جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۷

«فتحعلی اویسی» درگذشت +جزئیات تشییع

سه شنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۳
کد مطلب: 777989
فتحعلی اویسی که از چندی پیش در بیمارستان بستری و به کما رفته بود، صبح سه شنبه، ۱۳ مهرماه درگذشت.
«فتحعلی اویسی» درگذشت +جزئیات تشییع
به گزارش جهان نيوز، حمیدخواجه نژاد مدیر روابط عمومی سیما در گفت و گو با فارس گفت: متاسفانه با خبر شدیم فتحعلی اویسی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون صبح امروز-سه شنبه 13 مهرماه- جان به جان آفرین تسلیم کرده است.

وی ادامه داد: ایشان یک هفته در بیمارستان بستری و در کما به سر می بردند و حالا طبق برنامه ریزی خانواده مرحوم اویسی، فردا چهارشنبه ۱۴ مهرماه، مراسم تشییع پیکر این هنرمند در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) برگزار خواهد شد.

به گزارش فارس، اویسی از مدتی پیش در بیمارستان بستری و به کما رفته بود.

فتحعلی اویسی بازیگر و کارگردان در مجموعه های تلویزیونی «بدون‌شرح»، «شهر قشنگ»، «کمربندها را ببندیم»، «دارا و ندار»، «زیرزمین»، «باغچه مینو» و ... به ایفای نقش پرداخته بود.

این هنرمند زادهٔ ۲۱ دی ۱۳۲۴ و فارغ‌التحصیل کارگردانی و بازیگری سینما از دانشگاه ایالتی تگزاس در سال ۱۳۵۳ بود. اویسی در همان سال به ایران بازگشت و آغازِ فعالیت سینمایی‌اش، بازی در فیلم «قدغن» از علیرضا داوودنژاد در سال ۱۳۵۷ بود.

او پس از اتمام تحصیل عضو سیمای جمهوری اسلامی ایران شد و در دهه ۱۳۶۰ در فیلم‌های بسیاری بازی کرد و چند فیلم را هم کارگردانی کرد. اویسی در اوایل دهه هفتاد دوباره به کارگردانی روی آورد و سومین فیلم بلندش «مریم و میتیل» را ساخت که فیلم موفقی بود.

فتحعلی اویسی در نیمه دوم دهه هفتاد در تلویزیون بسیار فعال بود. در سینما هم بازی ماندگار او در فیلم‌های «ناخدا خورشید» (ناصر تقوایی، ۱۳۶۵)، «سرب» (مسعود کیمیایی، ۱۳۶۷)، «هی جو» (منوچهر عسگری نسب، ۱۳۶۷)، «بانو» (داریوش مهرجویی، ۱۳۷۰)، «جهان پهلوان تختی» (علی حاتمی و بهروز افخمی، ۱۳۷۶) و «مومیایی ۳ »(محمدرضا هنرمند، ۱۳۷۸) در یادها مانده‌است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اکبریان
Iran, Islamic Republic of
آقای کاووسی میگفت دیجیتالم کجابود .. .... ....زندگی جز عرصه هنرنمایی انسان ها نیست .
Iran, Islamic Republic of
خدا رحمتش کنه
Iran, Islamic Republic of
خداوند رحمتشان کند انشالله
شهروند
Iran, Islamic Republic of
خدايش بيامرزد.
Iran, Islamic Republic of
یادش بخیر نقش های دلنشینی داشت
United States
دیجیتالم کجا بود؟؟!!! مرد بسیار خوبی بود..... خدا بیامرزد...
ساعدی
Iran, Islamic Republic of
روحش شاد ویادش همیشه جاوید