جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

تعداد زائران مبتلا به کرونا زیاد نیست

دوشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۶
کد مطلب: 777932
انجام تست کرونا از افرادی که از پیاده‌روی اربعین برمی‌گردند، یکی از سیاست‌های جدی ماست و گفته‌های متفرقه و خبرسازی‌های کذب در فضای مجازی ملاک عمل نیست.
تعداد زائران مبتلا به کرونا زیاد نیست
به گزارش جهان نيوز، احمد محمدی‌فر دبیر ستاد مرکزی اربعین در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به انجام تست‌های تشخیصی کرونا از زائرانی که از مراسم معنوی اربعین به کشور برمی‌گردند، گفت: قطعاً سیاست ما این بوده که تست کرونا از زائرانی که از سفر عراق بازمی‌گردند، گرفته شود که این کار در حال انجام است.
 
وی افزود: متأسفانه در بین زائران، افرادی هستند که از انجام تست خودداری می‌کنند اما انجام تست کرونا از افرادی که از پیاده‌روی اربعین برمی‌گردند، یکی از سیاست‌های جدی ما بوده و هست. گفته‌های متفرقه و خبرسازی‌های کذب در فضای مجازی ملاک عمل نیست.
 
دبیر ستاد مرکزی اربعین کشور گفت: متولی انجام تست کرونا از زائران حسینی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است. تعداد مبتلایان به کرونا زیاد نبوده است، اما درباره تعداد نهایی زوار مبتلابه کرونا، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید نظر نهایی را بدهد.

وی درباره اینکه آیا همه زائران به کشور بازگشته‌اند، گفت: عده‌ای برگشتند و تعدادی هم در حال بازگشت هستند و پس از بازگشت هم افراد می‌توان آمار نهایی از افراد سفر کرده، به عراق را اعلام کرد.

محمدی‌فر درباره اینکه آیا حدود ۸۰ هزار نفر از ایران به عراق سفر کرده بودند، عنوان کرد: تعدادی افراد از قبل ویزا داشتند و تعدادی هم دولت عراق پذیرفت که از مرز‌های زمینی به عراق سفر کنند، اما تا پایان بازگشت همه زائران نمی‌توان تعداد نهایی زائران مراسم اربعین امسال را اعلام کرد.
برچسب ها: اربعین کرونا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
کسی در راهپیمایی اربعین کرونا نمیگیره؟؟!!