سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۲

افشاگری نماینده حزب‌الله در جلسه رای به میقاتی

سه شنبه ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۰۲:۰۰
کد مطلب: 776678
یکی از نمایندگان حزب الله در پارلمان لبنان ابعاد جدیدی از توطئه‌ای که علیه لبنان در حال شکل‌گیری بود را افشا کرد.
افشاگری نماینده حزب‌الله در جلسه رای به میقاتی
به گزارش جهان نيوز، محمد رعد رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در مجلس لبنان در جلسه رای اعتماد دولت نجیب میقاتی که در مجلس لبنان برگزار شد، تاکید کرد، به اعتراف دیوید هیل سفیر آمریکا در لبنان، ایالات متحده طی 10 سال گذشته 10 میلیارد دلار برای تنش آفرینی علیه مقاومت، فعالیت‌های و حزب الله هزینه کرده است و در این راستا شماری از شبکه‌های تلویزیونی را هم برای خدشه وارد کردن به چهره آن بسیج کرد.

به گفته محمد رعد، بحران اقتصادی هم برای ضربه زدن به حزب مقاومت و زیر سئوال بردن مصداقیت آن مورد استفاده قرار گرفت تا در این راستا آمریکا به جای کمک اقتصادی به لبنان و کمک به توسعه اقتصادی و نیز حمایت از ارتش این کشور، اقدام به پول پاشی برای خرید افراد و تنش آفرینی بین لبنانی‌ها بپردازد و از این طریق لبنانی ها را برای پذیرش رویکرد مغایر با مقاومت مجاب کند. آمریکایی‌ها  همچنین از افزایش فشار بر لبنانی‌ها و باقی نگه داشتن آنها در خلأ بی دولتی هم سود بردند.

این نماینده مجلس لبنان در توضیح این امر افزود: تمامی بحران‌ها در لبنان به سمت سویی هدایت شدند تا همگی با هم منفجر شده تا از این طریق تلاش شود تا مدت زمان دوره فعلی ریاست جمهوری کمتر شود، کابینه سرنگون و زمینه برگزاری انتخابات زودرس فراهم شود، اینجا بود که مازوت وارداتی از ایران تمام این توطئه‌ها را نقش بر آب کرده و پیام پایمردی ملی را ارسال کند.

به گفه رعد تصمیم سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله برای واردات سوخت از ایران یک تصمیم شاخص ملی است که تحریم‌ها را در هم شکست و بازدارندگی مقاومت ملی را عیان ساخت، این یک تصمیم حاکمیتی لبنانی بود که توانست دولت آمریکا را در موضع بغرنجی قرار داده و باعث شد جوجه‌های دست نشانده آمریکا با فریاد به این سو و آن سو بدوند.

رهبر فراکسیون وفاداری به مقاومت افزود: یکی از نشانه‌های مژده دهنده مهار تبعات بحران، توافق لبنانی‌ها برای تشکیل کابینه است.

او تاکید کرد این کابینه صرفا یک فرصت است که در سایه سیاست‌های واقعگرایانه اش می‌تواند افق‌‌هایی را (پیش روی لبنان) بگشاید پس باید برای غنیمت شمردن این فرصت‌ها بشتابیم.

رعد در پایان سخنرانی خود تاکید کرد ما به این دولت رای اعتماد می‌دهیم و با آن همکاری کرده و برای کل کابینه و نخست وزیر آرزوی توفیق داریم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *