جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲
۱
مسابقه تسلیحاتی آتن-آنکارا؛

نبرد ناوهای فرانسوی با زیردریایی‌های آلمانی

پنجشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۰۰:۳۰
کد مطلب: 776274
یک نشریه یونانی در مطلبی در زمینه رقابت تسلیحاتی یونان با ترکیه نوشت، این سناریوی جنگی است که احتمالا از مدت‌ها قبل تدارک دیده شده است.
نبرد ناوهای فرانسوی با زیردریایی‌های آلمانی
گروه بین الملل جهان نيوز: یک نشریه یونانی در مطلبی به مسابقه تسلیحاتی بین یونان و ترکیه پرداخت و نوشت، حوادث روزهای گذشته نزدیک یونان نشان داد که هر لحظه ممکن است یک حادثه در دریای اژه رخ دهد.

روزنامه یونانی «ریپورتر» روز چهارشنبه در این زمینه نوشت، یک سناریوی جنگی شدید وجود دارد که در آن مسابقه تسلیحاتی ارتش یونان مجهز به ناوهای فرانسوی را به جنگ با ترکیه مجهز به زیردریایی‌های آلمانی سوق می‌دهد.

بر اساس این گزارش، قراردادهای دریایی مربوط به یونان با فرانسه و ترکیه با آلمان برخی از پرسش‌ها را مطرح می‌کند .توافق ترکیه و آلمان در ژوئیه گذشته اعلام شد. آنکارا سعی کرد با خرید 6 فروند زیردریایی جدید از آلمان قدرت دریایی خود را تقویت کند، حرکتی که نشان می‌دهد می‌خواهد در شرق مدیترانه قدرت نمایی کند.

یونان و فرانسه نیز اواخر سپتامبر توافقنامه راهبردی را با توافق برای فروش سه ناوچه، منعقد کردند. دو مورد اول تا سال 2025 و سومی در 2026 تحویل داده می شود. در ماه ژوئن «نیکوس دندیاس» وزیر خارجه یونان به طور رسمی از برلین علیه فروش 6 فروند هواپیما انتقاد کرد.  وی از آلمان خواسته است که تسلیحات کشوری را که بارها حقوق سرزمینی دو کشور عضو اتحادیه اروپا، یونان و قبرس را نقض کرده، متوقف کند.

این نشریه در ادامه نوشت، حوادث روزهای گذشته نزدیک یونان نشان داد که هر لحظه ممکن است یک حادثه در دریای اژه رخ دهد. رقابت تسلیحاتی با ناوچه های فرانسوی و زیردریایی  آلمانی می‌تواند در دید جهانی قرار گیرد.

البته این نوع بازی‌های جنگی بیش از 50 سال است که بر دو کشور حاکم شده است و البته هر دو با وجود درگیری‌های بی پایان، هنوز عضو ناتو هستند. مواردی وجود داشته است که دو کشور همسایه نزدیک به جنگ بوده‌اند. حمله نظامی ترکیه به قبرس شمالی در سال 1974 باعث بسیج عمومی ارتش یونان شد.

یونان همیشه به حمایت اتحادیه اروپا متکی بوده است. ترکیه  نیز در حال مذاکره دائمی با اتحادیه اروپا برای عضویت است. با این حال، آلمان، یکی از اعضای اتحادیه اروپا و ناتو، ترکیه را به زیردریایی‌هایی مجهز می‌کند که می‌تواند در درگیری با یونان مورد استفاده قرار گیرد.

این نشریه در خاتمه نوشت، ممکن است این سناریوی جنگی بین ترکیه و یونان باشد که از مدت‌ها قبل نوشته شده است.

وزارت دفاع ترکیه روز دوشنبه اعلام کرد که نیروی دریایی این کشور با یک کشتی تحقیقاتی یونانی، قبرسی به دلیل نقض حریم دریایی ترکیه در دریای مدیترانه برخورد و آن را مجبور به خروج از منطقه کرده است.

وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که در 29 سپتامبر دولت یونان و قبرس هشدار ناوبری موسوم به ناوتکس را برای فعالیت‌های تحقیقاتی توسط یک فروند کشتی با پرچم مالت در منطقه فلات قاره ترکیه صادر کردند.

با این حال، ترکیه با مالت و ایتالیا، کشور‌هایی که شرکت مالک کشتی در آن قرار دارد از طریق مجاری دیپلماتیک به این دلیل که قبلاً با ترکیه هماهنگ نشده بود، تماس گرفت. ترکیه همچنین هشدارهای ناوتکس را در یک اکتبر صادر کرد تا به دریانوردان اطلاع دهد که فعالیت باید با هماهنگ شوند.
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ترکیه همان داعش است که همه دنیا کافر می داند بجز خودش .