جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۱۳

تنها ماندن وزیر کشور رئیسی میان مهاجمان

شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۱۹
کد مطلب: 778253
الگویی که جمهوری اسلامی ایران به رغم تحریم‌های ظالمانه استکبار برافراشته الگویی بر معیار و ملاک ارزش‌های دینی و الهی است.
تنها ماندن وزیر کشور رئیسی میان مهاجمان
به گزارش جهان نيوز به نقل از مشرق، احمد وحیدی، وزیر کشور، به تازگی در مراسم معارفه استاندار جدید اردبیل، طی سخنانی گفت: الگوی حکمرانی که جمهوری اسلامی ایران به دنیا عرضه کرده، الگوی بی‌نظیری است که در هیچ جای دنیا نظیر و شبیه آن را نمی‌توان پیدا کرد.

به گزارش مهر، او می‌افزاید: این الگو مورد توجه تمامی اندیشمندان و متفکران قرار گرفته به طوری که با تکیه بر سه اصل عدالت، صداقت و صلاحیت؛ جمهوری اسلامی ایران امروز بیرق مبارزه با استکبار و استبداد را در دنیا برافراشته است.

وزیر کشور تصریح می‌کند: الگویی که جمهوری اسلامی ایران به رغم تحریم‌های ظالمانه استکبار برافراشته الگویی بر معیار و ملاک ارزش‌های دینی و الهی است.

این اظهارات وزیر کشور در دفاع از مثبتات کشور اما با واکنش تند یک تریبون اصلاح‌طلب مواجه شده است!

فردی به نام سلمان موسوی طی یادداشتی که سایت صبح ما آنرا منتشر کرد، درباره سخنان وزیر کشور نوشته است:
"با روی کار آمدن دولت رئیسی مجددا شاهد ظهور و حضور ادبیاتی بی محتوا و تهی از شاخص های توسعه و عاری از فکت و واقعیت های موجود در ساختار سیاسی و اقتصادی دولتمردان هستیم، با اوج گرفتن احمدینژادیسم در سپهر سیاسی ایران شاهد برساخت های متوهمانه و گاهی مضحک از سوی رئیس جمهور و اطرافیانش مبنی بر مدیریت جهانی و استقبال و درخواست دیگر کشورها برای الگوبرداری از مدیریت حاکم بر جمهوری اسلامی برای برون رفت از بحران ها و معضلات حکمرانی بودیم، که همواره مورد استهزا و تمسخر رسانه های بین المللی و کارشناسان داخلی قرار گرفت.

متاسفانه با روی کار آمدن دولت رئیسی شاهد حیات دوباره همان سبک و سیاق عوام پسندانه اما با چاشنی قلدرمآبانه‌تری هستیم، که با چینش نظامیان و پر رنگ تر شدن حضورشان در عرصه‌های مدیریتی و اجرایی بیش از پیش با این پدیده رو برو خواهیم شد.

سردار وحیدی وزیر کشور در مصاحبه ای، حکمرانی در ایران را مطلوب و مورد توجه دیگر کشورهای جهان و الگو برداری از این نوع حکمرانی را در عرصه های بین المللی مورد توجه، استقبال و کپی برداری خواند اما حتی یک فرد غیر سیاسی که اندک اطلاعات و آگاهی از علم اقتصاد و سیاست ندارد نیز به گزاف و بی پایه و اساس بودن این اظهار نظر انگشت حیرت بر دهان برده و این گونه ادبیات را از مسئول وزارتخانه ای که مسئولیت چیدمان مدیران اجرایی را برعهده دارد نمی پذیرد.

سردار وحیدی با توجه به محیطی که در آن رشد و ارتقا یافته به کری خواندن و مبالغه عادت دارد و این سبک و مدل در جایگاه نظامی و امنیتی معمول و متداول است. اما گویا ایشان با همان تربیت و پیش فرض ها، بدون‌ توجه و شناخت از جایگاه فعلی خود گفتمان نظامی گری را همچنان در نحوه مدیریتی اش اعمال می کند.

سوال ما از وزیر کشور این است که شما با کدام شاخص توسعه و ارزیابی داده ها، حکمرانی در ایران را مطلوب و به عنوان نمونه برتر جهانی معرفی می کنید؟

*واکنش‌های تند و هیستیریک اصلاح‌طلبان و فرماندهان فتنه اقتصادی به هر سخن و هر شخصی که از مثبتات و امتیازات بزرگ ایران بگوید؛ چیز تازه‌ای نیست و چپ‌ها طی ۱۱ سال گذشته هیچ دستور کاری غیر از ترور تأکیدکنندگان بر مثبتات کشور نداشته‌اند.

رخدادی که در پرتو بی‌توجهی برخی خواص کشور البته تا حدی به ثمر نیز نشست و نه تنها موجب ایجاد آسیب بی‌اعتمادی در ذهن مردم شد بلکه رخدادهایی مثل اغتشاشات دیماه ۹۶ و آبان ۹۸ را نیز بعنوان "پیش‌لرزه" رقم زد.

و اما دکتر وحیدی پیرامون حکمرانی مطلوب در ایران سخن درست گفته است یا غلط!؟
البته چپ‌ها در این زمینه به صورت ناقص به برخی آمارهای جهانی اشاره می‌کنند اما نه تنها از بخش دیگر همین آمار (که گویای مثبتات کشور ماست) حرف نمی‌زنند بلکه واقعیت‌های عقلانی پیرامون ایران را نیز کتمان می‌کنند.

آمار و واقعیت‌هایی از جمله بهتر بودن ضریب جینی ایران از آمریکا و چین و روسیه، قرار داشتن ایران در رتبه سیرترین کشورهای جهان، کاهش نرخ فقر مطلق در ایران به زیر یک درصد طی ۴۳ سال اخیر، قرار داشتن ایران در ردیف ۳۰ اقتصاد اول جهان، ارائه ارزان‌ترین سوخت، مالیات و ... از سوی حکومت ایران به مردم و مهمتر از همه هژمونی ایران که از دشت قبچاق در شمال شرق تا سواحل مدیترانه در غرب گسترده شده است و حرف اول را در مقابل تمام قدرت‌های جهان می‌زند.

پس وزیر کشور آنطور که فرد اشاره شده به نحو نامؤدبانه‌ای تأکید می‌کند؛ "کری‌خوانی" و مبالغه نکرده و فقط واقعیت حکمرانی در کشوری را بیان داشته که امروز امنیت مردمش را در بالاترین سطح تأمین می‌کند، از متحدان خود در اقصی‌نقاط جهان حمایت اقتصادی و سیاسی و نظامی دارد و هیچ چالش غیر قابل حلی نیز در فراروی آن وجود ندارد.

آیا این سبک حکمرانی مطلوب نیست و آیا این روش مدیریت یک کشور نباید مورد الگو قرار گیرد!؟
دقت شود که حکمرانی مطلوب هرگز به معنی نبود مشکلات و یا نبود فساد نیست. کما اینکه مشکل اقتصادی و فساد در تمام دولت‌ها و حکومت‌ها وجود داشته، دارد و خواهد داشت.

بلکه مسئله بر سر فهم و شعور، ارائه تمام و انتخاب نشده! فکت‌های علمی موجود، خیرخواهی و جسارت در بیان واقعیت‌های مطلوب کشور و مقابله با پروژه سیاه‌نمایی است که سال‌ها دامن مردم ایران را گرفته و فقط تعداد کمی از خواص متوجه آن هستند.

متأسفانه ۲ فاکتور مطالعه و عقلانیت سال‌هاست که در اردوگاه اصلاحات مهجور مانده است و صادرات فکری این طیف سیاسی در ایران مدت‌هاست که از ثمرات این دو مقوله خالیست...
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
و......
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان، از خودتحقیری، چه سودی می برند که از آن دست برنمی دارند؟!
Iran, Islamic Republic of
حیاتشان با خود تحقیری است....
فکر میکنید این حضور پررنگشان در فضای مجازی از کجا سرچشمه میگیرید؟.
Iran, Islamic Republic of
شما هشت سال تمام و این اواخر 32 سال را بر سر این مسائل زدید حالا یادتان افتاده ایران در رتبه سیرترین کشورهای جهان، کاهش نرخ فقر مطلق در ایران به زیر یک درصد طی ۴۳ سال اخیر، قرار داشتن ایران در ردیف ۳۰ اقتصاد اول جهان، ارائه ارزان‌ترین سوخت، مالیات و ... از سوی حکومت ایران به مردم و مهمتر از همه هژمونی ایران که از دشت قبچاق در شمال شرق تا سواحل مدیترانه در غرب گسترده شده است و حرف اول را در مقابل تمام قدرت‌های جهان می‌زند.
United States
فعالیت ملت است .
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
خودت داری میگی یه نفر از خبرگزاری مهر این مطلب رو نوشته و همه میدونن که خبرگزاری مهر وابسته به دولت روحانی و از حامیان سرسخته علی لاریجانی بوده و هست و طبیعیه که به دولتی که یکماهه اومده بخواد ایراد بگیره
Iran, Islamic Republic of
همه اونهاییکه با سردار وحیدی کار کردن میدونن که ایشون اصلا اهل توصیه پذیری و پارتی بازی نیست و برای همینه که هنوز یکماه نیومده دارن بهش حمله میکنن چون داره استانداریها رو از افراد ناتوان تخلیه میکنه
Iran, Islamic Republic of
پاکسازی بدنه دولت از افراد بی عرضه باید سرعت بیشتری داشته باشه....
Iran, Islamic Republic of
....
احمد
United States
اقتصاد ایران تا سال ۹۲ علی رغم سالها تحریم در رتبه ۱۸ بود و الان به لطف دولت روحانی ۳۰ ام است.
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه اقای اصلاح طلب درست گفته !!!!!!!!!!!!!