پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

بیش از ۱۰۰ کشته در کشتار خونین زندان اکوادور

پنجشنبه ۸ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۳
کد مطلب: 777560
رئیس جمهور اکوادور از کشته شدن ۱۱۶ زندانی و زخمی شدن حدود ۸۰ نفر در زندانی در این کشور خبر داد.
بیش از ۱۰۰ کشته در کشتار خونین زندان اکوادور
به گزارش جهان نيوز، «گیلرمو لاسو»، رئیس جمهور اکوادور روز چهارشنبه اعلام کرد که در کشتار جمعی که روز سه شنبه در اکوادور روی داد، ۱۱۶ نفر کشته و حدود ۸۰ نفر زخمی شدند.

تعداد کشته‌ها نشان دهنده افزایش قابل توجهی از برآورد‌های قبلی پس از درگیری‌های خونین روز سه شنبه در زندان لیتورال، واقع در حومه شهر ساحلی گویاکایل است. لاسو در سخنرانی تلویزیونی چهارشنبه خود اشاره کرد که زندان هنوز به طور کامل ایمن نشده است و از بستگان و خانواده‌های زندانیان خواست که از منطقه دور بمانند.

رئیس جمهور اکوادور بیان کرد: «ای کاش در حال حاضر می‌توانستم بگویم که بله، ما به طور کامل زندان ساحلی را تأمین کرده ایم، اما صادقانه نمی‌توانم. این جلسه‌ای که ما داشتیم برای سازماندهی مراحل بعدی بود و امیدوارم در چند ساعت آینده شما شاهد تصمیمات اتخاذ شده باشید». او اضاقه کرد: «ممکن است اجساد بیشتری در چند ساعت آینده پیدا شود.»

آژانس زندان‌های اکوادور پیشتر، از انفجار و «درگیری بین گروه‌های تبهکار» در یکی از سلول‌های زندان خبر داده بود. به گفته فرمانده پلیس منطقه فائوستو بوئنانو، کشته شدگان و مجروحان از جراحات ناشی از گلوله و نارنجک رنج می‌برند.

پابلو آروسمینا، فرماندار استان گویاس گفت که حداقل پنج نفر از زندانیان فوت شده قبل از واکنش پلیس و نیرو‌های تاکتیکی سر بریده شدند. بر اساس آمار، امسال بیش از ۱۴۰ مورد مرگ خشونت آمیز از زندان‌های اکوادور گزارش شده است.

در واکنش به آخرین مرگ و میرها، دولت در سراسر زندان‌های اکوادور وضعیت فوق العاده ۶۰ روزه اعلام کرد. این اقدام به سربازان نظامی اجازه می‌دهد تا در تعزیرات به کار گرفته شوند و حقوق زندانیان برای حفظ حریم خصوصی و انجمن آزاد را محدود می‌کند تا امکان جستجو و سایر اقدامات نظارتی فراهم شود.
مرجع : باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *