پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

احتمال دیدار پوتین و رئیسی تا پایان ۲۰۲۱

پنجشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۴۵
کد مطلب: 778184
سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد احتمال دارد روسای جمهور ایران و روسیه تا قبل از پایان سال جاری میلادی دیدار کنند.
احتمال دیدار پوتین و رئیسی تا پایان ۲۰۲۱
به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، کاخ ریاست جمهوری روسیه (کرملین) اعلام کرد احتمال دارد «ولادیمیر پوتین» رئیس‌ جمهور این کشور و «حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌ جمهور کشورمان تا پایان سال جاری میلادی در این کشور دیداری دو جانبه داشته باشند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در پاسخ به سوالی درباره احتمال دیدار روسای جمهور ایران و روسیه گفت: احتمال دیدار پوتین و رئیس‌ جمهور ایران تا پایان سال جاری منتفی نیست. آمادگی برای این دیدار وجود دارد و همه‌ چیز به مسئله همه‌گیری (کرونا) بستگی دارد.

پیش از این ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در ساعات اولیه پیروزی حجت الاسلام رئیسی به او تبریک گفته و بر روابط دو جانبه تاکید کرده بود. همچنین او با انتقاد از تحریم‌های غرب علیه ایران در نشست عمومی مجمع اقتصادی شرق اعلام کرد که ایران به دلیل همه‌گیری کرونا نیاز به کمک دارد، اما غرب محدودیت‌های اعمال شده در قبال ایران را کاهش نمی‌دهد.

همچنین حسین امیر عبداللهیان، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران با هدف رایزنی با سرگئی لاوروف همتای روسی خود درباره موضوعاتی از جمله برجام، افغانستان، اوضاع دریای خزر و منطقه قفقاز جنوبی و نیز مسائل خاورمیانه شامگاه سه شنبه ۱۳ مهرماه در راس هیاتی وارد مسکو شد.

امیرعبداللهیان در بدو ورود به مسکو در فرودگاه مورد استقبال مقامات وزارت خارجه روسیه و کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در این کشور قرار گرفت.

وزیر خارجه کشورمان در ابتدای ورود خود به فرودگاه مسکو گفت: این سفر به دعوت رسمی آقای لاوروف، وزیر خارجه روسیه انجام می‌شود.

او افزود: در ماه‌های اخیر حداقل دو بار تماس تلفنی بین روسای جمهور دو کشور انجام شده است و آقای پوتین (رئیس جمهور روسیه) نماینده‌ای عالی را برای شرکت در مراسم تحلیف آقای رئیسی به تهران اعزام کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *