سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۲
۲

سارا باقری: سریال «افرا» هنوز به اوج خود نرسیده

سه شنبه ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۳۲
کد مطلب: 776740
اگرچه قصه سریال «افرا» پر از فراز و نشیب‌های روایی است، اما می‌طلبد به آن فرصت دهیم چرا که هنوز به اوج خود نرسیده و باپیشرفت آن مخاطب با ماجرا‌هایی جدید و جالب مواجه خواهد شد.
سارا باقری: سریال «افرا» هنوز به اوج خود نرسیده
به گزارش جهان نيوز به نقل از میزان، سارا باقری بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون است که پس از فارغ التحصیلی در رشته کارگردانی از دانشگاه سوره، در مجموعه هایی، چون «نیمه‌ی پنهان ماه»، »عطر ترنج»، «آپارتمان نشین ها»، «ماجرا‌های فامیلی»، «گل دره»، «ماه نشین»، «فرزندان آقا»، «طلایه داران»، «نه چندان دور»، «خانه‌ی پدری ۱و ۲»، «جشن مهرگان»، «فردا روشن است»، «ملکاوان»، «هیولا» به نقش آفرینی پرداخته است و بازی در فیلم‌هایی چون «خون بها»، «سوگند و مارال» از دیگر فعالیت‌های او در عرصه‌ی سینما است.

وی بازی در نمایش‌هایی چون «قهرو آشتی» و «دل سگ» را در کارنامه هنری خود دارد.وی که حدود ١٢ سال به عنوان بازیگر و گوینده رادیو گیلان، توانسته جایزه اول گویندگی کشوری، جایزه اول بازیگری رادیو تئاتر جشنواره مراکز استان‌ها را از آن خود کند این شب‌ها با یک مجموعه تلویزیونی پرمخاطب به تلویزیون آمده است و با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شده است.

سارا باقری در گفت‌وگو با میزان پیرامون ایفای نقش در سریال تلویزیونی «افرا» گفت: با نقش مائده ارتباط تنگاتنگ و خوبی برقرار کردم و این شخصیت را عاشقانه دوست دارم چرا که مائده کاراکتر و نقش پیش برنده‌ای است که در یک سری از قسمت‌ها پر رنگ و یا کمرنگ می‌شود، اما بودن و نبودنش در داستان بی دلیل نیست.

وی در همین راستا ابراز کرد: مائده دختر ۲۰ ساله‌ای است که دچار زندگی روتین شده و ناگهان با یک اتفاقی که خیلی برایش هولناک، عجیب و ناشناخته است، روبرو می‌شود و هم اکنون باید با نبودن کسی که عاشقش بوده دست و پنجه نرم می‌کند، و به نوعی شخصیت مائده در مواجه با این موضوع دچار بُهت می‌شود.

او در ادامه در خصوص نقش خود گفت: در این سریال ایفاگر نقشی هستم که بیشتر در حالت تردید و دوگانگی شخصیتی قرار گرفته و نسبت به برادر خود و اتفاق پیش آمده، دچار شک و تردید شده و همین شک و تردید زمینه ساز تفکراتی برای او میشود که ماجرا را به گونه‌ای دیگر رقم میزند.

بازگر مجموعه تلویزیونی «افرا» در همین راستا ابراز کرد: مائده در این سریال دو شخصیت متفاوت است چرا که از قسمت ۱ تا ۱۰ مخاطب را با دختری شاد و سرزنده روبرو می‌کند، اما از قسمت ۱۰ به بعد با چالش‌هایی که برای این شخصیت به وجود می‌آید، شخصیت مائده به بلوغ نزدیک می‌شود به طوری که چیزی برایش مفرح نیست و حتی درس خواندن و مطالعه کردن درنظرش آن چنان جذاب به نظر نمی‌آید، اما در عین حال سعی می‌کند به دانشگاه و خلوت خود پناه ببرد.

این بازیگر سینما و تلویزیون پیرامون تجربه همکاری با عوامل مجموعه تلویزیونی «افرا» بیان کرد: کار در کنار اساتید بزرگی، چون مهدی سلطانی برایم تجربه‌ای بی‌نظیر بود چرا که او به بازیگرانِ جوان به نوعی اعتماد به نفس ارائه می‌کند و به معنای واقعی انسان شریف و متواضعی است و در طول این سریال سعی کردم در کنار تکنیک‌های بازیگری تواضع و درس انسانیت را نیز از او فرا بگیرم که حتی شاید مهم‌تر از تکنیک بازیگری باشد.

باقری پیرامون ایفای نقش حرفه‌ای فریبا متخصص در سریال «افرا» ابراز کرد: فریبا متخصص هنرمندی بی‌نظیر و در عین حال مهربان است، وی همانند یک مادر در کنارم بود و همچنین افتخار بازی در کنار نسرین بابایی را از قبل داشتم او اصالتا گیلانی است و سال‌هاست که در تهران فعالیت می‌کند و شاید به واسطه آن شناختی که از قبل نسبت به وی داشتم، ارتباط گیری بهتری به عنوان پارتنر با او برقرار کردم، همچنین کار در کنار روزبه حصاری، محمد صادقی، مینا وحید و همه عوامل این مجموعه نه تنها برایم دلنشین بود بلکه خاطرات بسیار خوبی برایم به یادگار گذاشت.

بازیگر نمایش قهرو آشتی و دل سگ بیان کرد: اینکه از سوی مخاطب به من گوشزد می‌شود که علیه برادرت شهادت نده نشان از ارتباط گیری خوب نقش مائده با مخاطب است و در این جا نیاز است بگویم مخاطبان صبوری داشته باشند و تا قسمت ۴۰ افرا را همراهی کنند چرا که در نهایت با اتفاقات جدیدی روبرو خواهند شد.

این بازیگر جوان در پایان خاطرنشان کرد: در این جا، از محمد دارابی و بهرنگ توفیقی که همانند پدری مهربان در کنارم بودند و مجید گل سفیدی به عنوان مدیر تصویربرداری سریال که درجه یک و بینظیر است، تشکر می‌کنم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
تا اینجا که یکی دو تا اتفاق در مسیر داستان سریال , بدآموزی داشته.
یکی اینکه رابطه پنهانی بین دختر و پسر قبل از ازدواج را امری عادی جلوه گر ساخته و حتی در بسیاری از صحنه ها نه تنها شاهد اظهار شرمندگی و خجالت از لو رفتن این رابطه از سوی دختره نبودیم بلکه بر عکس حتی شاهد حق به جانب بودن او و طلبکار بودنش از پدر و مادر و برادرش هستیم!
مورد دیگر اینکه با پول میشه خیلی چیزها را عوض کرد. جایی که حاج محمود با خریدن پسر دومی خانواده مقتول به راحتی نظرش رو عوض کرد و حتی او را درمقابل برادر بزرگترش قرار داد.!
Iran, Islamic Republic of
احسنت