سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰
۳
چهارمین سفر استانی رئیسی؛ ایلام

ایلام ظرفیت‌های زیادی برای پیشرفت دارد/ مرز فرصت است نه تهدید/ امیدوارم این سفر گام مهمی برای ایجاد شتاب در توسعه استان باشد/ صادرات ما در منطقه به راحتی تا ۴۰ میلیارد دلار قابل افزایش است/ بازدید از روند تکمیل سد مخزنی کنجانچم +تصاویر و فیلم

جمعه ۲ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۳۴
کد مطلب: 776993
رئیس جمهور با بیان اینکه استان ایلام ظرفیت‌های زیادی برای پیشرفت و توسعه دارد، گفت: امیدواریم این سفر گام مهمی درجهت رفع محرومیت‌ها و ایجاد شتاب در توسعه استان باشد.
ایلام ظرفیت‌های زیادی برای پیشرفت دارد/ مرز فرصت است نه تهدید/ امیدوارم این سفر گام مهمی برای ایجاد شتاب در توسعه استان باشد/ صادرات ما در منطقه به راحتی تا ۴۰ میلیارد دلار قابل افزایش است/ بازدید از روند تکمیل سد مخزنی کنجانچم +تصاویر و فیلم
به گزارش جهان نيوز، سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در فرودگاه ایلام درباره اهداف سفر به این استان، گفت: استان ایلام حق بزرگی بر عهده همه ملت ایران دارد و خط مقدم جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بوده است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: مردم استان ایلام قهرمانانه در مقابل دشمنان ایستادگی کرده و شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب اسلامی کردند که یاد همه آنان را گرامی می‌داریم.
رئیسی با تاکید بر اینکه این سفر بعد از سفر کارشناسان و بررسی شرایط و وضعیت استان انجام می‌شود، گفت: استان ایلام ظرفیت‌های بزرگی در بخش‌های مختلف به ویژه برخورداری از نیروی انسانی کارآمد و جوان دارد و می‌تواند در حوزه‌های مختلف کشاورزی، گردشگری و صنعت و معدن، توسعه قابل توجهی داشته باشد.
 

رئیسی با اشاره به همجواری استان ایلام با کشورهای همسایه اظهار داشت: در این رابطه نیز می‌توان با فعال کردن بازارچه‌های مرزی تبادلات مرزی استان را در کنار افزایش صادرات گسترش داد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: امیدوارم در جریان این سفر تصمیمات مختلف و مهمی در جهت توسعه یافتگی استان اتخاذ شود.
رئیسی همچنین از مردم استان به خاطر اینکه با توجه به شرایط کرونایی امکان دیدار و حضور در اجتماعات باشکوه آن‌ها وجود ندارد عذرخواهی کرد.

رئیسی همچنین انجام سفر به استان ایلام را در ایامی که متعلق به وجود مقدس ابا عبدالله‌الحسین (ع) و روزهای زیارتی مضجع نورانی امام حسین (ع) است، مغتنم شمرد.
لازم به ذکر است؛ آیت الله رئیسی در چهارمین سفر استانی، صبح امروز وارد استان ایلام شد.
 

رئیس جمهور صبح جمعه در بدو ورود به فرودگاه بین المللی شهدای ایلام از سوی حجت الاسلام و المسلمین کریمی‌تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، استاندار و مسئولین استان مورد استقبال قرار گرفت.

دیدار با نخبگان و فرهیختگان استان، شرکت درجلسه شورای اداری و بازدیدهای سرزده از برخی مناطق استان از مهمترین برنامه‌های سفر استانی رئیس‌جمهور است.
 

بازدید آیت الله رئیسی از روند تکمیل سد مخزنی کنجانچم ایلام
دکتر سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در بازدید از سد کنجانچم با توضیحات کارشناسان و مهندسین این پروژه، در جریان مزیت‌ها و اهداف احداث و تکمیل این سد و نیز اجرای طرح سامانه‌های انتقال و شبکه‌های آبیاری و زهکشی مناطق گرمسیری قرار گرفت.

کاهش اثرات خشکسالی و تامین نیازهای آب شرب، صنعت و توسعه کشاورزی استان‌های ایلام و کرمانشاه از رودخانه‌های مستقل مرزی از حوزه سیروان، تبدیل مناطق محروم گرمسیری به نمادی از پیشرفت و توسعه پایدار و تلاش برای حل مشکلات بیکاری و توسعه کشاورزی از جمله اهداف اجرای طرح سامانه‌های انتقال و شبکه‌های آبیاری و زهکشی مناطق گرمسیری است.
 

ادای احترام رئیس جمهور به مقام شامخ شهدا
سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری کشورمان امروز (جمعه) درمحل یادمان شهدای قلاویزان درحلقه مهر و صمیمیت زائران مرقد مطهر شهیدان حضور یافت و با مردم حاضر در این محل گفت و گو کرد.

زائران یادمان شهدای قلاویزان با اطلاع از حضور رئیس جمهور با شعارهای انقلابی به پیشواز آیت الله رئیسی رفته و از نزدیک و در فضای صمیمی با وی سخن گفتند و رئیس جمهور را تا محل یادمان همراهی کردند.
 

آیت الله رئیسی در جمع زائران یادمان شهدای قلاویزان:
سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در حاشیه زیارت یادمان شهدای قلاویزان و در جمع زائران قبور مطهر شهدا، اظهار داشت: مناطقی مانند قلاویزان جایگاه ایثار، شهادت، توکل به خدا، وفای به عهد، دلدادگی به اسلام و دفاع از ارزشهای انقلاب اسلامی است.

رئیس جمهور با بیان اینکه همه مردم به ویژه مسئولین و مدیران نظام باید از اماکن دوران دفاع مقدس بازدید کنند تا بدانند چه ایثارگری‌های مخلصانه‌ای برای نظام انجام شده است، گفت: در چنین اماکن مقدسی همه آنچه که برای تعالی انسان نیاز است، وجود دارد و همه خوبی‌ها در چنین پایگاه‌ها و جایگاه‌هایی نهفته است.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه اگر کسی گوش دل باز کند می‌تواند پیام شهیدان را بشنود، خاطرنشان کرد: پیام شهیدان این است که نگذاریم آرمان‌های انقلاب و اطاعت از رهبری و ولی فقیه در جامعه کمرنگ شده و عدالت پایمال و عزت ملت ایران مخدوش شود.

دکتر رئیسی گفت: حضور در مسیر راهیان نور برای همه به ویژه مسئولین درس‌آموز است و باید از چنین حضوری درس ایستادگی، اجرای عدالت، توجه به مردم به ویژه قشر حزب‌اللهی و کسانی که با همه وجود در مسیر انقلاب هستند، گرفت.

رئیس جمهور با اشاره به تقارن سفر استانی با ایام اربعین حسینی اظهار داشت: این ایام به خاطر شرایط کرونایی برای عاشقان زیارت اباعبدالله‌الحسین (ع) بسیار تاسف برانگیز است و سالهای زیادی میلیون‌ها زائر از همین مسیر مهران به زیارت امام حسین(ع) می‌رفتند و شخصا نیز چندین بار از همین مسیر برای زیارت راهی ‌شدم. امیدواریم و دعا می‌کنیم با ریشه کن شدن کرونا بار دیگر شرایط و زمینه حضور میلیون‌ها عاشق اباعبدالله‌الحسین(ع) فراهم شود.

آیت‌الله رئیسی افزود: تلاش داشتیم تعداد زیادی از مردم کشورمان بتوانند به کربلا اعزام شوند اما دولت عراق فقط با حضور ۶۰ هزار نفر موافقت کرد و امکان افزایش آن برای دولت میزبان وجود ندارد.

دکتر رئیسی همچنین با اشاره به تقارن سفر به ایلام با ایام سالگرد دفاع مقدس،اظهار داشت: تجلیل از شهدا ایثارگران و یادآوری دوران دفاع مقدس بسیار ارزشمند است و پیروزی کشور و پیشبرد امور در گرو پیروی و تداوم راه شهدا و ایمان و اخلاص آنان است.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه استان ایلام حق بسیار زیادی بر گردن مردم ایران دارد، گفت: مردم این دیار دلاورانه و با احساس تعقل و اخلاص در مقابل دشمنان، مقاومت و ایستادگی کردند و ۳هزار شهید استان گواهِ بصیرت و فداکاری مردم این خطه است.

آیت‌الله رئیسی خاطرنشان کرد: یقینا توصیف ابعاد مختلف ایستادگی و مقاومت مردم استان ایلام، صحیفه بسیار بلندی می‌شود و امیدواریم همه بتوانیم راه مقدس و نورانی شهیدان را ادامه دهیم.

دکتر رئیسی گفت: بدون تردید اگر مسیر شهیدان را به خوبی بشناسیم و زندگی خود را بر مبنای آن تنظیم کنیم، مسیر الهی را گم نخواهیم کرد و در مسیر شهدایی مانند حاج قاسم سلیمانی خواهیم بود.
 

دیدار چهره به چهره آیت الله رئیسی با مردم و رسیدگی حضوری به مشکلات
رئیس جمهور در این دیدارها در گفتگوی رودررو و بی واسطه ، پس از آگاهی از مشکلات، پیشنهادها و طرح‌های ملاقات کنندگان، بلافاصله استاندار ایلام را مخاطب قرار داده و خواستار پیگیری و رفع مشکلات و انجام اقدامات لازم برای به نتیجه رساندن موارد مطرح شده، گردید.

در این دیدار، ملاقات کنندگان که از طبقات و گروه های شغلی مختلف بودند، بدون واسطه و در فضایی صمیمی پیشنهادات، مشکلات و طرحهای خود را با رئیس جمهور در میان گذاشتند.

کمک به رفع مشکل مسکن، حمایت از ابتکارات و طرح های تحقیقاتی دانش بنیان، برطرف کردن موانع تولید در حوزه دامپروری و کشاورزی و ارائه تسهیلات و تجهیزات لازم برای تحصیل دانش‌آموزان از جمله مسائلی بود که در این دیدار چهره به چهره مطرح گردید.

 

آیت الله رئیسی با حضور سرزده در محله محروم حاشیه شهر ایلام:
سید ابراهیم رئیسی در گفتگوی بی واسطه و رو در رو با اهالی این محله، بر ضرورت رفع محرومیت از مناطق کم برخوردار تاکید کرد.

مردم محله هانیوان ایلام پس از اطلاع از حضور رئیس جمهور در محل، با شور و شوق زیادی در کنار آیت الله رئیسی گرد آمدند و ضمن ابراز خوشحالی، مشکلات و محرومیت‌های چندین ساله خود را با شخص رئیس جمهور در میان گذاشتند.

رئیس جمهور همچنین در سخنان کوتاهی در جمع مردم این محله، رفع مشکلات مناطق محروم و حاشیه شهر ایلام را یک ضرورت دانست و گفت: محرومیت‌ها در برخی مناطق حاشیه شهر از جمله محله هانیوان ایلام پسندیده نیست و استاندار و فرماندار باید به سرعت و با کمک ساکنان این محله، کمبودها را رفع کنند.

رئیس جمهور خطاب به اهالی هانیوان گفت: دولت در کنار شما و در خدمت شما قرار دارد و معتقدم برای حل برخی مشکلات، خودِ مردم باید پیشقدم شوند. آقای رئیسی افزود:

بدون تردید اقدام خلاف مقررات و بی انضباطی، زشت و ناپسند است و در مواجهه با چنین مواردی، خودِ ساکنین باید در مقابل ساخت و سازهای خلاف و نظافت و انضباط شهری پیشقدم شوند و با همکاری مسئولان شهری، امور را اصلاح کنند.

آیت‌الله رئیسی خطاب به ساکنان محله محروم هانیوان گفت: در جلسه شورای اداری استان به مسئولان استانی اعلام خواهم کرد که نسبت به همه مناطق ایلام به ویژه محله‌های محروم اقدامات سریع و ویژه را در دستور کار قرار دهند تا کمبودها و مشکلات هرچه زودتر برطرف شود.
برچسب ها: رئیسی ایلام
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اولویت سریع باید سیستم اب رسانی باشد. بزودی اب نداریم
Czech Republic
⭕️ هیچی سر جای خودش نیست .
Iran, Islamic Republic of
اولویت سریع ارزون شدن کالاهای اساسی مردم در همه جا است اقای ریس جمهور محترم