جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲
۲
در تازه ترین گزارش بروز رسانی شده؛

سازمان ملل شمار قربانیان جنگ سوریه را ۳۵۰ هزار نفر اعلام کرد

شنبه ۳ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۱۱
کد مطلب: 777059
نهاد حقوق بشری سازمان ملل روز جمعه در تازه ترین گزارش خود در مورد آمار تلفات جنگ ده ساله در سوریه، شمار کشته شدگان این جنگ خانمانسوز را بیش از ۳۵۰ هزار نفر اعلام کرد.
آمار تکان دهنده کشته شدگان جنگ سوریه
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، «میشل باشله» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل روز جمعه خطاب به شورای حقوق بشر این سازمان گفت که این نهاد «فهرستی دربردارنده نام ۳۵۰،۲۰۹ تن از افرادی را که در فاصله مارس ۲۰۱۱ تا مارس ۲۰۲۱ (بازه زمانی ده ساله) در مناقشه سوریه کشته شده‌اند، جمع آوری کرده است».
 
گفته می‌شود که این نخستین گزارش بروز رسانی شده نهاد حقوق بشر سازمان ملل در خصوص میزان تلفات جنگ سوریه از آگوست ۲۰۱۴ بشمار می‌رود.

باشله در ادامه با اشاره به اینکه این رقم را نباید رقم دقیق قربانیان جنگ در سوریه قلمداد کرد، اظهار داشت که رقم اعلام شده، نشاندهنده حداقلِ معتبری از شمار قربانیان است و مسلماً کمتر از شمار واقعی کشته شدگان است».

به گفته این مقام حقوق بشری، از هر ۱۳ قربانی جنگ سوریه بیش از یک تن زن بوده (۲۶،۷۲۷ نفر در مجموع) و تقریباً در میان هر ۱۳ قربانی یک کودک (در مجموع ۲۷،۱۲۶۹) جز کشته شدگان بوده است.

این مقام سازمان ملل در ادامه خاطرنشان کرد بالاترین رقم کشته شدگان (۵۱،۷۳۱) مربوط به استان حلب در شمال غربی سوریه است.

باشله در ادامه افزود که سایر مناطق سوریه با بیشترین میزان تلفات عبارتند از حومه دمشق با ۴۷،۴۸۳ نفر، حمص با ۴۰،۹۸۶ نفر؛ ادلب با ۳۳،۲۷۱ نفر، حماء با ۳۱،۹۹۳ نفر، و طرطوس با ۳۱،۳۶۹ نفر.
https://jahannews.com/vdccpmqmo2bqmx8.ala2.html
jahannews.com/vdccpmqmo2bqmx8.ala2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
لعنت بر آمریکا و اسرائیل و سعودی
خدایا چنان گرفتارشان کن که مشغول خود باشن
Iran, Islamic Republic of
سازمان های بین المللی باید نگاه کنند و شرم کنند.