جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

کدام وزیران عضو شورای حقوق و دستمزد شدند؟

چهارشنبه ۷ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۳۹
کد مطلب: 777511
وزرای منتخب برای عضویت در شورای حقوق و دستمزد تعیین شدند.
کدام وزیران عضو شورای حقوق و دستمزد شدند؟
به گزارش جهان نيوز، هیئت وزیران  به موجب حکم مندرج در ماده (74) قانون مدیریت خدمات کشوری، نسبت به تعیین وزرای منتخب خود برای عضویت در شورای حقوق و دستمزد تصمیم گیری کرد.

بر این اساس، وزرای آموزش و پرورش و تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان وزیران منتخب دولت برای عضویت در شورای حقوق و دستمزد تعیین شدند.

مطابق ماده (74) قانون مدیریت خدمات کشوری، به منظور هماهنگی در تعیین حقوق و مزایای کارمندان دستگاه های اجرائی، شورای حقوق و دستمزد با عضویت رئیس سازمان مدیریت و برامه ریزی کشور و وزیر امور اقتصادی و دارایی و دو نفر از وزراء به انتخاب هیأت وزیران و رئیس دستگاه ذی ربط و مجموعأ دو نفر نماینده از کمیسیونهای اجتماعی و برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی (به عنوان ناظر) تشکیل می‌شود، کلیه دستگاه‌های اجرائی اعم از این که مشمول مقررات این قانون باشند یا نباشند مکلفند قبل از اتخاذ تصمیم در مراجع قانونی ذی ربط برای تعیین و یا تغییر مبانی و مقررات حقوق و مزایای کارمندان خود و یا هر نوع پرداخت جدید موافقت شورای مذکور را کسب کنند. مصوبات و تصمیمات شورا پس از تأیید رئیس جمهور قابل اجراء است. وظایف دبیرخانه شورای حقوق و دستمزد به عهده سازمان خواهد بود.

 هیأت وزیران و سایر مراجعی که اختیار تنظیم مقررات پرداخت دارند، موظفند قبل از هرگونه تصمیم گیری نظر موافق این شورا را اخذ نمایند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *