سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰
۴

الهیان: مذاکرات باید نتیجه‌بخش باشد

سه شنبه ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۲۴
کد مطلب: 776745
نمایندگان اخیراً به وزیر امور خارجه گفتند که در مقابل طرح کلان آمریکا مبنی بر انزوای اقتصادی ایران، طرح خنثی‌سازی تحریم‌ها را تدوین کنند.
الهیان: مذاکرات باید نتیجه‌بخش باشد
به گزارش جهان نيوز، زهره الهیان در گفتگو با مهر، درباره آینده مذاکرات هسته‌ای، گفت: سیاست دولت رئیسی اولویت دادن به دیپلماسی اقتصادی است و در این راستا، شروع مذاکرات وین در دستور کار است و منعی برای ادامه مذاکرات وجود ندارد.

وی با بیان اینکه مذاکرات فرسایشی و بی نتیجه به هیچ وجه مورد نظر دولت سیزدهم نیست، افزود: در دولت روحانی صرفاً انجام مذاکره و باز بودن باب مذاکرات مطرح و مهم بود که در نهایت مذاکرات طولانی و فرسایشی شد و نتیجه‌ای هم نصیب ملت ایران نشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: در مقابل، مذاکرات مبتنی بر نتیجه در دولت سیزدهم دنبال خواهد شد و در این دولت مذاکرات به گونه‌ای ادامه خواهد یافت که منجر به لغو تحریم‌های جمهوری اسلامی ایران شود.

الهیان با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم باب جدیدی در عرصه دیپلماسی اقتصادی و مذاکرات باز خواهد شد، تصریح کرد: قاعدتاً در دولت رئیسی همه ظرفیت‌های دیپلماسی سیاسی و اقتصادی در مسیر مذاکره با غرب تعریف نخواهد شد، بلکه توجه به فرصت‌های مهم تعامل اقتصادی و سیاسی با همسایگان و کشورهای آسیایی مدنظر است.

عضویت دائم ایران در شانگهای منجر به خنثی‌سازی تحریم‌ها می‌شود
وی ادامه داد: نمونه این مسئله را در عضویت دائم ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای دیدیم که یک موفقیت بزرگ به حساب می‌آید و قطعاً فصل جدیدی در روابط اقتصادی ایران با همسایگان رقم خواهد خورد و این اقدام حتماً در خنثی‌سازی تحریم‌ها تأثیرگذار خواهد بود.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: کشورهای عضو سازمان همکاری‌های شانگهای هم از حضور جمهوری اسلامی ایران در این سازمان استقبال خوبی داشتند و این همکاری، دورنمای خوبی را در مسیر دیپلماسی اقتصادی برای جمهوری اسلامی ایران به دنبال خواهد داشت.

الهیان با تاکید بر ضرورت خنثی‌سازی تحریم‌ها، اظهار داشت: ما در جلسه‌ای که اخیراً با وزیر امور خارجه در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی داشتیم، تاکید کردیم که در قبال طرح کلان و استراتژیک آمریکا برای انزوای اقتصادی ایران، وزارت امور خارجه باید طرح جامع، کلان و استراتژیک خود برای مقابله و خنثی‌سازی تحریم‌ها را تدوین کند.

وی تاکید کرد: قاعدتاً ما برای خنثی‌سازی تحریم‌ها، همه فرصت‌ها را در مذاکره با غرب نمی‌بینیم و افزایش تعاملات اقتصادی با کشورهای همسایه، آسیایی، آفریقایی و آمریکای لاتین در دستور کار دولت سیزدهم خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بیداری امروز در منطقه به برکت خون شهدا است، نه مذاکره، توافق هسته ای، برجام و مذاکرات وین.
Iran, Islamic Republic of
این بیانیه در حالی از سوی تروئیکای اروپایی منتشر می شود که طرف اروپایی در برجام تاکنون به هیچ یک از تعهدات خود در برجام عمل نکرده و پس از خروج دولت سابق آمریکا از برجام فقط دنباله رو سیاست های کاخ سفید بودند..
Iran, Islamic Republic of
اگر مذاکره کنندگان ما هیچگاه به آمریکا اعتماد نکردند پس چرا مذاکره کنندگان، تاکنون با آمریکا گفت وگو، مذاکره، ملاقات،. کردند.
Iran, Islamic Republic of
....