پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
۹

عزت‌الله مهرآوران بر اثر کرونا درگذشت +زندگینامه و آثار

شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۱۹
کد مطلب: 778267
عزت الله مهرآوران بازیگر باسابقه تئاتر، سینما و تلویزیون شب گذشته بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت.
عزت‌الله مهرآوران بر اثر کرونا درگذشت +زندگینامه و آثار
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، عزت الله مهرآوران بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون شب گذشته جمعه ۱۶ مهرماه پس از چند روز ابتلا به کرونا در بیمارستان آتیه درگذشت.

مهرآوران جزو هنرمندانی بود که هر ۲ دوز واکسن خود را از طریق موسسه هنرمندان پیشکسوت تزریق کرده بود اما با این حال از روز چهارم مهر به واسطه عوارض ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شد.

هژیر مهرآوران فرزند این بازیگر پیشکسوت در گفتگو با مهر درگذشت این بازیگر باسابقه و مطرح را تایید کرده است.


عزت الله مهرآوران متولد 18 اردیبهشت 1328 در مسجد سلیمان ، بازیگر کارگردان است.
 
فارغ التحصیل لیسانس رشته تئاتر از دانشگاه خوزستان و دارنده نشان درجه 1 هنر از وزارت ارشاد می باشد که از قبل انقلاب بازی در جلوی دوربین را تجربه کرد.
 
خانواده
عزت الله مهرآوران در شهر نقت خیز اما محروم مسجد سلیمان در استان خوزستان به دنیا آمده است ، پدرش اصالتا کُرد و کارمند شرکت نفت و مادرش خانه دار بود.
 
از تئاتر مدرسه تا نوشتن
 
بازی من در تئاتر از ششم دبستان شروع شد، يادم می آيد نمايشی برای اجرا در مدرسه در حال تمرين بود كه از من نيز خواسته شد در آن نقش پسر يتيمی را بازی كنم.
 
بازی در اين نقش و ورود به دنيای تئاتر شور و شوق عجيبی در من ايجاد كرد و باعث شد به مقوله تئاتر و نمايش نگاه جدی تری داشته باشم.
 
بنابراين شروع به نوشتن كردم و انديشه‌ های مختلفی را كه در ذهن داشتم به روی كاغذ آوردم و از همين دوره سنی تمرين نمايشنامه‌ نويسی من آغاز شد
 
کلاس عزت الله انتظامی
 هنوز که هنوز است من پر از شوق هستم ، در دوره کارشناسی تئاتر آقای «عزت الله انتظامی» به ما می گفت؛ فقط یادتان باشد که شما نوکر مردم هستید
 
همین جمله کمک کرد که درست زندگی کنم برای همین نه زنم را طلاق دادم و نه آلوده شدم.

از تئاتر حرفه ای تا جلوی دوربین
 در سال 1350 وقتی 22 ساله بود در نمایش «حجله بید» بروی صحنه حرفه ای تئاتر رفت تا اینکه سال 1353 در فیلم «سایه به سایه» بازی در جلوی دوربین را تجربه کرد
 
بعد انقلاب
 سال 1361 بعد از انقلاب اسلامی با فیلم «فیدوس» بعنوان کارگردان و بازیگر به عرصه هنر بازگشت و سال 1365 با سریال «داستان زندگی» وارد قاب تلویزیون شد
 
خودش اولین کار حرفه ایش را بازی در فیلم سینمایی «ایلیا، نقاش جوان» در سال 1370 به کارگردانی ابوالحسن داوودی می داند

شهرت
شهرت آقای مهرآوران از سال 1383 با فیلم «غریبانه» به کارگردانی قاسم جعفری شروع شد سپس بازی در او در سریال «دزد و پلیس» سال 91 هم خاطره انگیز شد
 

عزت‌الله مهرآوران در طول چند دهه فعالیت هنری هم بر صحنه تئاتر حضور داشته است و هم در سینما و تلویزیون. او در سینما با کارگردانان مختلفی چون رضا عطاران، محمدرضا هنرمند و ابراهیم حاتمی کیا همکاری داشته است که می‌توان به «آژانس شیشه‌ای»، «مومیایی» و «خوابم می‌آد» اشاره کرد.

مهرآوران همچنین در سریال‌های مختلفی در فضای کمدی و ملودرام به ایفای نقش پرداخته و نقش‌های به یادماندنی از خود به جای گذاشته است که از جمله آنها می‌توان به سریال «لیسانسه‌ها»، «دزد و پلیس»، «وضعیت سفید» و… اشاره کرد.

مهرآوران در سریال‌های خانگی همچون «هیولا» و «می‌خواهم زنده بمانم» نیز به نقش آفرینی پرداخته بود و «ساخت ایران ۳» از آخرین پروژه‌های سریالی او بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خدایش بیامرزد.آدم با شخصیت و هنرمند با ظرفیتی بود.
Iran, Islamic Republic of
چرا اسم واکسنی که زده بود ننوشتید؟؟ .
Iran, Islamic Republic of
اگه توی یکی از روستاهای گینه بیسائو بود و دو دوز فایزر زده بود تیتر اول جهان بود
Iran, Islamic Republic of
99 درصد سینوفارم بوده
واکسن 100 در 100 تضمین نمیده برای جان سالم به در بردن
و بسیار به ژنتیک شخص مرتبطه و از همه مهمتر بیماری‌های نهفته در بدن که افراد به اون مبتلا هستند
نیما راسخ
Iran, Islamic Republic of
....
محمود
Iran, Islamic Republic of
تاثیر واکسن ها در بقیه جاهای دنیا هم بهتر از این نیست..
غلام
Iran, Islamic Republic of
از عوارض کرونا ،یا عوارض واکسن ؟ مسآله دوتاست
شهروند
Iran, Islamic Republic of
خدايش بيامرزد.
Iran, Islamic Republic of
خدا رحمتشون کنه