کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اولین گردهمایی انتخاباتی ترامپ در ایالت آیووا

فارس , 17 مهر 1400 ساعت 8:19

پایگاه خبری نیوزویک از گردهمایی حامیان ترامپ در ایالت آیووا در روز شنبه و سخنرانی وی در این همایش خبر داد.


به گزارش جهان نیوز، پایگاه خبری نیوزویک گزارش داد، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا قصد دارد روز شنبه در ایالت آیووا یک گردهمایی برگزار کند که انتظار می‌رود شمار زیادی از هواداران وی در این همایش شرکت کنند. 

نیوزویک با اعلام این خبر گزارش داد که به نظر می‌رسد با توجه به نظرسنجیهای مثبت اخیر به سود ترامپ در این ایالت، این همایس اولین استارت ترامپ برای رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری 2024 باشد. 

براساس این گزارش، دونالد ترامپ قرار است به همراه «ماریانت میلر-میکز» و «اشلی هینسن» نمایندگان این ایالت در مجلس نمایندگان و همچنین وزیر کشاورزی دولت محلی در این همایش با عنوان «آمریکا را نجات دهید» سخنرانی کند. 

سازمان دهندگان این گردهمایی به شبکه 5 محلی آیووا گفته‌اند که انتظار می‌رود دهها هزار نفر در این مراسم شرکت کنند.

طبق آخرین نظرسنجیهای صورت گرفته در ایالت آیووا، دونالد ترامپ بیشترین محبوبیت را نسبت به هر زمان دیگری در این ایالت کسب کرده است. ایالتی که هم در انتخابات 2016 و هم در انتخابات 2020 در آن ترامپ به آسانی به پیروزی دست یافت. 

از زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 2020 که دونالد ترامپ هرگز نتایج آن را به رسمیت نشناخت، وی در موقعیتهای مختلف از احتمال حضورش در انتخابات ریاست جمهوری 2024 خبر داده است. با این حال هنوز به صورت رسمی آن را اعلام نکرده است.

افزایش محبوبیت ترامپ در ایالت آیووا در حالیست که میزان محبوبیت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا طی ماههای گذشته و به ویژه پس از خروج ارتش آمریکا از افغانستان به شدت کاهش پیدا کرده است.

بر اساس نظرسنجی جدید دانشگاه «کوئینیپیاک» که به تازگی انجام شده، اکثریت رای‌دهندگان آمریکایی از عملکرد «جو بایدن» رئیس‌جمهور خود در این پست رضایت ندارند و او در تلاش است تا حمایت رای‌دهندگان مستقل را برای خود حفظ کند.

این نظرسنجی نشان داد که ۳۸ درصد از شرکت‌کنندگان، عملکرد بایدن در ریاست‌جمهوری آمریکا را تایید می‌کنند، اما ۵۳ درصد آنها با اقدامات وی موافق نیستند.


کد مطلب: 778252

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/778252/اولین-گردهمایی-انتخاباتی-ترامپ-ایالت-آیووا

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com