنوسنتر طراحي و توسعه خودرو كشور در سايپا راه‌اندازي شد

17 مهر 1400 ساعت 10:10

مديرعامل مركز تحقيقات و نوآوري صنايع خودرو سايپا از راه‌اندازي نخستين واحد متمركز طراحي، مهندسي و توسعه محصول در اين خودروساز با نام تكنوسنتر (techno center) خبرداد و گفت: اين واحد در فاز نخست فعاليت خود برنامه توسعه و ارتقاي موتور و قواي محركه و همچنين گيربكس محصولات گروه سايپا به‌ويژه مگاپلت‌فرم SP را در دست اقدام دارد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از سایپا نیوز، مهدي رادمنش افزود: اين مركز مجهز به تيم‌هاي متخصص طراحي استايل، طراحي بدنه و تزيينات، طراحي شاسي و سيستم تعليق، طراحي مجموعه‌ها و تجهيزات، محاسبات مهندسي، فناوري‌هاي پيشرفته و توليد است كه در كنار مجموعه كارگاه‌هاي نمونه‌سازي و آزمايشگاه‌هاي تخصصي، بزرگ‌ترين مجموعه متمركز طراحي، نمونه‌سازي و تست خودرو كشور محسوب مي‌شود.

به گفته وي در حال حاضر اين مركز، پروژه توسعه خانواده قواي محركه شامل موتور و گيربكس را در دستور كار دارد تا خانواده موتور منطبق با فناوري‌هاي روز و پيشرفته و نيازمندي‌هاي پلت‌فرم‌هاي جاري و آينده سايپا طراحي و توليد شود.

رادمنش ضمن تکذیبِ گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای مبنی بر استفاده از موتورهای متعلق به ساير خودروسازان داخلي در محصولات سایپا تأكيد كرد: موتورهاي عنوان شده، از لحاظ توانمندي و ويژگي‌هاي فني اعم از استانداردهاي آلايندگي و مصرف سوخت و همچنين استايل طراحي پلت‌فرم SP، هيچ‌گونه تطابق و قابليتي جهت استفاده در محصولات گروه سايپا ندارند و باتوجه به برنامه اين گروه براي طراحي و ساخت قواي محركه پيشرفته و به‌روز جهت استفاده در محصولات خود، استفاده از موتورهاي توليدي ساير خودروسازان در محصولات سايپا توجيه فني و راهبردي نداشته و در دستوركار اين مجموعه نيز نبوده و نخواهد بود.

مديرعامل مركز تحقيقات و نوآوري صنايع خودرو سايپا در ادامه گفت: گام بعدي تكنوسنتر گروه سايپا، توسعه پلت‌فرم‌هاي جديد خودرويي و طراحي محصولات جديد با فناوري‌هاي روز و منطبق با استانداردهاي ۸۵گانه خواهد بود.

به گفته وي تيم‌هاي مختلف طراحي خودرو در قالب فرآيند ايده‌پردازي كارشناسانه، استفاده از نظرات مراكز و نخبگان علمي و دانشگاهي، نظرسنجي‌هاي مردمي در كنار دانش موجود در نخبگان فعال در مركز تحقيقات سايپا و تكنوسنتر اين مجموعه در حال فعاليت بر روي طراحي محصولات آينده منطبق با پلت‌فرم‌هاي روز هستند تا خروجي مبتني بر ايده گروهي و جمعي را خلق كنند.

وي با بيان اين كه خروجي اين تيم‌ها محصول يك كار جمعي متشكل از كارشناسان و طراحان مختلف با سرپرستي رئيس بخش طراحي صنعتي مركز تحقيقات و نوآوري سايپا است خاطرنشان كرد: طراحي تمام بخش‌هاي محصولات گروه سايپا از جمله شاهين در انحصار يك شخص نبوده و اگر فردي به‌تنهايي مدعي طراحي خودروی شاهین شده به‌دور از واقعيت است و مي‌توان آن را حركتي رسانه‌اي براي كسب شهرت تلقي كرد.

مديرعامل مركز تحقيقات و نوآوري سايپا در پايان به برنامه توسعه محصول سايپا در سال جاري اشاره كرد و گفت: طبق اعلام مدیرعامل ارشد گروه سایپا، خودرو آريا با استفاده از فناوري‌هاي روز و گيربكس CVT در حال طي كردن آخرين تست‌ها است و پس از اخذ مجوز شماره‌گذاري به سبد محصولات سايپا اضافه خواهد شد.


کد مطلب: 778281

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/778281/نخستين-تكنوسنتر-طراحي-توسعه-خودرو-كشور-سايپا-راه-اندازي

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com