کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امیرعبداللهیان وارد نیویورک شد

29 شهريور 1400 ساعت 22:35

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد امشب (دوشنبه) در رأس هیأتی وارد نیویورک شد.


به گزارش جهان نیوز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد امشب (دوشنبه) در رأس هیأتی وارد نیویورک شد و مورد استقبال مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل قرار گرفت.

رضا نجفی سرپرست معاونت امور حقوقی و بین‌المللی، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه و اسحاق آل حبیب مدیرکل وزارتی امیرعبداللهیان را در این سفر همراهی می‌کنند.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه دیروز (یکشنبه) ۲۸ شهریور ماه درباره سفر حسین امیرعبداللهیان  وزیر امور خارجه به نیویورک و نشست وزرای خارجه ۱+۴ در نیویورک گفته بود: آقای امیرعبداللهیان فردا (دوشنبه) برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل عازم نیویورک خواهد بود و تا الان حدود ۴۵ ملاقات دوجانبه با وزرای خارجه کشورهای مختلف از قاره‌های مختلف خواهد داشت.

سخنگوی وزارت خارجه بیان کرد: درباره نشست وزرای خارجه ۱+۴ باید تأکید کنم اگر ببینیم این ملاقات می‌تواند در مسیر آن‌چه گفتیم، یعنی مذاکره سودمند باشد، تصمیم آن را اتخاذ خواهیم کرد. الان تصمیمی اتخاذ نکرده‌ایم و باید ببینیم موضوع جلسه چه می‌تواند باشد و بعد براساس آن تصمیم بگیریم.

خطیب‌زاده ادامه داد: آن‌چه مهم است این است که وزیر امور خارجه کشورمان با همه وزرای خارجه ۱+۴ ملاقات‌های دوجانبه خواهد داشت و اگر لازم دیده شد و دستورکار ویژه‌ای بود و مشخصا موضوع خاصی مطرح شد می‌تواند به صورت جمعی بین ایران و ۱+۴ برگزار شود، ولی تا الان که در خدمت شما هستم در این خصوص تصمیمی اتخاذ نشده است. 

پیش از این مجید خت روانچی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل درباره برنامه‌های وزیر امور خارجه در طول اقامت در نیویورک گفته بود: وزیر امور خارجه در جلسات مختلف سازمان ملل حضور و سخنرانی خواهد داشت. وزیر امور خارجه همچنین درطول اقامت در نیویورک با همتایان خود دیدار و گفتگو خواهد کرد.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل اظهار داشت: امیرعبداللهیان با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل و نیز رئیس مجمع عمومی سازمان ملل  جلساتی خواهد داشت و با محققان و اندیشکده‌های مختلف نیز جلسه ویژه‌ای خواهد داشت. امیرعبداللهیان همچنین با خبرنگاران مقیم آمریکا و محققان ایرانی نشست‌هایی خواهد داشت و از این فرصت‌ها برای تبیین سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران استفاده خواهد شد.


کد مطلب: 776673

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/776673/امیرعبداللهیان-وارد-نیویورک

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com