کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۳۰۰ خادم الحسین به اربعین اعزام شدند

30 شهريور 1400 ساعت 21:53

شهردار تهران از اعزام ۳۰۰ پاکبان با عنوان خادم الحسین(ع) برای خدمات‌رسانی به زائران در مراسم اربعین حسینی در کربلا و نجف خبر داد.


به گزارش جهان نیوز، علیرضا زاکانی شهردار تهران عصر امروز در آئین اعزام خدام الحسین(ع) شهرداری به مراسم اربعین حسینی که در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، اظهار کرد: پاکبانان نمایندگان و پیشتازان دعوت شده خدمتگزار زائران امام حسین(ع) هستند و حضور آنها در زیارت اربعین حکایت از همراهی با کاروان اباعبدالله(ع) است.

وی گفت:  ۳۰۰ نفر از بهترین کارکنان شهردار تهران برای خدمات رسانی هر چه بهتر به زائران اباعبدالله حسین(ع) در شهرهای کربلا، نجف و کوفه اعزام شدند.

شهردار تهران ادامه داد: کاروان شهردای تهران به کشور عراق عبارتند از ۲۵۰ نفر پاکبان زحمت کش مناطق مختلف تهران، ۲ تیم پزشکی پنج نفره و ۲ تیم ۱۰ نفره عملیاتی آتش نشانی که با همکاری تمامی معاونت های انتخاب و اعزام می شوند.

زاکانی با بیان اینکه در سال‌های گذشته در حدود ۲ هزار پاکبان به کربلا و نجف اعزام می‌شدند، افزود: در سال جاری با توجه محدودیت‌های موجود امکان اعزام ۳۰۰ نفر از پاکبانان فراهم شده که همگی در یک مرحله اعزام و دو روز پس از روز اربعین به کشور باز خواهند گشت.

وی با بیان اینکه در ستاد اربعین کشور ۱۳ کمیته وجود دارد که یکی از آنها کمیته خدمات شهری است، تصریح کرد: هم اکنون هشت تریلر امکانات مختلف خدمات شهری به کشور عراق ارسال شده و سایر خدمات نیز در شهرهای کربلا، نجف و کوفه موجود است.

شهردار تهران در ادامه بیان کرد: اربعین نماد اتحاد جبهه حق و قدرت است و به عنوان فرهنگ ایمان و اتحاد در عرصه‌های مختلف فداکاری، شجاعت، بزرگی و ایثار است لذا می‌بایست هرسال با شکوه‌تر از سال قبل برگزار شود.

زاکانی با اشاره به اینکه امسال به واسطه شیوع بیماری کرونا بازهم این اتفاق فروننشست و این حماسه همچنان در مسیر خود در حال حرکت است، گفت: پاکبانان اعزامی خود را وقف خدمت در محلات کرده‌اند و در حال حاضر نیز توفیق زیارت سیدالشهدا(ع) نصیب آن‌ها شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پاکبانان عزیزی که توفیق حضور در مراسم اربعین را پیدا کردند از حرم حضرت عبدالعظیم(ع) بدرقه شدند تا همت والای خدمتگزاری آن‌ها برای خدمتگزاری به زوار امام حسین(ع) تشدید شود.


کد مطلب: 776771

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/776771/۳۰۰-خادم-الحسین-اربعین-اعزام-شدند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com