پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۱

۶ مزیت استفاده از طلق به جای شیشه در ساختمان

سه شنبه ۶ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۰۱
کد مطلب: 777406
آیا با متریال طلق پلکسی آشنایی دارید؟ آیا می دانید طلق می تواند جایگزین مناسبی برای شیشه باشد؟

این روزها طلق، بطور گسترده در نما و دکوراسیون ساختمان ها بکار می رود. زیر علاوه بر ایمنی و دوام بالا، نسبت به شیشه باصرفه تر است. در ادامه با 6 دلیل محبوبیت طلق پلکسی ، بجای شیشه آشنا می‌شوید.

. ایمنی بالا
همانگونه که می دانید در زمان وقوع برخی حادثه های طبیعی از قبیل طوفان، رعد و برق، زلزله و... احتمال شکسته شدن شیشه و هرگونه خطر ناشی از آن وجود دارد، برای این که بتوان از هرگونه خطری در این زمینه پیشگیری کرد، استفاده از طلق به جای شیشه به شما پیشنهاد می‌دهیم.

طلق در برابر این حوادث از ضریب ایمنی بالاتری برخوردار است که این امر موجب شده تا اکثر ساختمان های اداری و مسکونی و مراکز تجاری امروزه از این متریال به جای شیشه استفاده کنند.
 

. حمل و نقل راحت تر
حمل و نقل شیشه ممکن است با هر گونه خطر احتمالی همراه باشد و از سوی دیگر برای این امر نیز باید از افرادی با مهارت بالا استفاده کرد. در صورتی که حمل و جابجایی طلق نه تنها هیچگونه خطری را در پی ندارد بلکه جابجایی آن نیز تخصص و امکانات خاصی لازم ندارد.

از سوی دیگر اگر قصد تعویض شیشه های ساختمان را داشته باشید نیز ممکن است با مشکلاتی مانند نداشتن مهارت کافی در برش و نصب و... روبرو شوید در صورتی که برش و نصب طلق بسیار راحت بوده و حتی در مدت زمان بسیار کمتری نیز انجام می شود.

. استحکام و مقاومت بالاتر
طلق در مقایسه با شیشه از مقاومت بالاتری برخوردار است، در حالت معمول شیشه ممکن است بر اثر اصابت هر گونه ضربه وارده و یا اشیا نوک تیز بشکند در صورتی که طلق از این نظر استحکام و مقاومت بیشتری داشته و دارای مزیت  ضربه گیری می‌باشد.

طلق به دلیل ویژگی انعطاف پذیری که دارد در زمانی که به آن ضربه وارد شود ، موج ضربه در تمام سطح طلق پخش شده و سپس جذب می شود در صورتی که شیشه به دلیل عدم برخورداری از خاصیت انعطاف پذیری با وارد آمدن ضربه می شکند.

. برشکاری طلق آسان است
یکی دیگر از مزیت هایی که موجب شده تا به جای شیشه از طلق استفاده شود برش آسان آن است، برای برش شیشه نیاز به ابزاری به نام الماس دارید و کار با آن نیازمند تجربه و مهارت می باشد اما برش طلق به راحتی با دست انجام می شود و یا این که می توان از کاتر مخصوص استفاده کرد که نیاز به مهارت و تجربه بالا ندارد. همچنین می توانید از برش لیزری نیز استفاده کنید.

. تنوع در رنگبندی طلق
یکی دیگر از مواردی که موجب شده تا این متریال جایگزین شیشه شود تنوع در رنگ و طرح های آن است، طلق ها دارای دو نوع مات رنگی و شفاف هستند که هر کدام از آن ها ویژگی ها و مزایای منحصر به خود را دارند.

طلق های رنگی مات ، دارای نورگیری مناسبی بوده و به اطراف دید ندارند به این معنی که اشیا در پشت آن ها دیده نشده و امکان مشاهده فضا در طرف دیگر آن وجود ندارد.

از طلق های رنگی شفاف بیشتر برای موارد تزییناتی در پنجره های فضای داخلی ساختمان استفاده می شود.


. قمیت طلق از شیشه ارزانتر است
هزینه مالی نیز از دیگر مزایای طلق نسبت به شیشه می باشد، هزینه ای که در زمان نصب طلق برای ایمن سازی پرداخت می شود از شیشه کمتر است از سوی دیگر حتی اگر این متریال صدمه دیده و نیاز به جایگزینی داشته باشد نیز نیازمند پرداخت هزینه کمتری نسبت به شیشه خواهد شد. همچنین استحکام و مقاومت بیشتر طلق با توجه به هزینه ای که برای اجرای آن پرداخت می شود بسیار مقرون به صرفه می‌باشد.

از کجا طلق بخرم؟
فروشگاه طلق و پلکسی روژان ، یکی از معتبر ترین مراکز عرضه طلق در کشور است و انواع طلق، پلکسی گلاس  و مولتی استایل را می توانید بصورت حضوری ، تلفنی و اینترنتی از این فروشگاه با قیمت نمایندگی تهیه نمایید.
۰۹۱۲۸۹۲۲۶۳۳
www.pelaxi1397.ir
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *