سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

شرکت بادبان تامین کننده انواع روغن کمپرسور باد

دوشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۵۱
کد مطلب: 776589
روغن کمپرسور هوا VDL جهت استفاده در کمپرسورهای رفت و برگشتی(پیستونی ( ، مارپیچی(اسکرو) و تیغه‌ای (ون) تولید می‌شود. از ویژگی‌های این روغن می‌توان به آزاد سازی سریع هوا بدون ایجاد کف در سیستم اشاره کرد. این نوع روغن ها در گریدهای ۳۲ ،۴۶ ، ۶۸ ، ۱۰۰ ، ۱۵۰ قابلیت تولید و عرضه را دارند.
شرکت بادبان تامین کننده انواع روغن کمپرسور باد
روغن کمپرسور:
روغن کمپرسور هوا VDL جهت استفاده در کمپرسورهای رفت و برگشتی(پیستونی ( ، مارپیچی(اسکرو) و تیغه‌ای (ون) تولید می‌شود. از ویژگی‌های این روغن می‌توان به آزاد سازی سریع هوا بدون ایجاد کف در سیستم اشاره کرد. این نوع روغن ها در گریدهای ۳۲ ،۴۶ ،       ۶۸ ، ۱۰۰ ، ۱۵۰ قابلیت تولید و عرضه را دارند.
ویسکوزیته یا گرانروی
شاید مهمترین عامل در انتخاب کمپرسور هست ، اگر گرانروی روغن خود را اشتباه انتخاب کنید ، مثلا روغن کمپرسور پیستونی که معمولا گرید ۱۰۰ تا ۱۵۰ دارد در کمپرسور اسکرو که باید گرید ۴۶ یا ۶۸ داشته باشد بریزید خیلی زود دستگاه شما از بین خواهد رفت.
افزودنی جهت جلوگیری از کربنی شدن
شاید دیده باشید که روغن شبیه لواشک می شود ، علت این پدیده بالا بودن دما ، وجود ذرات معلق زیاد و یا عدم وجود میزان کافی این افزودنی در روغن می باشد.
معدنی یا سینتتیک
روغن های کمپرسور معدنی قیمت مناسب تر و روان کاری بهتری دارند اما روغن های سینتتیک ، عمر بیشتر ، خنک کاری بهتر ، حمل کمتر با هوا و قیمت بالاتری دارند.
افزودنی جهت جلوگیری از کف کردن
در صورت کف کردن روغن کمپرسور ، روغن وظایف خود را به خوبی انجام نداده و دستگاه شما آسیب خواهد دید.
برند روغن
روغن ها قیمت های بسیار متفاوتی دارند ، برای یک روغن کمپرسور شما می توانید از لیتری 50 هزار تومان تا ۳۰۰ هزار تومان خرید کنید که هیچ گرانی بی علت نیست. مناسبترین و مطمئن ترین روغن کمپرسور اسکرو بازار ایران در حال حاضر روغن بهران میباشد .
روغن کمپرسور هوا ، روغن VDL ، روغن کمپرسور سنتتیک
برخی روغنهای کمپرسور با پایه سنتتیک تولید می گردند. این نوع روغن با پایه پلی آلفا آلفین (PAO) یا پلی آلکالین گلایکول (PG) تولید می گردد و مخصوص روانکاری کمپرسورهای هوا تحت شرایط سخت و دمای بالا می باشند. این نوع روغن دارای مقاومت عالی در برابر اکسیداسیون و زنگ زدگی می باشد و دارای شاخص گرانروی بالا نیز هست. این نوع روغنها باعث بهینه سازی بازده کمپرسور می گردند و دوره زمانی تعویض روغن را تا حد زیادی افزایش می دهد و گاها این نوع روغنها را تا ۸۰۰۰ ساعت کارکرد نیز می توان استفاده نمود. همچنین این نوع روغنها به علت خاصیت ضد گرفتگی (Anti clogging property) که دارند باعث افزایش عمر فیلتر می گردند و عمر سرویس فیلترها را افزایش می دهند.
چه روغنی داخل کمپرسور ریخته شود
اگر بحث ویسکوزیته باشد ، ویسکوزیته Iso VG 46   و  Iso VG 68 جهت کمپرسورهای اسکرو به ترتیب جهت مناطق گرم و سرد مناسب می باشند . ویسکوزیته روغن مناسب کمپرسورهای پیستونی Iso VG 100   و  Iso VG 150 می باشد . لازم به ذکر است در روغن کمپرسور مخصوصا” کمپرسورهای اسکرو تنها ویسکوزیته ملاک تصمیم گیری نمی باشد ، بلکه تمامی پارامتر ها از جمله نوع معدنی یاسینتتیک بودن آن باید در نظر گرفته شود .
قیمت روغن کمپرسور بطور کلی برای کمپرسورها از روغن کمپرسورهایی متنوعی استفاده می گردد  دارای ویسکوزیت های مختلف که می توان از روغن های کمپرسور، موتور، توربین و روغن های کمپرسور تبریدی نام برد. روغن های  هرکدام بنا به ویژگی های خاصی که دارند می توانند در برخی از انواع کمپرسورها کارایی داشته باشند
 


ویسکوزیته روغن کمپرسور

کمپرسورها را بر پایه ویژگی یکی از موارد بسیار مهم در کمپرسورها استفاده از روغن کمپرسور مناسب در آنها است. روغن کمپرسور نیز مانند روغنهای دیگر از دو بخش اصلی روغن پایه و مواد افزودنی تشکیل شده است که روانکاری، خنک کاری، آب بندی وجلوگیری از خوردگی و سایش از مهمترین وظایف عمومی این روغن ها به شمار می روند. همانطور که می دانیم در کمپرسورها یکی از عوامل مهم  روغنکاری آن با روغن مناسب می باشد و عملیات روغنکاری باید با دمای مناسب روغن انجام شود.
خنک کاری قطعات کمپرسور که یکی از دلایل روغنکاری میباشد به خوبی انجام نمی شود. روغنی که برای روغنکاری وارد کمپرسور می شود دمایش بالا می رود و دوباره باید تادمای مناسب خنک شود.مهمترین خواص فیزیکی و شیمیایی در انتخاب روغن مناسب برای کمپرسورها بشرح زیر می باشد
 ویسکوزیته روغن کمپرسور
ویسکوزیته یکی از خو اص فیزیکی سیال بوده که در مقابل حرکت، تغییرشکل و اصطکاک بین مولکولی مقاومت نشان
می دهد. ویسکوزیته سیالات به ساختمان شیمیائی اجزاء سازنده آن، شکل و اندازه مولکولها بستگی دارد.
شاخص ویسکوزیته روغن
پارامتر فوق بیانگر شدت تغییرات ویسکوزیته نسبت به درجه حرارت می باشد. افزایش شاخص ویسکوزیته بیانگر پائینتر بودن میزان تغییرات ویسکوزیته در مقابل تغییرات درجه حرارت می باشد. شاخص ویسکوزیته برای روغنهای معدنی حدود ۱۰۰ می باشد. روغن های با شاخص ویسکوزیته بیشتر ازکیفیت بالاتری برخور دارند.
 نقطه ریزش روغن کمپرسور
نقطه ریزش یکی از خواص فیزیکی روغن بوده و سیالیت آن را در دماهای کم نشان می دهد و بنابر قرارداد؛ دمائی است که اگر روغن ۳ درجه سانتیگراد سردتر شود، در مدتی کمتر از ۵ ثانیه حرکت نکند. نقطه ریزش روغن درکمپرسور های تبرید و یا آنهائی که در محیط ها ی سرد کار می کنند اهمیت بسیاری دارد.
 فشار بخار روغن
روغن کمپرسور شروع به تبخیر  عبارت است از فشاری که بعد از گرم کردن روغن تا دمای فشار بخار روغن در دما می کند. فشار بخار به عبارت دیگر نشان دهنده فراریت روغن نیز می باشد. هرچه فشار بخار روغن بیشتر باشد روغن دردمای کمتری بجوش آمده و فراریت آن بیشتر خواهد بود.
 نقطه احتراق روغن کمپرسور
حداقل دمایی که با گرم کردن روغن تحت شرایط تعریف شده برای مخلوط روغن – هوا ، قابلیت احتراق در حضورجرقه را داشته باشد.
 نقطه اشتعال روغن کمپرسور
نقطه اشتعال ، حداقل درجه حرارتی است که اگر تحت شرایط استاندارد روغن تا آن دما گرم شود، مقدار بخار حاصل ازتبخیر روغن تا حدی است که اگر روغن در معرض شعله قرار گیرد مشتعل می گردد. نقطه اشتعال تمامی روغن های پایه نفتی با افزایش فشار، افزایش می یابد.
 دمای احتراق خود به خود
عبارت است از حداقل دمائی که مخلوط هوا و سوخت در غیاب منبع الکتریکی مشتعل شوند. دمای احتراق خود به خود بویژه برای کمپرسورهای هوا بسیار مهم بوده و در انتخاب روغن برای این نوع کمپرسورها باید به آن توجه نمود، چراکه کمپرسورهای فوق شدیدا در معرض آتش گرفتن می باشند.
برای انتخاب روغن مناسبی که بتواند این وظایف را در یک کمپرسور انجام دهد به چند عامل باید توجه کرد انواع مختلف کمپرسور شرایط کارکرد متفاوتی با هم دارند در نتیجه تاثیر آنها بر خواص روغن نیز یکسان نخواهد بود. نوع عملکرد کمپرسوربه شرایط کاری کمپرسور بستگی دارد.
نوع گاز مورد تراکم ، گازهای مختلف می توانند بر روی روغن تاثیر گذار باشند. از اینرو انتخاب روغن سازگار با گاز مورد استفاده در کمپرسوراهمیت بسیار بالایی دارند و در صورتیکه این نکته رعایت نشود امکان بروز مشکلات بسیار جدی برای روغن وکمپرسور و درنتیجه خسارت سنگین به کارخانه وجود دارد. این موضوع بطور ویژه در کمپرسورهای تبریدی که با گازهای سرد کننده مختلفی کار میکنند مورد توجه قرار می گیرد.
شرکت بادبان مرکز تخصصی طراحی و ساخت انواع کمپرسور پیستونی و کمپرسور های اسکرو ، تامین کننده انواع تله آبگیر کمپرسور و درایر های تبریدی در ظرفیتهای مختلف میباشد . لطفا جهت اطلاع از مشخصات فنی و قیمتهای انواع کمپرسور پیستونی و اسکرو ، تله آبگیر و درایر تبریدی و همچنیم انواع روغن کمپرسور اسکرو و روغن کمپرسور پیستونی به فروشگاه آنلاین شرکت بادبان مراجعه بفرمایید. 
 
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *